Netradiční konstrukce zadní nápravy. Tyhle se nechytly!|
Zdroj: acz
Zadní náprava De-Dion Alfy Romeo Alfetta, Giulietta, 75 nebo 90|
Zdroj: acz
Alfy Romeo měly zadní kotoučové brzdy po stranách rozvodovky|
Zdroj: acz
Náprava De-Dion je vlastně zdokonalenou tuhou nápravou. Oproti klasickému řešení vyniká nižší hmotností.|
Zdroj: acz
Zavěšení zadních kol starších citroënů s hydropneumatickou bylo zcela nezávislé na klikové nápravě|
Zdroj: acz
Sestava typické zadní nápravy starších menších modelů PSA. Třeba Peugeotu 206 či Citroënu Saxo.|
Zdroj: acz
Peugeot 206 v karosářské verzi kombi dostal vylepšenou tradiční zadní nápravu. Hlavní odlišností je dvojice přídavných šikmých ramen.|
Zdroj: acz
Kliková náprava italské konstrukce byla poprvé uvedena na původním Fiatu Tipo|
Zdroj: acz
Podobné řešení jako PSA nabízel Fiat Auto. Jen zkrutné tyče nahradily vinuté pružiny.|
Zdroj: acz
Náprava De Dion v nejryzejší podobě|
Zdroj: acz
Zavěšení zadních kol s takzvanou Chapmanovou vzpěrou používalo v 80. letech mimo jiné Audi.|
Zdroj: acz
Kyvadlová úhlová zadní náprava bývala typickým zavěšením německých automobilů.|
Zdroj: acz
Šasi vozu Lotus Elan M100 s pohonem předních kol. Zadní náprava je vylepšenou verzí původního Chapmanova řešení|
Zdroj: acz
Zadní náprava Elanu M100 využívá navíc ještě jedno horní příčné rameno|
Zdroj: acz
Zavěšení „Multilink“ vozů Nissan z 90. let|
Zdroj: acz
Nissan tomu sice říkal „Multilink“, ovšem ve skutečnosti jde o nejdokonalejší tuhou nepoháněnou nápravu s takzvaným Scott-Russellovým mechanismem|
Zdroj: acz
Kyvadlová úhlová náprava byla v poslední evoluci využívaná vozy BMW E34 a E32 a dále Opely Omega A a B.|
Zdroj: acz