Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
1
/
10
Prohlédnout znovu
Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
|
acz
Abarth
|
acz
První sériové automobily svítily většinou plamenem, zpočátku stačila prostá svíčka či petrolejka (např. Mercedes 50 HP - 1914). Mosazné světlomety se hodily jen pro pomalou jízdu a každou chvíli vyžadovaly zastavení a seřízení knotu či dolití petroleje
|
acz
S žárovkami se jezdilo příjemněji, přesto výkony motorů rostly rychleji než jejich svítivost. U Mercedesu 15/70/100 HP (1924) byl mechanicky spínatelný kompresor, s ním vůz dosahoval 100 koní a 112 km/h, a tak se zkrátka použilo více světlometů.
|
acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
|
acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
|
acz
Současné systémy (Audi Matrix LED) dokáží s velkou přesností selektivně a bez oslňování rozložit světelný paprsek přesně tam, kde je ho nejvíce třeba
|
acz
Standardizovaným halogenovým žárovkám H4, H7 a H1 zdaleka neodzvonilo
|
acz
Výměnné xenonové výbojky (na snímku D1S) pomalu pronikají do všech tříd
|
acz
A takhle vypadá zdroj budoucnosti, vyvíječ laserového paprsku s diodou
|
acz
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Sprint v Miami vyhrál Max Verstappen. Ricciardo udržel čtvrté místo
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena