Simca 1100: Jak Francouzi objevili hatchback
1
/
15
Prohlédnout znovu
Simca 1100: Jak Francouzi objevili hatchback
Simca 1100 po faceliftu z roku 1974. Měla zvětšené mřížky ve sloupcích C, zapuštěné kliky dveří a obdélníková pomocná světla v masce chladiče.
|
Simca
Simca 1100 se stala jedním z prvních hatchbacků, tedy vozů s výklopným zadním víkem a splývavou zádí.
|
Mad4wheels
Vodorovné lamely široké masky chladiče zasahovaly až pod kruhové světlomety. Chromované nárazníky měly gumové dorazy.
|
Mad4wheels
Simca 1100 měla koncepci pohonu „vše vpředu“, výklopnou záď a sklápěcí zadní sedadla. Kufr měl ale vysokou nakládací hranu.
|
Simca
Přístrojová deska měla od roku 1969 kruhové přístroje před tříramenným volantem. Bohatá výbava zahrnovala např. elektrické hodiny, světelnou houkačku a dvoustupňové stěrače.
|
Simca
Pětidveřové kombi Simca 1100 GLS Break z roku 1973.
|
Wikimedia
Velká okna dostatečně prosvětlovala vnitřní prostor. Dělená přední sedadla měla opěrky hlav.
|
Wheelsage.org
Po sklopení zadních sedadel měla pětidveřová Simca 1100 velký prostor k ukládání zavazadel, zde představovaných basami piv.
|
Simca
Pětidveřová Simca 1100 z přechodového období kolem faceliftu. Měla ještě nezapuštěné kliky dveří, ale už pomocné světlomety v přední masce.
|
Simca
Simca 1100 TI se poznala podle mlhových světlometů pod předním nárazníkem, ráfků z hliníkové slitiny a matně černé masky chladiče.
|
Simca
Pohon modelu Simca 1100 TI obstarával 1,3 litrový čtyřválec OHV, který měl s dvojitým karburátorem výkon 82 k (60 kW).
|
Simca
Simca 1100 TI je často považovaná za první vůz kategorie „Hot Hatch“. Vůz dosahoval rychlost 163 km/h.
|
Simca
Verze 1100 TI měla sportovní tříramenný volant a palubní desku se šesti kruhovými přístroji.
|
Simca
Ve Velké Británii se dodávka se zvýšenou střechou (vlevo) prodávala jako Simca VF2 a normální dodávka jako VF1.
|
Simca
Na pařížském autosalonu v roce 1980 vystavila karosárna Heuliez dvoumístnou studii pick-upu Talbot 1100 VF2 Wind. Wind měl ochranné rámy nad ložným prostorem a před maskou chladiče.
|
Heuliez
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit dojede dál. S větší baterií zvládne až 402 km
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků