Škoda Favorit Tremp mohla být vším, čím jste chtěli. Dodnes litujeme, že nešla do výroby

2/28
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kouzlo trempu tkví v proměně zadní části hatchbacku v otevřený nákladový prostor
    Kouzlo trempu tkví v proměně zadní části hatchbacku v otevřený nákladový prostor| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Tremp se dočkal toho nejlepšího, co tehdy sériový favorit dokázal nabídnout – třeba přístrojového štítu s otáčkoměrem místo analogových hodin
    Tremp se dočkal toho nejlepšího, co tehdy sériový favorit dokázal nabídnout – třeba přístrojového štítu s otáčkoměrem místo analogových hodin| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Hranatá palubní deska s několika rozhádanými odstíny hnědi pochází bez jediné úpravy ze standardního favoritu, základem přestavby se stalo auto původně určené do šrotu
    Hranatá palubní deska s několika rozhádanými odstíny hnědi pochází bez jediné úpravy ze standardního favoritu, základem přestavby se stalo auto původně určené do šrotu| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Z dnešního pohledu působí lacině řadicí páka s manžetou trčící z holého koberce, ale taková už byla doba
    Z dnešního pohledu působí lacině řadicí páka s manžetou trčící z holého koberce, ale taková už byla doba| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Nádherně zachovalá a poctivě čalouněná sedadla s naznačeným bočním vedením těla vycházejí z lepší specifi kace Favorit LS
    Nádherně zachovalá a poctivě čalouněná sedadla s naznačeným bočním vedením těla vycházejí z lepší specifi kace Favorit LS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Dveřní výplň kombinující koženku s látkovým proužkem a podokenní rám odpovídají lepšímu modelu LS
    Dveřní výplň kombinující koženku s látkovým proužkem a podokenní rám odpovídají lepšímu modelu LS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Díky tomu, že nešlo o úplný kabriolet, mohl si tremp ponechat stropní konzolu s vnitřní svítilnou, zpětným zrcátkem a sklopnými stínítky
    Díky tomu, že nešlo o úplný kabriolet, mohl si tremp ponechat stropní konzolu s vnitřní svítilnou, zpětným zrcátkem a sklopnými stínítky| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • S výjimkou nárazníku nalakovaného v barvě karoserie, rámu vystupujícího nad čelním oknem a nerušeného průzoru čelním sklem se tremp od ostatních favoritů zepředu skoro neliší
    S výjimkou nárazníku nalakovaného v barvě karoserie, rámu vystupujícího nad čelním oknem a nerušeného průzoru čelním sklem se tremp od ostatních favoritů zepředu skoro neliší| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Díky dotaženosti všech detailů působí tremp dodnes jako sériové užitkové auto. Jde však o nikdy neprodukovaný koncept, postavený v jediném exempláři.
    Díky dotaženosti všech detailů působí tremp dodnes jako sériové užitkové auto. Jde však o nikdy neprodukovaný koncept, postavený v jediném exempláři.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Pevné zadní čelo, ozdobné nápisy a zachování co nejvíce sériových dílů – ani zezadu nepůsobí tremp jako dodatečná přestavba, připomíná spíše na čistém papíru narýsovanou stylovou dodávku
    Pevné zadní čelo, ozdobné nápisy a zachování co nejvíce sériových dílů – ani zezadu nepůsobí tremp jako dodatečná přestavba, připomíná spíše na čistém papíru narýsovanou stylovou dodávku| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Vystouplé podběhy známe i z mnoha pickupů, v tomto případě zároveň posloužily k ukotvení zadní části rámu
    Vystouplé podběhy známe i z mnoha pickupů, v tomto případě zároveň posloužily k ukotvení zadní části rámu| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Díky dvoumístné kabině a otevřené korbě za zády máte za jízdy dokonalý přehled o každém zákoutí vozu. Ať už jde o sličnou spolujezdkyni vpředu, nebo nostalgicky šplouchající pivní sud vzadu.
    Díky dvoumístné kabině a otevřené korbě za zády máte za jízdy dokonalý přehled o každém zákoutí vozu. Ať už jde o sličnou spolujezdkyni vpředu, nebo nostalgicky šplouchající pivní sud vzadu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Všechny sériové favority měly jedno společné: hliníkovou třináctistovku OHV. A přestože pod kapotou trempu se kdysi zkoušel jeden z prototypů menšího čtyřválce, nakonec v něm skončil stejný motor jako v ostatních.
    Všechny sériové favority měly jedno společné: hliníkovou třináctistovku OHV. A přestože pod kapotou trempu se kdysi zkoušel jeden z prototypů menšího čtyřválce, nakonec v něm skončil stejný motor jako v ostatních.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit Tremp
    Škoda Favorit Tremp| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Stanislav Cinkl
    Stanislav Cinkl| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Stanislav Cinkl
    Stanislav Cinkl| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • „Za deset týdnů od zahájení prací byla výroba prototypu dokončena,“ vzpomíná tehdejší tvůrce Stanislav Cinkl
    „Za deset týdnů od zahájení prací byla výroba prototypu dokončena,“ vzpomíná tehdejší tvůrce Stanislav Cinkl| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Roli sériové užitkové škody převzal v roce 1991 Favorit Pickup. Poháněla jej hliníková třináctistovka OHV, nástupce na bázi felicie získal i německé jednotky 1.6 MPI a 1.9 D.
    Roli sériové užitkové škody převzal v roce 1991 Favorit Pickup. Poháněla jej hliníková třináctistovka OHV, nástupce na bázi felicie získal i německé jednotky 1.6 MPI a 1.9 D.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Roli stylového užitkového favoritu nakonec převzal model Fun. Ani ten se však sériové produkce nedočkal, jeho myšlenku oživila až felicia.
    Roli stylového užitkového favoritu nakonec převzal model Fun. Ani ten se však sériové produkce nedočkal, jeho myšlenku oživila až felicia.| Zdroj: Škoda
Kouzlo trempu tkví v proměně zadní části hatchbacku v otevřený nákladový prostor
Tremp se dočkal toho nejlepšího, co tehdy sériový favorit dokázal nabídnout – třeba přístrojového štítu s otáčkoměrem místo analogových hodin
Škoda Favorit Tremp
Škoda Favorit Tremp
Škoda Favorit Tremp
Hranatá palubní deska s několika rozhádanými odstíny hnědi pochází bez jediné úpravy ze standardního favoritu, základem přestavby se stalo auto původně určené do šrotu
Z dnešního pohledu působí lacině řadicí páka s manžetou trčící z holého koberce, ale taková už byla doba
Škoda Favorit Tremp
Nádherně zachovalá a poctivě čalouněná sedadla s naznačeným bočním vedením těla vycházejí z lepší specifi kace Favorit LS
Dveřní výplň kombinující koženku s látkovým proužkem a podokenní rám odpovídají lepšímu modelu LS
Díky tomu, že nešlo o úplný kabriolet, mohl si tremp ponechat stropní konzolu s vnitřní svítilnou, zpětným zrcátkem a sklopnými stínítky
S výjimkou nárazníku nalakovaného v barvě karoserie, rámu vystupujícího nad čelním oknem a nerušeného průzoru čelním sklem se tremp od ostatních favoritů zepředu skoro neliší
Díky dotaženosti všech detailů působí tremp dodnes jako sériové užitkové auto. Jde však o nikdy neprodukovaný koncept, postavený v jediném exempláři.
Škoda Favorit Tremp
Škoda Favorit Tremp
Pevné zadní čelo, ozdobné nápisy a zachování co nejvíce sériových dílů – ani zezadu nepůsobí tremp jako dodatečná přestavba, připomíná spíše na čistém papíru narýsovanou stylovou dodávku
Vystouplé podběhy známe i z mnoha pickupů, v tomto případě zároveň posloužily k ukotvení zadní části rámu
Díky dvoumístné kabině a otevřené korbě za zády máte za jízdy dokonalý přehled o každém zákoutí vozu. Ať už jde o sličnou spolujezdkyni vpředu, nebo nostalgicky šplouchající pivní sud vzadu.
Škoda Favorit Tremp
Všechny sériové favority měly jedno společné: hliníkovou třináctistovku OHV. A přestože pod kapotou trempu se kdysi zkoušel jeden z prototypů menšího čtyřválce, nakonec v něm skončil stejný motor jako v ostatních.
Škoda Favorit Tremp
Škoda Favorit Tremp
Škoda Favorit Tremp
Stanislav Cinkl
Stanislav Cinkl
„Za deset týdnů od zahájení prací byla výroba prototypu dokončena,“ vzpomíná tehdejší tvůrce Stanislav Cinkl
Roli sériové užitkové škody převzal v roce 1991 Favorit Pickup. Poháněla jej hliníková třináctistovka OHV, nástupce na bázi felicie získal i německé jednotky 1.6 MPI a 1.9 D.
Roli stylového užitkového favoritu nakonec převzal model Fun. Ani ten se však sériové produkce nedočkal, jeho myšlenku oživila až felicia.