Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?|
Zdroj: acz
Neřízený katalyzátor|
Zdroj: acz
Volkswagen Golf|
Zdroj: acz
Třícestný katalyzátor|
Zdroj: acz
Volvo 240|
Zdroj: acz
Sonda lambda, nezbytný doplněk třícestného katalyzátoru|
Zdroj: acz
Dnes bývá nejčastější příčinou poškození katalyzátoru nevhodný poměr benzinu a vzduchu způsobený odchylkou sondy lambda.|
Zdroj: acz
Životnosti katalyzátoru rozhodně neprospívá zvýšená spotřeba oleje, jehož nespalitelné zbytky zanášejí aktivní povrch.|
Zdroj: acz
Filtr pevných částic (GPF, OPF)|
Zdroj: acz
Oxidační katalyzátor|
Zdroj: acz
Motor s filtrem pevných částic|
Zdroj: acz
Dnes některé staré diesely kouří jako parní válec a sonda nic nepozná, protože kolem sazí ze špatně rozprášeného paliva stále zbývá dost kyslíku.|
Zdroj: acz
Filtr pevných částic (DPF)|
Zdroj: acz
V jednom celku s filtrem pevných částic najdeme i předřazený oxidační katalyzátor (vlevo). Právě v něm se přivstříknuté palivo během chemické reakce rozžhaví na teplotu nad 650 °C, která je potřebná k následnému spálení sazí nashromážděných ve fi ltru čás|
Zdroj: acz
Vzdálenosti mezi posledními regeneracemi vám ukáže servisní diagnostika, měly by se pohybovat kolem 600 až 700 km. Pokud se interval při stejném provozním režimu výrazně zkrátí, je něco špatně.|
Zdroj: acz
Záchytný katalyzátor LNT|
Zdroj: acz
Katalyzátor SCR (AdBlue)|
Zdroj: acz
Pozor také na to, že do některých dieselů se nedolévá močovina, ale aditiva na usnadnění vypalování sazí – u modelů Peugeotu a Citroënu přípravek Eolys,|
Zdroj: acz