Přeplňování: Pro a proti, teorie i praxe. Dýchám zhluboka, tedy jsem rychlý

8/19
Přehled fotografií
Zavřít
  • Přeplňování: Pro a proti, teorie i praxe. Dýchám zhluboka, tedy jsem rychlý
    Přeplňování: Pro a proti, teorie i praxe. Dýchám zhluboka, tedy jsem rychlý| Zdroj: acz
  • Jak pracuje turbo? Výfukové plyny proudí vstupním kanálem 1. , jehož průřez se plynule zmenšuje až do nejužšího místa – difuzoru 2. Tím se proudění spalin zrychlí, aby snadno roztočily dmychadlové kolo. 3. Osa rotoru je uložená v kluzném ložisku s tlakový
    Jak pracuje turbo? Výfukové plyny proudí vstupním kanálem 1. , jehož průřez se plynule zmenšuje až do nejužšího místa – difuzoru 2. Tím se proudění spalin zrychlí, aby snadno roztočily dmychadlové kolo. 3. Osa rotoru je uložená v kluzném ložisku s tlakový| Zdroj: acz
  • Rotor turba v dnešních autech má průměr kolem pěti centimetrů. Obr na snímku přeplňuje lodní motor Wärtsilä, jehož každý válec má objem 1820 litrů. Roztočení na plný výkon trvá několik minut. Proto kontejnerovou loď jen zřídka nachytáte při riskantním pře
    Rotor turba v dnešních autech má průměr kolem pěti centimetrů. Obr na snímku přeplňuje lodní motor Wärtsilä, jehož každý válec má objem 1820 litrů. Roztočení na plný výkon trvá několik minut. Proto kontejnerovou loď jen zřídka nachytáte při riskantním pře| Zdroj: acz
  • Šroubový kompresor Eaton stlačuje vzduch v přímé ose, k čemuž stačí nižší otáčky. Vpředu kolo drážkového řemene.
    Šroubový kompresor Eaton stlačuje vzduch v přímé ose, k čemuž stačí nižší otáčky. Vpředu kolo drážkového řemene.| Zdroj: acz
  • Řemenový pohon generuje velké tření. Trendem blízké budoucnosti jsou kompresory na elektřinu získanou rekuperačním brzděním. Snadno dosáhnou vysokých otáček, proto mohou využívat jediného kola s radiálním prouděním, což je skladnější a lehčí.
    Řemenový pohon generuje velké tření. Trendem blízké budoucnosti jsou kompresory na elektřinu získanou rekuperačním brzděním. Snadno dosáhnou vysokých otáček, proto mohou využívat jediného kola s radiálním prouděním, což je skladnější a lehčí.| Zdroj: acz
  • válců atmosférického motoru spaliny utíkají rychleji. Proto je relativně snadné nasát hodně čerstvého vzduchu, teplota ve válci klesne a s ní i riziko detonací. Pak je možné zvýšit kompresní poměr, což zlepší účinnost a výkon.
    válců atmosférického motoru spaliny utíkají rychleji. Proto je relativně snadné nasát hodně čerstvého vzduchu, teplota ve válci klesne a s ní i riziko detonací. Pak je možné zvýšit kompresní poměr, což zlepší účinnost a výkon.| Zdroj: acz
  • Místo tlaku elektřina
    Místo tlaku elektřina| Zdroj: acz
  • Vysoká komprese, americká pohoda
    Vysoká komprese, americká pohoda| Zdroj: acz
  • Dnešní turba jsou lehčí a efektivnější než před 30 lety. Spíš než materiály v tom hraje roli aerodynamika, jak potvrzují roztodivné a pracně obráběné tvary lopatek.
    Dnešní turba jsou lehčí a efektivnější než před 30 lety. Spíš než materiály v tom hraje roli aerodynamika, jak potvrzují roztodivné a pracně obráběné tvary lopatek.| Zdroj: acz
  • Jak zmiňujeme v hlavním textu, při jízdě na půl plynu se tato situace příliš nevyhrotí – spalin není tolik, ale roztočené turbo už pomáhá pěchovat do válců čerstvý vzduch.
