Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?

15/25
Zavřít
  • Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
    Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?| Zdroj: acz
  • Výměna spojky je jednou z náročnějších prací na autě. Je potřeba zavěsit motor a samozřejmě demontovat převodovku.
    Výměna spojky je jednou z náročnějších prací na autě. Je potřeba zavěsit motor a samozřejmě demontovat převodovku.| Zdroj: acz
  • Z jedné strany lamely nám obložení úplně odpadlo.
    Z jedné strany lamely nám obložení úplně odpadlo.| Zdroj: acz
  • Zasekalo se do lamelové pružiny a zablokovalo její pohyb. Všimněte si vyhřátých plošek od předchozího opakovaného vysokého namáhání.
    Zasekalo se do lamelové pružiny a zablokovalo její pohyb. Všimněte si vyhřátých plošek od předchozího opakovaného vysokého namáhání.| Zdroj: acz
  • Pro jistotu jsme nechali vyměnit i setrvačník. Stav vyměněných dílů bude pečlivě posuzován při závěrečné demontáži.
    Pro jistotu jsme nechali vyměnit i setrvačník. Stav vyměněných dílů bude pečlivě posuzován při závěrečné demontáži.| Zdroj: acz
  • Na fotografi i typická situace při tahání vleku. Rapid s karavanem jede na šestku necelou stovkou, motor vrní pod dvoutisícovou hranici. Rádce řazení je spokojený (kdybyste dali pětku, hned začne remcat) a průměrná spotřeba se drží kolem deseti litrů.
    Na fotografi i typická situace při tahání vleku. Rapid s karavanem jede na šestku necelou stovkou, motor vrní pod dvoutisícovou hranici. Rádce řazení je spokojený (kdybyste dali pětku, hned začne remcat) a průměrná spotřeba se drží kolem deseti litrů.| Zdroj: acz
  • Test začal dotankováním do plné nádrže při 55 001 najetých kilometrech. Na papírku, který pan Foldyna svírá v ruce, je nápis „Benzin!“. Nalepil si ho pod víčko nádrže, aby se po deseti letech s dieselovou octavií při tankování nespletl
    Test začal dotankováním do plné nádrže při 55 001 najetých kilometrech. Na papírku, který pan Foldyna svírá v ruce, je nápis „Benzin!“. Nalepil si ho pod víčko nádrže, aby se po deseti letech s dieselovou octavií při tankování nespletl| Zdroj: acz
  • Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
    Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.| Zdroj: acz
  • Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
    Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.| Zdroj: acz
  • Příbram – Rovinj
    Příbram – Rovinj| Zdroj: acz
  • Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
    Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.| Zdroj: acz
  • Rovinj – Příbram
    Rovinj – Příbram| Zdroj: acz
  • Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
    Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.| Zdroj: acz
  • V kempu překvapivě nebyl náš zelený rapid jediný svého druhu. S podobným vozem (tříletým Rapidem Spaceback Scoutline 1.2 TSI) sem dojel též rakouský karavanista.
    V kempu překvapivě nebyl náš zelený rapid jediný svého druhu. S podobným vozem (tříletým Rapidem Spaceback Scoutline 1.2 TSI) sem dojel též rakouský karavanista.| Zdroj: acz
  • Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
    Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.| Zdroj: acz
  • Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
    Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.| Zdroj: acz
  • Motor má četné „rozjezdové adaptace“. Když pouštíte spojku, sám si zvýší otáčky.
    Motor má četné „rozjezdové adaptace“. Když pouštíte spojku, sám si zvýší otáčky.| Zdroj: acz
  • Jiří Kubec učí autoškolu už 30 let a spolehlivě pozná, proč se s vozem lidé špatně rozjíždějí
    Jiří Kubec učí autoškolu už 30 let a spolehlivě pozná, proč se s vozem lidé špatně rozjíždějí| Zdroj: acz
  • Servisní prohlídka v 58 099 km
    Servisní prohlídka v 58 099 km| Zdroj: acz
  • Kapková zkouška už prokázala silnou kontaminaci sazemi (na poměry benzinových motorů) i vyčerpané přísady, které mají karbon rozpouštět (pilovité okraje). Při první prohlídce se měnil pouze olej a kabinový filtr.
    Kapková zkouška už prokázala silnou kontaminaci sazemi (na poměry benzinových motorů) i vyčerpané přísady, které mají karbon rozpouštět (pilovité okraje). Při první prohlídce se měnil pouze olej a kabinový filtr.| Zdroj: acz
  • Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o zapalovací svíčky.
    Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o zapalovací svíčky.| Zdroj: acz
  • Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o seřízení sklonu světel.
    Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o seřízení sklonu světel.| Zdroj: acz
  • Obložení je stále na 60 procentech  původní tloušťky.
    Obložení je stále na 60 procentech původní tloušťky.| Zdroj: acz
  • Rozpadlé ovládání směru lamel prostředního výdechu vyřešil servis jeho výměnou a výrobce uznal záruku (jinak bychom za díl zaplatili 1848 Kč).
    Rozpadlé ovládání směru lamel prostředního výdechu vyřešil servis jeho výměnou a výrobce uznal záruku (jinak bychom za díl zaplatili 1848 Kč).| Zdroj: acz
  • Držák parkovacího lístku nalomila dílna při výměně kamenem rozbitého čelního skla v 29 037 Kč a nám pak o šest tisíc kilometrů později zcela upadl. Tento díl stojí pouhých 15 Kč.
    Držák parkovacího lístku nalomila dílna při výměně kamenem rozbitého čelního skla v 29 037 Kč a nám pak o šest tisíc kilometrů později zcela upadl. Tento díl stojí pouhých 15 Kč.| Zdroj: acz
Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
Výměna spojky je jednou z náročnějších prací na autě. Je potřeba zavěsit motor a samozřejmě demontovat převodovku.
Z jedné strany lamely nám obložení úplně odpadlo.
Zasekalo se do lamelové pružiny a zablokovalo její pohyb. Všimněte si vyhřátých plošek od předchozího opakovaného vysokého namáhání.
Pro jistotu jsme nechali vyměnit i setrvačník. Stav vyměněných dílů bude pečlivě posuzován při závěrečné demontáži.
Na fotografi i typická situace při tahání vleku. Rapid s karavanem jede na šestku necelou stovkou, motor vrní pod dvoutisícovou hranici. Rádce řazení je spokojený (kdybyste dali pětku, hned začne remcat) a průměrná spotřeba se drží kolem deseti litrů.
Test začal dotankováním do plné nádrže při 55 001 najetých kilometrech. Na papírku, který pan Foldyna svírá v ruce, je nápis „Benzin!“. Nalepil si ho pod víčko nádrže, aby se po deseti letech s dieselovou octavií při tankování nespletl
Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
Příbram – Rovinj
Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
Rovinj – Příbram
Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
V kempu překvapivě nebyl náš zelený rapid jediný svého druhu. S podobným vozem (tříletým Rapidem Spaceback Scoutline 1.2 TSI) sem dojel též rakouský karavanista.
Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
Motor má četné „rozjezdové adaptace“. Když pouštíte spojku, sám si zvýší otáčky.
Jiří Kubec učí autoškolu už 30 let a spolehlivě pozná, proč se s vozem lidé špatně rozjíždějí
Servisní prohlídka v 58 099 km
Kapková zkouška už prokázala silnou kontaminaci sazemi (na poměry benzinových motorů) i vyčerpané přísady, které mají karbon rozpouštět (pilovité okraje). Při první prohlídce se měnil pouze olej a kabinový filtr.
Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o zapalovací svíčky.
Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o seřízení sklonu světel.
Obložení je stále na 60 procentech  původní tloušťky.
Rozpadlé ovládání směru lamel prostředního výdechu vyřešil servis jeho výměnou a výrobce uznal záruku (jinak bychom za díl zaplatili 1848 Kč).
Držák parkovacího lístku nalomila dílna při výměně kamenem rozbitého čelního skla v 29 037 Kč a nám pak o šest tisíc kilometrů později zcela upadl. Tento díl stojí pouhých 15 Kč.