Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí|
Zdroj: acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet|
Zdroj: acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet|
Zdroj: acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet|
Zdroj: acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet|
Zdroj: acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet|
Zdroj: acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet|
Zdroj: acz
V rámci modernizace se zkvalitnil displej na středovém panelu a zlepšila se čitelnost přístrojového štítu.Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Design interiéru navazuje na povedený vzhled celého vozu. Vyzdvihujeme u něj nejen estetickou povedenost, ale také použití kvalitních materiálů nebo lakovaného panelu, který vnitřek oživuje.|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Manuální převodovka fi atu sice nabízí šest rychlostí, ale při 130 km/h točí na nejvyšší kvalt skoro stejně jako vitara|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Za volantem pětistovky jsme se okamžitě uvelebili, protože poskytuje řidiči sportovnější posez a hlavici řadicí páky blízko volantu. Výhled dozadu ale není zrovna ideální.|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Vzadu se nám zamlouvaly dlouhé sedáky, které výborně podepírají stehna cestujících, a vpředu nás fi at potěšil sedadly se slušným bočním vedením.|
Zdroj: acz
V malém italském SUV se fi gurant s výškou 174 cm cítil o něco stísněněji. Do kabiny malými okny neproniká tolik světla, a navíc je interiér proti vitaře ve všech směrech menší.|
Zdroj: acz
Skvělé je, že se do držáku v předních dveří vejde velká PET láhev. Jenže zabere téměř celou kapsu, takže už do ní nic nedáte.|
Zdroj: acz
Fiat naštěstí nabízí i jinou možnost – dvojitou schránku před spolujezdcem.|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Že by byl Fiat 500X extrémně pohodlný, rozhodně říci nemůžeme. Na drobných nerovnostech a třeba i příčných spárách nezbedně poskakuje. Na vysoké SUV na oplátku nabízí slušnou stabilitu a jemný zásah stabilizace do jízdy v limitních situacích.|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero 3 215/55 R17|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Ve standardu dostanete sadu na rychlou opravu pneumatik, za rezervní kolo se připlácí. Plnohodnotné stojí 4500 Kč a vzadu zabere hodně místa. Kufr s ním by se podle našich měření mohl zmenšit o dalších padesát litrů.|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Zcela nový přeplňovaný litrový tříválec využívá přímé vstřikování paliva a hydraulické proměnné časování a zdvih sacích ventilů MultiAir.|
Zdroj: acz
Výkon 88 kW je slušná hodnota, stejně jako točivý moment 190 Nm. Dynamiku trochu sráží vysoká hmotnost fi atu, který je o 160 kg těžší než suzuki.|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Po modernizaci dostal fi at světlomety Full LED – pro S-Design standard – a lakovaný střed do zadních skupinovek|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Po modernizaci dostal fi at světlomety Full LED – pro S-Design standard – a lakovaný střed do zadních skupinovek|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Fiat 500X|
Zdroj: acz
Pětistovka s označením X se může pyšnit zadní víceprvkovou nápravou. Složitější konstrukce propůjčuje vozu o něco lepší stabilitu v zatáčkách, ale rozdíl není zase až tak znatelný.|
Zdroj: acz
Ani přepracování grafi ky přístrojů nepomohlo. Ty jsou nyní hůře čitelné. Displej multimediálního systému by měl být blíž zornému poli řidiče.|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara sází na mnohem jednodušší linie. Po modernizaci dostalo měkčenou vrchní část palubky, ale i tak se v něm cítíme jako ve výrazně levnějším voze.|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Pět rychlostí bohatě stačí, protože agregát má dostatek síly v širokém spektru otáček. Potěšila nás také přesností|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Pozice řidiče za volantem je o něco vyšší. Po přesednutí z jednoho vozu do druhého jsme si připadali jako na kozlíku. Ale určitě to není špatně, zase jsme měli lepší výhled a přehled o tom, co se děje kolem.|
Zdroj: acz
Vitara je sice zhruba o devět centimetrů kratší a musí si vystačit i s menším rozvorem náprav, ale uvnitř nabídne všem cestujícím více životního prostoru. Vzadu jsme objevili dostatek místa před koleny i nad hlavou, takže se do druhé řady nemusejí bát usa|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Kapsa ve dveřích také pojme velkou láhev a zůstane i místo na drobnosti.|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Jízdní vlastnosti vitary nám vyhovovaly více. Při vyhýbacím manévru mezi kužely se sice o chvilku dříve rozvlní a ESP tvrdě zakročí, ale při běžném cestování normální rychlostí z ně vyzařuje jistota. Navíc je výrazně pohodlnější a vyhovovalo nám i její tu|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Nokian WR 04 215/55 R17|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Vitara je v nabídce prostoru pro přepravu zavazadel velkorysejší, i když i ona za premianty třídy o nějaký ten litr zaostává. Udávaných 375 litrů je slušná hodnota a odpovídá našemu měření.|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki totiž má dvojitou podlahu. Prostor pod ní můžete využít k uložení dalšího nákladu, protože ho nezabírala rezerva. Také japonská značka vám ve standardu nadělí pouze sadu na opravu plášťů.|
Zdroj: acz
Suzuki se do downsizingu pustilo podstatně dříve a přeplňovaný litr s třemi válci představilo již v roce 2015.|
Zdroj: acz
Ve vitaře má tento agregát výkon 82 kW, což není moc, a neuchvátí ani točivým momentem 170 Nm. Jeho předností je spíš kultivovaný chod a příznivá reálná spotřeba.|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki vybavilo faceliftovanou vitaru přepracovanou maskou, nárazníkem a novým složením zadních světel|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki vybavilo faceliftovanou vitaru přepracovanou maskou, nárazníkem a novým složením zadních světel|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
U japonského malého SUV jsme byli trochu zklamáni kvalitou. Odhalené plechy na víku kufru nebo šrouby nesvědčí o pečlivé výrobě.|
Zdroj: acz
Suzuki Vitara|
Zdroj: acz
Japonci v případě vitary vsadili na jednodušší zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou. Jde o levnější a lehčí řešení a Suzuki nám ukázalo, že bohatě stačí. Navíc se bude lépe udržovat.|
Zdroj: acz