Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC vs. Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC vs. Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC vs. Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC vs. Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tvar interiéru nezapře datum vzniku před deseti lety. Nyní již jsou palubní desky štíhlejší a displeje z nich vystupují. Na druhou stranu, vnitřku renaultu nechybí bytelnost a kvalita zpracování.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přeplňovaná třináctistovka s výkonem 103 kW si výborně rozumí se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Vytvářejí harmonickou dvojici, která při jízdě posádku neotravuje zbytečným rykem a uděluje vozu příjemnou dynamiku při zachování slušné spotřeby.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Standardní verze má 7“ displeje, ale příplatkový paket Comfort za 20 000 Kč přináší větší obrazovky. Jemně zobrazující přístroje mají úhlopříčku 10“, multimediální systém s navigací 9,3“.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Hezky postaru. Otočnými ovladači se nastavuje teplota klimatizace, tlačítky se spíná vyhřívání sedadel nebo vypíná stop-start systém.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pohodu při cestování zajišťují pohodlná sedadla, která mají vpředu výraznější boční vedení – pro někoho mohou být pocitově užší.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kabina Mégane Grandcoupé poskytuje posádce dostatek prostoru v podélném směru i na šířku. Jen vzadu nad hlavami cestujících by mohlo být vyšším osobám těsno.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vlevo pod volantem jednoduše nastavíte intenzitu podsvícení přístrojů nebo vypnete asistenty řízení. Ovladač rádia najdete tradičně na sloupku řízení.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na hranici přilnavosti při vyhýbacím manévru je grandcoupé stabilnější. V kombinaci s 18“ úzkoprofi lovými pneumatikami ale lehce zaostává v komfortu odpružení.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nízkým vstupním otvorem do kufru renaultu rozměrné krabice nenaložíte, což je nevýhoda všech sedanů. Objem 503 litrů je přitom velmi slušný a vzpěry výklopného mechanismu jsou schované.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Rezerva pod podlahou vyjde na 5000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přeplňovaná třináctistovka s výkonem 103 kW si výborně rozumí se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Vytvářejí harmonickou dvojici, která při jízdě posádku neotravuje zbytečným rykem a uděluje vozu příjemnou dynamiku při zachování slušné spotřeby.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS870P 225/40 R18|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renault Mégane Grandcoupé 1.3 TCe EDC|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Hezky přehledné jsou digitální přístroje s 12,3“ displejem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pro vypnutí jízdních asistentů ale musíte prolistovat palubní počítač.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Corolla nám uvnitř připadá modernější, i když nepůsobí tak honosně. Nejvýraznějším prvkem palubní desky je středový panel s klimatizací a vystouplou dotykovou obrazovkou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tříválcová patnáctistovka v toyotě se musí spokojit s výkonem 92 kW. Bezestupňová samočinná převodovka při zrychlování žene motor do vysokých otáček. Na akceleraci to znát příliš není, ale hluk do kabiny proniká veliký. Na druhou stranu, tato kombinace je úspornější.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Grafika dotykového systému Toyota Smart Connect s 10,5“ obrazovkou není příliš propracovaná, ale potěší ikony pro rychlé listování v levém sloupku.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
I toyota si ponechala samostatný panel klimatizace s mechanickým nastavováním. Trochu archaicky vypadají páčky na podlaze u řidiče, kterými se otevírá víčko nádrže nebo kufr (ten jde samozřejmě otevřít i zvenku).|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sedadla mají příjemné polstrování, jen opěrky vzadu omezují výhled za vůz.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
pohledu prostornosti je na tom Corolla sedan o něco lépe a cestujícím vzadu zůstává před koleny více volných centimetrů. Bohužel i u ní svažující se střecha ubírá místo nad hlavami cestujících ve druhé řadě.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota mezi kužely není tak jistá a je přetáčivější. Do hry proto velmi brzy vstupuje elektronická stabilizace. Posádka se naopak může těšit na lepší fi ltrování nerovností.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Malý vstupní otvor má i Corolla sedan. Přes větší půdorysní rozměry je objem 471 litrů menší. Kapacitu totiž omezují vzpěry víka zasahující do prostoru, které navíc mohou zmáčknout uložené věci.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Alespoň že dojezdová rezerva je u výbavy Comfort ve standardu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tříválcová patnáctistovka v toyotě se musí spokojit s výkonem 92 kW. Bezestupňová samočinná převodovka při zrychlování žene motor do vysokých otáček. Na akceleraci to znát příliš není, ale hluk do kabiny proniká veliký. Na druhou stranu, tato kombinace je úspornější.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Bridgestone Ecopia EP150 205/55 R16|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Corolla sedan 1.5 Multidrive S|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert