Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Kvůli teplu litry navíc
1
/
78
Prohlédnout znovu
Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Kvůli teplu litry navíc
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pracoviště řidiče je přehledné, intuitivní. Palubní desce dominuje 10,25‘‘ displej zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel a volantu po hlasitost rádia můžete nastavit klasickými ovladači. Za to píšeme dvakrát bravo! K nejvyšší výbavě patří i přístrojový štít s 12,3‘‘ displejem za volantem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kombík nabízí dostatek místa na všech sedadlech. Hodně prostoru zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Největším minusem plug-in hybridní verze je zmenšení zavazadelníku z 625 na pouhých 437 litrů kvůli zastavěným bateriím
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
V kufru u pravého blatníku se skrývá i startovací baterie
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Po dobití do 100 % nám ceed ukáže úplně vždycky dojezd přes padesát kilometrů
|
Svět motorů/Petr Homolka
Využití pětiny kapacity, tedy pád na 80 % baterie, přichází po deseti dvanácti ujetých kilometrech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ač kapacita baterie ukazuje ještě 58 %, z původně jednapadesátikilometrového dojezdu už nezbývá ani polovina.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při 40 % zásoby šťávy ze zásuvky zbývá ujet čistě na elektřinu posledních dvanáct kilometrů
|
Svět motorů/Petr Homolka
Když klesne kapacita akumulátorů pod 20 %, jízda čistě na elektřinu končí, ceed si totiž nechává vždy aspoň kolem 10 % na výpomoc ke spalovacímu motoru
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ze standardní zásuvky nabíjíme oranžovým kabelem. Je dost dlouhý, prodlužovačky se nedoporučují.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Redaktor vysoký 173 cm má dostatek místa vpředu i vzadu.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
|
Svět motorů
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Střešní okno se otevírá ven, dojem z prostoru umocňuje.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Pod kobercem kufru se skrývají další úložné prostory, do krajního dáváme kabely
|
Svět motorů
Malý, prostřední slouží pro výstražný trojúhelník, nám se k němu vejde i deštník
|
Svět motorů
Největší část však zabírají trakční baterie
|
Svět motorů
Nechybí ani takzvaný síťový program.
|
Svět motorů
Spotřeba během testu
|
Svět motorů
V menu „Ekologická jízda“ najdete křivky spotřeby elektrického a zážehového motoru. V zimních měsících pracují takřka vždy oba.
|
Svět motorů
Celkových 8,9 kWh elektrické kapacity je složeno ze dvou li-pol baterií. První najdete pod zadními sedáky, druhou pod podlahou zavazadelníku. Palivová nádrž má kvůli nim objem zmenšený z 50 na 37 litrů.
|
Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
|
Svět motorů
Kromě hlavního motor-generátoru mezi spalovacím agregátem a převodovkou je zde ještě jeden menší, hnaný plochým řemenem. Slouží k výrobě elektřiny i u stojícího vozidla a zvyšování zátěže spalovacího motoru ve chvíli, kdy je jeho chod neefektivní.
|
Svět motorů
Elektromotor je nízkootáčkový (pracuje od nuly do 5700 min-1), umístěný mezi spalovacím motorem a dvouspojkovou automatickou převodovkou
|
Svět motorů
Naprosto zásadní chyba je, že motor nemá chlazené zvukové svody, které by po studeném startu rychle zahřály chladicí kapalinu
|
Svět motorů
Protože motor běží často podchlazený, kondenzuje v oleji voda a ředí se i benzinem. Výměna je tak zcela správně předepsána již po 15 000 km. Usnadňují ji otvory pro fi ltr a výpustní šroub ve spodním krytu, který tak není třeba pokaždé demontovat.
|
Svět motorů
Spotřeba během testu
|
Svět motorů
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků
Nová Dacia Duster živě: Podívejte se, jak vypadá v reálném světě
Nové Cupry Formentor a Leon se blíží. Odhalí nové hybridy i design
Nové plug-in hybridní Audi Q7 a Q8 dojedou dál. Už mají českou cenu
Nejzbytečnější výbava v autech: Tomuhle se vyhněte!
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory