Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV – Bez kabelu ani ránu

81/105
Přehled fotografií
Zavřít
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
    Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Digitální přístrojový štít dostanete v základní výbavě a můžete na něm měnit různá zobrazení s rozdílnými údaji.
    Digitální přístrojový štít dostanete v základní výbavě a můžete na něm měnit různá zobrazení s rozdílnými údaji.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V pravé části tak můžete sledovat i to, jak aktuálně funguje hybridní pohon. Tu samou možnost umožňuje středová dotyková obrazovka, ale ve větším měřítku.
    V pravé části tak můžete sledovat i to, jak aktuálně funguje hybridní pohon. Tu samou možnost umožňuje středová dotyková obrazovka, ale ve větším měřítku.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Elegantně tvarovaná palubní deska Francouze vytváří uvnitř vozu příjemné prostředí. Za nepovedené považujeme jen nastavování teploty přes středový dotykový displej.
    Elegantně tvarovaná palubní deska Francouze vytváří uvnitř vozu příjemné prostředí. Za nepovedené považujeme jen nastavování teploty přes středový dotykový displej.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tlačítkem na středovém tunelu měníte v případě citroënu nastavení jízdních módů: sportovní, hybridní, elektrický.
    Tlačítkem na středovém tunelu měníte v případě citroënu nastavení jízdních módů: sportovní, hybridní, elektrický.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Důležitější tlačítko s bleskem je ale schováno u ovladačů na středovém panelu. Díky němu se dostanete do elektrického menu.
    Důležitější tlačítko s bleskem je ale schováno u ovladačů na středovém panelu. Díky němu se dostanete do elektrického menu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pozici řidiče není co vytknout. Jeho tělo se může spolehnout na velmi dobrou boční oporu předních křesel.
    Pozici řidiče není co vytknout. Jeho tělo se může spolehnout na velmi dobrou boční oporu předních křesel.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • To je znát, když se druhá řada posune do přední pozice. Potom už před koleny nezbude žádné volné místo. Zadní sedadla jsou rozdělena na tři shodné části, takže i uprostřed najde cestující plnohodnotné pohodlné sedadlo.
    To je znát, když se druhá řada posune do přední pozice. Potom už před koleny nezbude žádné volné místo. Zadní sedadla jsou rozdělena na tři shodné části, takže i uprostřed najde cestující plnohodnotné pohodlné sedadlo.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross se prezentuje zejména komfortním jízdním projevem. Nebojí se ale ani ostřejšího zacházení. Ve slalomu se sice karoserie více naklání, ale stopu drží dobře.
    Citroën C5 Aircross se prezentuje zejména komfortním jízdním projevem. Nebojí se ale ani ostřejšího zacházení. Ve slalomu se sice karoserie více naklání, ale stopu drží dobře.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Plug-in hybridní citroën má baterie uložené pod podlahou zavazadelníku. Ten se tak proti klasickým motorizacím zmenšil o 120 litrů, což už je velký zásah do přepravní kapacity. Při posunutí zadních sedadel dopředu se kufr zvětší na 600 litrů. Líbí se nám jeho pravidelný tvar, takže je dobře využitelný
    Plug-in hybridní citroën má baterie uložené pod podlahou zavazadelníku. Ten se tak proti klasickým motorizacím zmenšil o 120 litrů, což už je velký zásah do přepravní kapacity. Při posunutí zadních sedadel dopředu se kufr zvětší na 600 litrů. Líbí se nám jeho pravidelný tvar, takže je dobře využitelný| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pod podlahou jsou schovány malé přihrádky, do jedné z nich lze smotat kabel
    Pod podlahou jsou schovány malé přihrádky, do jedné z nich lze smotat kabel| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vpravo u nárazníku našla místo i provozní baterie.
    Vpravo u nárazníku našla místo i provozní baterie.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Plug-in hybridní systém citroënu se skládá z přeplňované zážehové šestnáctistovky s výkonem 133 kW a elektromotoru s 81 kW. Celkovým výkonem 165 kW jde o nejsilnější motorizaci C5 Aircross a kompaktnímu SUV dodává slušnou dynamiku. Změna jednotlivých pohonů – hlavně připojení benzinového agregátu – je ale znatelná a ani osmistupňový automat není tak plynulý jako u kugy.
    Plug-in hybridní systém citroënu se skládá z přeplňované zážehové šestnáctistovky s výkonem 133 kW a elektromotoru s 81 kW. Celkovým výkonem 165 kW jde o nejsilnější motorizaci C5 Aircross a kompaktnímu SUV dodává slušnou dynamiku. Změna jednotlivých pohonů – hlavně připojení benzinového agregátu – je ale znatelná a ani osmistupňový automat není tak plynulý jako u kugy.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R18
    Pneumatiky v testu: Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R18| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    Citroën C5 Aircross Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Digitální přístrojový štít je standardem i plug-in hybridního fordu. Vzhled mění podle zvoleného jízdního módu.
    Digitální přístrojový štít je standardem i plug-in hybridního fordu. Vzhled mění podle zvoleného jízdního módu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Jedním nastavujete jeden z pěti jízdních režimů: Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch, Hluboký sníh. Druhým s označením EV volíte chod hybridní soustavy.
