Řidičův zrak: Jak zjistit, že už špatně vidíte?

8/13
Přehled fotografií
Zavřít
  • Řidičův zrak: Jak zjistit, že už špatně vidíte?
    Řidičův zrak: Jak zjistit, že už špatně vidíte?| Zdroj: acz
  • Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
    Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.| Zdroj: acz
  • Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
    Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.| Zdroj: acz
  • Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.
    Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.| Zdroj: acz
  • Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.
    Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.| Zdroj: acz
  • Blahoslav Žilka coby velmi zkušený pražský optik vzpomíná na zákaznici, která viděla protijedoucí auta dvakrát. I tento problém dokázal zcela kompenzovat brýlemi.
    Blahoslav Žilka coby velmi zkušený pražský optik vzpomíná na zákaznici, která viděla protijedoucí auta dvakrát. I tento problém dokázal zcela kompenzovat brýlemi.| Zdroj: acz
  • Spolupráce očí a takzvané prostorové vidění se hodnotí speciálními testy.
    Spolupráce očí a takzvané prostorové vidění se hodnotí speciálními testy.| Zdroj: acz
  • U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
    U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.| Zdroj: acz
  • U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
    U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Modrá část spektra se v čočce oka láme jinak, takže se paprsky nestřetnou na sítnici a výsledkem je neostrý obraz. Proto ji brýle pro řidiče do oka vůbec nepouštějí.
    Modrá část spektra se v čočce oka láme jinak, takže se paprsky nestřetnou na sítnici a výsledkem je neostrý obraz. Proto ji brýle pro řidiče do oka vůbec nepouštějí.| Zdroj: acz
  • Samozabarvovací brýle (vpravo) se pro noční jízdy nehodí. Nikdy totiž nejsou úplně čiré, takže pohltí dost světla a vidíte hůře.
    Samozabarvovací brýle (vpravo) se pro noční jízdy nehodí. Nikdy totiž nejsou úplně čiré, takže pohltí dost světla a vidíte hůře.| Zdroj: acz
  • Normálně vidíte světla včetně semaforů nějak takto. Jejich zmenšení na samotnou osvětlenou plochu nám paradoxně ze začátku dělalo problém.
    Normálně vidíte světla včetně semaforů nějak takto. Jejich zmenšení na samotnou osvětlenou plochu nám paradoxně ze začátku dělalo problém.| Zdroj: acz
Řidičův zrak: Jak zjistit, že už špatně vidíte?
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.
Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.
Blahoslav Žilka coby velmi zkušený pražský optik vzpomíná na zákaznici, která viděla protijedoucí auta dvakrát. I tento problém dokázal zcela kompenzovat brýlemi.
Spolupráce očí a takzvané prostorové vidění se hodnotí speciálními testy.
U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
Abarth
Modrá část spektra se v čočce oka láme jinak, takže se paprsky nestřetnou na sítnici a výsledkem je neostrý obraz. Proto ji brýle pro řidiče do oka vůbec nepouštějí.
Samozabarvovací brýle (vpravo) se pro noční jízdy nehodí. Nikdy totiž nejsou úplně čiré, takže pohltí dost světla a vidíte hůře.
Normálně vidíte světla včetně semaforů nějak takto. Jejich zmenšení na samotnou osvětlenou plochu nám paradoxně ze začátku dělalo problém.