Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?

1/19
Zavřít
  • Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?
    Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?| Zdroj: acz
  • Neřízený katalyzátor
    Neřízený katalyzátor| Zdroj: acz
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: acz
  • Třícestný katalyzátor
    Třícestný katalyzátor| Zdroj: acz
  • Volvo 240
    Volvo 240| Zdroj: acz
  • Sonda lambda, nezbytný doplněk třícestného katalyzátoru
    Sonda lambda, nezbytný doplněk třícestného katalyzátoru| Zdroj: acz
  • Dnes bývá nejčastější příčinou poškození katalyzátoru nevhodný poměr benzinu a vzduchu způsobený odchylkou sondy lambda.
    Dnes bývá nejčastější příčinou poškození katalyzátoru nevhodný poměr benzinu a vzduchu způsobený odchylkou sondy lambda.| Zdroj: acz
  • Životnosti katalyzátoru rozhodně neprospívá zvýšená spotřeba oleje, jehož nespalitelné zbytky zanášejí aktivní povrch.
    Životnosti katalyzátoru rozhodně neprospívá zvýšená spotřeba oleje, jehož nespalitelné zbytky zanášejí aktivní povrch.| Zdroj: acz
  • Filtr pevných částic (GPF, OPF)
    Filtr pevných částic (GPF, OPF)| Zdroj: acz
  • Oxidační katalyzátor
    Oxidační katalyzátor| Zdroj: acz
  • Motor s filtrem pevných částic
    Motor s filtrem pevných částic| Zdroj: acz
  • Dnes některé staré diesely kouří jako parní válec a sonda nic nepozná, protože kolem sazí ze špatně rozprášeného paliva stále zbývá dost kyslíku.
    Dnes některé staré diesely kouří jako parní válec a sonda nic nepozná, protože kolem sazí ze špatně rozprášeného paliva stále zbývá dost kyslíku.| Zdroj: acz
  • Filtr pevných částic (DPF)
    Filtr pevných částic (DPF)| Zdroj: acz
  • V jednom celku s filtrem pevných částic najdeme i předřazený oxidační katalyzátor (vlevo). Právě v něm se přivstříknuté palivo během chemické reakce rozžhaví na teplotu nad 650 °C, která je potřebná k následnému spálení sazí nashromážděných ve fi ltru čás
    V jednom celku s filtrem pevných částic najdeme i předřazený oxidační katalyzátor (vlevo). Právě v něm se přivstříknuté palivo během chemické reakce rozžhaví na teplotu nad 650 °C, která je potřebná k následnému spálení sazí nashromážděných ve fi ltru čás| Zdroj: acz
  • Vzdálenosti mezi posledními regeneracemi vám ukáže servisní diagnostika, měly by se pohybovat kolem 600 až 700 km. Pokud se interval při stejném provozním režimu výrazně zkrátí, je něco špatně.
    Vzdálenosti mezi posledními regeneracemi vám ukáže servisní diagnostika, měly by se pohybovat kolem 600 až 700 km. Pokud se interval při stejném provozním režimu výrazně zkrátí, je něco špatně.| Zdroj: acz
  • Záchytný katalyzátor LNT
    Záchytný katalyzátor LNT| Zdroj: acz
  • Katalyzátor SCR (AdBlue)
    Katalyzátor SCR (AdBlue)| Zdroj: acz
  • Pozor také na to, že do některých dieselů se nedolévá močovina, ale aditiva na usnadnění vypalování sazí – u modelů Peugeotu a Citroënu přípravek Eolys,
    Pozor také na to, že do některých dieselů se nedolévá močovina, ale aditiva na usnadnění vypalování sazí – u modelů Peugeotu a Citroënu přípravek Eolys,| Zdroj: acz
  • Odlévání Adblue
    Odlévání Adblue| Zdroj: acz
Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?
Neřízený katalyzátor
Volkswagen Golf
Třícestný katalyzátor
Volvo 240
Sonda lambda, nezbytný doplněk třícestného katalyzátoru
Dnes bývá nejčastější příčinou poškození katalyzátoru nevhodný poměr benzinu a vzduchu způsobený odchylkou sondy lambda.
Životnosti katalyzátoru rozhodně neprospívá zvýšená spotřeba oleje, jehož nespalitelné zbytky zanášejí aktivní povrch.
Filtr pevných částic (GPF, OPF)
Oxidační katalyzátor
Motor s filtrem pevných částic
Dnes některé staré diesely kouří jako parní válec a sonda nic nepozná, protože kolem sazí ze špatně rozprášeného paliva stále zbývá dost kyslíku.
Filtr pevných částic (DPF)
V jednom celku s filtrem pevných částic najdeme i předřazený oxidační katalyzátor (vlevo). Právě v něm se přivstříknuté palivo během chemické reakce rozžhaví na teplotu nad 650 °C, která je potřebná k následnému spálení sazí nashromážděných ve fi ltru čás
Vzdálenosti mezi posledními regeneracemi vám ukáže servisní diagnostika, měly by se pohybovat kolem 600 až 700 km. Pokud se interval při stejném provozním režimu výrazně zkrátí, je něco špatně.
Záchytný katalyzátor LNT
Katalyzátor SCR (AdBlue)
Pozor také na to, že do některých dieselů se nedolévá močovina, ale aditiva na usnadnění vypalování sazí – u modelů Peugeotu a Citroënu přípravek Eolys,
Odlévání Adblue