    Jedním nastavujete jeden z pěti jízdních režimů: Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch, Hluboký sníh. Druhým s označením EV volíte chod hybridní soustavy.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ta může fungovat automaticky s postupnou spotřebou elektřiny, jet jen na elektrickou energii, zafi xovat nabití akumulátorů nebo dobíjet baterie za jízdy.
    Ta může fungovat automaticky s postupnou spotřebou elektřiny, jet jen na elektrickou energii, zafi xovat nabití akumulátorů nebo dobíjet baterie za jízdy.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • O aktuálním chodu hybridu informuje ukazatel v levé části i s výkonem benzinového agregátu a elektromotoru.
    O aktuálním chodu hybridu informuje ukazatel v levé části i s výkonem benzinového agregátu a elektromotoru.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Stejně jako zvenku působí kuga dynamicky i uvnitř. Tvarování palubní desky se řídí aktuálním stylem značky, u něhož si vážíme ergonomie rozmístění ovladačů.
    Stejně jako zvenku působí kuga dynamicky i uvnitř. Tvarování palubní desky se řídí aktuálním stylem značky, u něhož si vážíme ergonomie rozmístění ovladačů.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ve fordu jsou dvě nejdůležitější tlačítka vedle sebe
    Ve fordu jsou dvě nejdůležitější tlačítka vedle sebe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Povedené tvarování předních sedadel zpříjemňuje řidiči jízdu.
    Povedené tvarování předních sedadel zpříjemňuje řidiči jízdu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ani ve fordu baterie nijak neomezují velikost interiéru. Ačkoliv nemá redaktor nad hlavou až tak volného místa, cítíme se v zadní části fordu volněji. Největší zásluhu na tom má podélná prostornost kabiny a nadbytek místa před koleny.
    Ani ve fordu baterie nijak neomezují velikost interiéru. Ačkoliv nemá redaktor nad hlavou až tak volného místa, cítíme se v zadní části fordu volněji. Největší zásluhu na tom má podélná prostornost kabiny a nadbytek místa před koleny.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ani po posunutí druhé řady zcela dopředu se nohy redaktora nedotýkají předních opěradel. Kuga v druhé řadě nabízí více pohodlí, ale jen krajním cestujícím.
    Ani po posunutí druhé řady zcela dopředu se nohy redaktora nedotýkají předních opěradel. Kuga v druhé řadě nabízí více pohodlí, ale jen krajním cestujícím.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tužší pérování dává řidiči fordu pocit jistoty a příkladné přilnavosti. Mezi kužely si dlouho vede znamenitě, ale na při ztrátě přilnavosti do jízdy zásadně promluví stabilizace.
    Tužší pérování dává řidiči fordu pocit jistoty a příkladné přilnavosti. Mezi kužely si dlouho vede znamenitě, ale na při ztrátě přilnavosti do jízdy zásadně promluví stabilizace.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford má baterie pod podlahou, takže by neměly překážet v zavazadelníku. I tak se kufr plug-in hybridní kugy zmenšil z původních 475 na 411 litrů
    Ford má baterie pod podlahou, takže by neměly překážet v zavazadelníku. I tak se kufr plug-in hybridní kugy zmenšil z původních 475 na 411 litrů| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • S dojezdovou rezervou naložíte ještě méně, protože potom se objem zmenší na 348 litrů, což je na kompaktní SUV málo. Polystyrénový organizér kolem náhradního kola je navíc tak nešťastně dělený, že k němu dobíjecí kabely neuložíte.
    S dojezdovou rezervou naložíte ještě méně, protože potom se objem zmenší na 348 litrů, což je na kompaktní SUV málo. Polystyrénový organizér kolem náhradního kola je navíc tak nešťastně dělený, že k němu dobíjecí kabely neuložíte.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • k látkovému platu máme také výhrady.
    k látkovému platu máme také výhrady.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Zážehový čtyřválec fordu se obejde bez přeplňování a pracuje v Atkinsonově cyklu. Pomáhá si však objemem 2,5 l, takže disponuje výkonem 112 kW, elektromotor má 97 kW. Kumulovaný výkon se shoduje s citroënem. Největší předností tohoto hybridu je jemný a plynulý chod, který ještě podporuje použití bezestupňové převodovky. Také je úspornější a čistě na elektřinu ujede dál.
    Zážehový čtyřválec fordu se obejde bez přeplňování a pracuje v Atkinsonově cyklu. Pomáhá si však objemem 2,5 l, takže disponuje výkonem 112 kW, elektromotor má 97 kW. Kumulovaný výkon se shoduje s citroënem. Největší předností tohoto hybridu je jemný a plynulý chod, který ještě podporuje použití bezestupňové převodovky. Také je úspornější a čistě na elektřinu ujede dál.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Continental PremiumContact6 225/55 R19
    Pneumatiky v testu: Continental PremiumContact6 225/55 R19| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ford Kuga PHEV
    Ford Kuga PHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid vs. Ford Kuga PHEV
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Digitální přístrojový štít dostanete v základní výbavě a můžete na něm měnit různá zobrazení s rozdílnými údaji.
