Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Nová pravidla hry
13
/
88
Prohlédnout znovu
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Nová pravidla hry
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
V kabině udělala Dacia asi největší pokrok. Palubní deska působí moderně i díky vystouplému 8“ displeji multimediálního systému. Ten je součástí výbavy Comfort, stejně jako látkou čalouněný okrasný pás nebo kožený multifunkční volant. Útulnější prostředí zatím Dacia nevytvořila a řidič může spoléhat na dobře čitelné přístroje.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Řazení sandera je tužší, než bychom chtěli, a je slyšet cvakání při pohybu pákou v kulise.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tempomat je u sandera součástí prostřední výbavy Essential. U fabie ho dostanete až s dražším provedením Style.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedadla dacie jsou povedená. Vyhovují rozměry, tuhostí i kvalitou potahové látky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pozice za volantem je v dacii sportovnější, protože řidič sedí níže.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu se v sanderu můžeme pořádně rozvalit. Místa kolem sebe máme dost ve všech směrech a zejména před koleny zbývá 174 cm vysokému redaktorovi volných 12 cm. Hovíme si lépe než ve fabii i díky pohodlnějšímu sedadlu, hlavně opěradlu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Elektrické nastavování vnějších zrcátek a stahování zadních oken je v sanderu určeno jen nejvyšší výbavě Comfort. Jenže i v ní si za zadní okna musíte připlatit 2500 korun.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvojice čtecích lampiček pro řidiče a spolujezdce je fajn, ale vzadu osvětlení interiéru zcela chybí
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Levnější řešení zadních opěrek hlavy znamená, že nejdou zasunout dolů, když tam nikdo nesedí. Překážejí pak ve výhledu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jízdními vlastnostmi se nové sandero vyrovná většině malých městských hatchbacků. Díky moderní platformě CMF se u něj zlepšila ovladatelnost i komfort odpružení. Ještě bychom uvítali lepší odhlučnění podběhů a strmější řízení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Do kufru sandera naložíte 328 litrů nákladu, tedy o 8 litrů více než do předchůdce. Líbí se nám pravidelný tvar a tím i výborná využitelnost nebo podběhy nezasahující tolik do prostoru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za rezervní kolo schované pod podlahou si připlatíte 4000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zadní plechová stěna ale ukazuje, že nejvíce Dacia šetřila právě v kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Litrový zážehový tříválec není žádný trhač asfaltu. Základní motorizace s výkonem 49 kW svou úlohu zvládá slušně. Mezigeneračně se motor zklidnil, ztišil a možná i trochu umírnil požadavky na palivo. Naměřená spotřeba 4,9 l/100 km je velmi slušná.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Nokian WR 04 185/65 R15
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Fabia je služebně nejstarším modelem mladoboleslavské značky. Je to znát hlavně při pohledu na masivní palubní desku, kterou naštěstí opticky odlehčuje podélný šedý panel přes celou šířku. Polyuretanový volant bez tlačítek je standardem základního provedení Active, stejně jako tlačítkové rádio na středovém panelu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pětistupňová převodovka funguje jemně a přesně. Škoda že hlavice řadicí páky je utopená dole u podlahy a daleko od řidičovy pravé ruky. Středový tunel ve fabii je užší, takže držáky na nápoje jsou schovány před řadičkou. Plnohodnotný je jen jeden.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pozice řidiče je v přímém porovnání s dacií vyšší a chválíme základní přední sedadla.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za poslední dobu téměř všichni zástupci v segmentu malých městských hatchbacků povyrostli. U dosluhující fabie je znát, že nároky na prostor byly před sedmi lety nižší. Její kabina je na dnešní dobu kratší a užší. Vzadu se cítíme stísněně a vyšší kolegové už před koleny neměli žádnou rezervu. Opěradla jsou vzpřímenější.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nepoužívané hlavové opěrky můžete zcela zasunout, aby nepřekážely výhledu. Vysouvají se chvályhodně vysoko.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani fabia nemá v základu elektrické stahování zadních oken. Ve výbavě Active však tlačítka za kličky nevyměníte, protože si za ně nemůžete ani připlatit.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve škodovce jsou vnitřní lampičky i nad zadními dveřmi, takže normálně osvětlují druhou polovinu interiéru
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Případ fabie ukazuje, že pokud je základ vozu dobrý, snese srovnání s mnohem novější konkurencí i pár měsíců před ukončením výroby. Díky rychlejšímu řízení nám mezi kužely připadá i hbitější.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kufr fabie asi nemá cenu nikomu představovat. S objemem 330 litrů patří k největším mezi malými městskými hatchbacky. Vyniká i velkým vstupním otvorem nebo nízkou nakládací hranou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezerva za příplatek 3000 Kč ale zabírá více místa.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V přímém srovnání s dacií vynikne pečlivé čalounění, praktické jsou plastové kapsy a přihrádky na bocích.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také mladoboleslavský tříválec se s fabií pere statečně. Pro běžné cestování dostačuje a ani na dálnici nebude brzdit ostatní vozidla. O něco hůře je na tom v pružném zrychlení a také si řekne o více paliva.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Dunlop SP Sport 01 A/S 185/60 R15
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava