Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů|
Zdroj: acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Přístroje jsou dobře čitelné.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Palubní deska je bytelně zpracovaná a na rozdíl od předchůdce řidiče neutiskuje.|
Zdroj: acz
Nová převodovka se zpátečkou řazenou dozadu bohužel v kulise občas zadrhává.|
Zdroj: acz
Osmipalcová obrazovka pro rádio či navigaci se dodává od druhé výbvy Trend Plus, potěší jemnou grafi kou. V základu je pouze 4,2“ displej.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford nabízí volnost a adaptivní funkci tempomatu lze i zcela vypnout. Chválíme.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Velký prostor před řadicí pákou může skrývat indukční nabíječku za 3800 Kč.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Vpředu se ve focusu sedí velmi příjemně a ideální pozici najde hravě každý.|
Zdroj: acz
Vzadu je sice místa o poznání více než v předchozí generaci a nepatrně více než v ceedu, ale sedáky jsou hodně ploché a nízko umístěné, takže závratné pohodlí nečekejte.|
Zdroj: acz
Přední sedadla mají příjemně tuhé výplně a univerzální tvarování. Hodily by se však výše výsuvné opěrky.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Vyhýbací manévr zvládá focus velmi jistě a nevyžaduje žádné dodatečné korekce volantem. K ještě lepší obratnosti by nicméně přispěl včasnější a jemnější zásah stabilizace, která zůstává dlouho v klidu.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Mělký kufr je největší slabinou focusu, stejně jako v ceedu háčky na bocích moc neposlouží.|
Zdroj: acz
Základní verze mají lepicí sadu, lze si však pořídit dojezdové kolo (1500 Kč), nebo plnohodnotnou rezervu (dle výbavy 1500 až 3000 Kč).|
Zdroj: acz
Litrový tříválec 1.0 EcoBoost ve fordu prošel zásadní úpravou a konstrukčně se liší od stejně označené jednotky ve fi estě. Plynule táhne z nízkých otáček a potěší i dobrým odhlučněním.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Nokia WR D3 205/60 R16 (zimní)|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Základní halogeny využívají žárovky. Provedení Full LED je dostupné pro vyšší verze.|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Ford Focus|
Zdroj: acz
Grafi ka je přehledná.|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia si zachovává klasická tlačítka pod dotykovým displejem, což ovládání zrychluje. Nastavení vozu se ale bohužel řeší na volantu a zobrazuje jen mezi budíky.|
Zdroj: acz
Standardní displej má 5“, s navigací naroste na 8“, ale o postranní tlačítka přijde.|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Řazení funguje bezproblémově, ale změnu převodů doprovází zřetelné cvakání.|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Hlídání jízdního pruhu nelze trvale vypnout. Po nastartování se vždy znovu aktivuje.|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Polička se u kie šikovně dělí na dvě části, je však o něco menší než u fordu|
Zdroj: acz
Vyšším jedincům bude v ceedu vadit mohutnější středový panel, který tlačí do kolene. Celkově je však pozice za volantem přirozená.|
Zdroj: acz
Vzadu se sedí lépe než ve focusu, kolena máte sice také přizvednutá, sedák je však o něco výše a krajní místa jsou celkově lépe tvarovaná.|
Zdroj: acz
Přední sedadla jsou řešená podobně jako ve fordu a sedí se v nich pohodlně i při delší jízdě.|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Ceed se při prudké změně směru chová velmi podobně jako focus, ochotně reaguje na pokyny volantem, je předvídatelný a stabilní. Kvůli vlažnější reakci stabilizace však musí řidič směr více korigovat.|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Kia Ceed|
Zdroj: acz
Prostor v ceedu je větší než ve focusu a nabízí i více místa kolem podběhů. V rámci třídy však patří i jen k průměru. Boky jsou důkladně čalouněné, háčky jasou ale malé.|
Zdroj: acz
Pod podlážkou se vždy ukrývá dojezdová rezerva.|
Zdroj: acz
Motor v ceedu je v nízkých otáčkách trochu ospalý. Lepší dojem udělal při vytáčení, kdy příjemně zrychluje i za 6000 min-1. Spotřeba se pohybuje v průměru kolem sedmi litrů.|
Zdroj: acz