V pravé části tak můžete sledovat i to, jak aktuálně funguje hybridní pohon. Tu samou možnost umožňuje středová dotyková obrazovka, ale ve větším měřítku.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Elegantně tvarovaná palubní deska Francouze vytváří uvnitř vozu příjemné prostředí. Za nepovedené považujeme jen nastavování teploty přes středový dotykový displej.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Tlačítkem na středovém tunelu měníte v případě citroënu nastavení jízdních módů: sportovní, hybridní, elektrický.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Důležitější tlačítko s bleskem je ale schováno u ovladačů na středovém panelu. Díky němu se dostanete do elektrického menu.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Pozici řidiče není co vytknout. Jeho tělo se může spolehnout na velmi dobrou boční oporu předních křesel.
To je znát, když se druhá řada posune do přední pozice. Potom už před koleny nezbude žádné volné místo. Zadní sedadla jsou rozdělena na tři shodné části, takže i uprostřed najde cestující plnohodnotné pohodlné sedadlo.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross se prezentuje zejména komfortním jízdním projevem. Nebojí se ale ani ostřejšího zacházení. Ve slalomu se sice karoserie více naklání, ale stopu drží dobře.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Plug-in hybridní citroën má baterie uložené pod podlahou zavazadelníku. Ten se tak proti klasickým motorizacím zmenšil o 120 litrů, což už je velký zásah do přepravní kapacity. Při posunutí zadních sedadel dopředu se kufr zvětší na 600 litrů. Líbí se nám jeho pravidelný tvar, takže je dobře využitelný
Pod podlahou jsou schovány malé přihrádky, do jedné z nich lze smotat kabel
Citroën C5 Aircross Hybrid
Vpravo u nárazníku našla místo i provozní baterie.
Plug-in hybridní systém citroënu se skládá z přeplňované zážehové šestnáctistovky s výkonem 133 kW a elektromotoru s 81 kW. Celkovým výkonem 165 kW jde o nejsilnější motorizaci C5 Aircross a kompaktnímu SUV dodává slušnou dynamiku. Změna jednotlivých pohonů – hlavně připojení benzinového agregátu – je ale znatelná a ani osmistupňový automat není tak plynulý jako u kugy.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Pneumatiky v testu: Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R18
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Digitální přístrojový štít je standardem i plug-in hybridního fordu. Vzhled mění podle zvoleného jízdního módu.
Jedním nastavujete jeden z pěti jízdních režimů: Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch, Hluboký sníh. Druhým s označením EV volíte chod hybridní soustavy.
Ford Kuga PHEV
Ta může fungovat automaticky s postupnou spotřebou elektřiny, jet jen na elektrickou energii, zafi xovat nabití akumulátorů nebo dobíjet baterie za jízdy.
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
O aktuálním chodu hybridu informuje ukazatel v levé části i s výkonem benzinového agregátu a elektromotoru.
Stejně jako zvenku působí kuga dynamicky i uvnitř. Tvarování palubní desky se řídí aktuálním stylem značky, u něhož si vážíme ergonomie rozmístění ovladačů.
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ve fordu jsou dvě nejdůležitější tlačítka vedle sebe
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Povedené tvarování předních sedadel zpříjemňuje řidiči jízdu.
Ani ve fordu baterie nijak neomezují velikost interiéru. Ačkoliv nemá redaktor nad hlavou až tak volného místa, cítíme se v zadní části fordu volněji. Největší zásluhu na tom má podélná prostornost kabiny a nadbytek místa před koleny.
Ani po posunutí druhé řady zcela dopředu se nohy redaktora nedotýkají předních opěradel. Kuga v druhé řadě nabízí více pohodlí, ale jen krajním cestujícím.
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Tužší pérování dává řidiči fordu pocit jistoty a příkladné přilnavosti. Mezi kužely si dlouho vede znamenitě, ale na při ztrátě přilnavosti do jízdy zásadně promluví stabilizace.
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford má baterie pod podlahou, takže by neměly překážet v zavazadelníku. I tak se kufr plug-in hybridní kugy zmenšil z původních 475 na 411 litrů
Ford Kuga PHEV
S dojezdovou rezervou naložíte ještě méně, protože potom se objem zmenší na 348 litrů, což je na kompaktní SUV málo. Polystyrénový organizér kolem náhradního kola je navíc tak nešťastně dělený, že k němu dobíjecí kabely neuložíte.
k látkovému platu máme také výhrady.
Ford Kuga PHEV
Zážehový čtyřválec fordu se obejde bez přeplňování a pracuje v Atkinsonově cyklu. Pomáhá si však objemem 2,5 l, takže disponuje výkonem 112 kW, elektromotor má 97 kW. Kumulovaný výkon se shoduje s citroënem. Největší předností tohoto hybridu je jemný a plynulý chod, který ještě podporuje použití bezestupňové převodovky. Také je úspornější a čistě na elektřinu ujede dál.
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Pneumatiky v testu: Continental PremiumContact6 225/55 R19
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV
Ford Kuga PHEV