    Jak zmiňujeme v hlavním textu, při jízdě na půl plynu se tato situace příliš nevyhrotí – spalin není tolik, ale roztočené turbo už pomáhá pěchovat do válců čerstvý vzduch.| Zdroj: acz
  • Jak zmiňujeme v hlavním textu, při jízdě na půl plynu se tato situace příliš nevyhrotí – spalin není tolik, ale roztočené turbo už pomáhá pěchovat do válců čerstvý vzduch.
    Jak zmiňujeme v hlavním textu, při jízdě na půl plynu se tato situace příliš nevyhrotí – spalin není tolik, ale roztočené turbo už pomáhá pěchovat do válců čerstvý vzduch.| Zdroj: acz
  • Když bouchnou saze
    Když bouchnou saze| Zdroj: acz
  • Když bouchnou saze
    Když bouchnou saze| Zdroj: acz
  • Nefunkční nastavení geometrie
    Nefunkční nastavení geometrie| Zdroj: acz
  • Nefunkční nastavení geometrie
    Nefunkční nastavení geometrie| Zdroj: acz
  • Prasklá skříň u přepouštěcího ventilu
    Prasklá skříň u přepouštěcího ventilu| Zdroj: acz
  • Prasklá skříň u přepouštěcího ventilu
    Prasklá skříň u přepouštěcího ventilu| Zdroj: acz
  • Opotřebení ložiska
    Opotřebení ložiska| Zdroj: acz
  • Rozvážení a kmitání rotoru
    Rozvážení a kmitání rotoru| Zdroj: acz
Přeplňování: Pro a proti, teorie i praxe. Dýchám zhluboka, tedy jsem rychlý
Jak pracuje turbo? Výfukové plyny proudí vstupním kanálem 1. , jehož průřez se plynule zmenšuje až do nejužšího místa – difuzoru 2. Tím se proudění spalin zrychlí, aby snadno roztočily dmychadlové kolo. 3. Osa rotoru je uložená v kluzném ložisku s tlakový
Rotor turba v dnešních autech má průměr kolem pěti centimetrů. Obr na snímku přeplňuje lodní motor Wärtsilä, jehož každý válec má objem 1820 litrů. Roztočení na plný výkon trvá několik minut. Proto kontejnerovou loď jen zřídka nachytáte při riskantním pře
Šroubový kompresor Eaton stlačuje vzduch v přímé ose, k čemuž stačí nižší otáčky. Vpředu kolo drážkového řemene.
Řemenový pohon generuje velké tření. Trendem blízké budoucnosti jsou kompresory na elektřinu získanou rekuperačním brzděním. Snadno dosáhnou vysokých otáček, proto mohou využívat jediného kola s radiálním prouděním, což je skladnější a lehčí.
válců atmosférického motoru spaliny utíkají rychleji. Proto je relativně snadné nasát hodně čerstvého vzduchu, teplota ve válci klesne a s ní i riziko detonací. Pak je možné zvýšit kompresní poměr, což zlepší účinnost a výkon.
Místo tlaku elektřina
Vysoká komprese, americká pohoda
Dnešní turba jsou lehčí a efektivnější než před 30 lety. Spíš než materiály v tom hraje roli aerodynamika, jak potvrzují roztodivné a pracně obráběné tvary lopatek.
Jak zmiňujeme v hlavním textu, při jízdě na půl plynu se tato situace příliš nevyhrotí – spalin není tolik, ale roztočené turbo už pomáhá pěchovat do válců čerstvý vzduch.
Jak zmiňujeme v hlavním textu, při jízdě na půl plynu se tato situace příliš nevyhrotí – spalin není tolik, ale roztočené turbo už pomáhá pěchovat do válců čerstvý vzduch.
Když bouchnou saze
Když bouchnou saze
Nefunkční nastavení geometrie
Nefunkční nastavení geometrie
Prasklá skříň u přepouštěcího ventilu
Prasklá skříň u přepouštěcího ventilu
Opotřebení ložiska
Rozvážení a kmitání rotoru