Nesmysl jménem stop-start: Věděli jste, že ničí autobaterie?|
Zdroj: acz
Stop-start|
Zdroj: acz
Bílý povrch na elektrodách je sulfatace, v této podobě už nevratné poškození. Vzniká dlouhodobě nedostatečným nabitím.|
Zdroj: acz
Baterie AGB či EFB mají vyšší ceny oprávněně – jsou totiž těžší, v kapacitě 74 Ah klidně o tři kilogramy. To znamená, že obsahují více olova.|
Zdroj: acz
Baterie AGB či EFB mají vyšší ceny oprávněně – jsou totiž těžší, v kapacitě 74 Ah klidně o tři kilogramy. To znamená, že obsahují více olova.|
Zdroj: acz
Proč stop-start ničí autobaterie|
Zdroj: acz
Kladnou mřížku nové baterie je možné ohnout i desetkrát, než praskne. U spotřebované a zkorodované (namáhané přiliš vysokými proudy) baterie ji zlomíte prvním ohybem.|
Zdroj: acz
Proč stop-start ničí autobaterie|
Zdroj: acz
Baterie AGM pro rozříznutí. Mezi deskami je skelná vata, aby lépe odolávaly negativním vlivům.|
Zdroj: acz
Sulfatace od nedostatečného nabíjení způsobuje nejen vysoký samovybíjecí proud, ale ve výsledku i zkroucení a vyzkratování desek – což je hezky vidět na tomto snímku|
Zdroj: acz
Dříve se stop-start objevoval výhradně ve vozech nekompromisně zaměřených na snížení spotřeby paliva – které si lidé kupovali spíš ze zájmu o nové technologie než z reálného očekávání nízkých provozních nákladů. Na snímku Fiat Regata ES.|
Zdroj: acz