Netradiční konstrukce zadní nápravy. Tyhle se nechytly!

1/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Netradiční konstrukce zadní nápravy. Tyhle se nechytly!
    Netradiční konstrukce zadní nápravy. Tyhle se nechytly!| Zdroj: acz
  • Zadní náprava De-Dion Alfy Romeo Alfetta, Giulietta, 75 nebo 90
    Zadní náprava De-Dion Alfy Romeo Alfetta, Giulietta, 75 nebo 90| Zdroj: acz
  • Alfy Romeo měly zadní kotoučové brzdy po stranách rozvodovky
    Alfy Romeo měly zadní kotoučové brzdy po stranách rozvodovky| Zdroj: acz
  • Náprava De-Dion je vlastně zdokonalenou tuhou nápravou. Oproti klasickému řešení vyniká nižší hmotností.
    Náprava De-Dion je vlastně zdokonalenou tuhou nápravou. Oproti klasickému řešení vyniká nižší hmotností.| Zdroj: acz
  • Zavěšení zadních kol starších citroënů s hydropneumatickou bylo zcela nezávislé na klikové nápravě
    Zavěšení zadních kol starších citroënů s hydropneumatickou bylo zcela nezávislé na klikové nápravě| Zdroj: acz
  • Sestava typické zadní nápravy starších menších modelů PSA. Třeba Peugeotu 206 či Citroënu Saxo.
    Sestava typické zadní nápravy starších menších modelů PSA. Třeba Peugeotu 206 či Citroënu Saxo.| Zdroj: acz
  • Peugeot 206 v karosářské verzi kombi dostal vylepšenou tradiční zadní nápravu. Hlavní odlišností je dvojice přídavných šikmých ramen.
    Peugeot 206 v karosářské verzi kombi dostal vylepšenou tradiční zadní nápravu. Hlavní odlišností je dvojice přídavných šikmých ramen.| Zdroj: acz
  • Kliková náprava italské konstrukce byla poprvé uvedena na původním Fiatu Tipo
    Kliková náprava italské konstrukce byla poprvé uvedena na původním Fiatu Tipo| Zdroj: acz
  • Podobné řešení jako PSA nabízel Fiat Auto. Jen zkrutné tyče nahradily vinuté pružiny.
    Podobné řešení jako PSA nabízel Fiat Auto. Jen zkrutné tyče nahradily vinuté pružiny.| Zdroj: acz
  • Náprava De Dion v nejryzejší podobě
    Náprava De Dion v nejryzejší podobě| Zdroj: acz
  • Zavěšení zadních kol s takzvanou Chapmanovou vzpěrou používalo v 80. letech mimo jiné Audi.
    Zavěšení zadních kol s takzvanou Chapmanovou vzpěrou používalo v 80. letech mimo jiné Audi.| Zdroj: acz
  • Kyvadlová úhlová zadní náprava bývala typickým zavěšením německých automobilů.
    Kyvadlová úhlová zadní náprava bývala typickým zavěšením německých automobilů.| Zdroj: acz
  • Šasi vozu Lotus Elan M100 s pohonem předních kol. Zadní náprava je vylepšenou verzí původního Chapmanova řešení
    Šasi vozu Lotus Elan M100 s pohonem předních kol. Zadní náprava je vylepšenou verzí původního Chapmanova řešení| Zdroj: acz
  • Zadní náprava Elanu M100 využívá navíc ještě jedno horní příčné rameno
    Zadní náprava Elanu M100 využívá navíc ještě jedno horní příčné rameno| Zdroj: acz
  • Zavěšení „Multilink“ vozů Nissan z 90. let
    Zavěšení „Multilink“ vozů Nissan z 90. let| Zdroj: acz
  • Nissan tomu sice říkal „Multilink“, ovšem ve skutečnosti jde o nejdokonalejší tuhou nepoháněnou nápravu s takzvaným Scott-Russellovým mechanismem
    Nissan tomu sice říkal „Multilink“, ovšem ve skutečnosti jde o nejdokonalejší tuhou nepoháněnou nápravu s takzvaným Scott-Russellovým mechanismem| Zdroj: acz
  • Kyvadlová úhlová náprava byla v poslední evoluci využívaná vozy BMW E34 a E32 a dále Opely Omega A a B.
    Kyvadlová úhlová náprava byla v poslední evoluci využívaná vozy BMW E34 a E32 a dále Opely Omega A a B.| Zdroj: acz
Netradiční konstrukce zadní nápravy. Tyhle se nechytly!
Zadní náprava De-Dion Alfy Romeo Alfetta, Giulietta, 75 nebo 90
Alfy Romeo měly zadní kotoučové brzdy po stranách rozvodovky
Náprava De-Dion je vlastně zdokonalenou tuhou nápravou. Oproti klasickému řešení vyniká nižší hmotností.
Zavěšení zadních kol starších citroënů s hydropneumatickou bylo zcela nezávislé na klikové nápravě
Sestava typické zadní nápravy starších menších modelů PSA. Třeba Peugeotu 206 či Citroënu Saxo.
Peugeot 206 v karosářské verzi kombi dostal vylepšenou tradiční zadní nápravu. Hlavní odlišností je dvojice přídavných šikmých ramen.
Kliková náprava italské konstrukce byla poprvé uvedena na původním Fiatu Tipo
Podobné řešení jako PSA nabízel Fiat Auto. Jen zkrutné tyče nahradily vinuté pružiny.
Náprava De Dion v nejryzejší podobě
Zavěšení zadních kol s takzvanou Chapmanovou vzpěrou používalo v 80. letech mimo jiné Audi.
Kyvadlová úhlová zadní náprava bývala typickým zavěšením německých automobilů.
Šasi vozu Lotus Elan M100 s pohonem předních kol. Zadní náprava je vylepšenou verzí původního Chapmanova řešení
Zadní náprava Elanu M100 využívá navíc ještě jedno horní příčné rameno
Zavěšení „Multilink“ vozů Nissan z 90. let
Nissan tomu sice říkal „Multilink“, ovšem ve skutečnosti jde o nejdokonalejší tuhou nepoháněnou nápravu s takzvaným Scott-Russellovým mechanismem
Kyvadlová úhlová náprava byla v poslední evoluci využívaná vozy BMW E34 a E32 a dále Opely Omega A a B.