Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Bitva na Bílé hoře
3
/
84
Prohlédnout znovu
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Bitva na Bílé hoře
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový panel mění grafiku dle zvoleného jízdního módu, kromě toho je možné zvolit i pár dalších více či méně přehledných zobrazení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai nové i20 vybavil hodnotněji a dospěleji působící palubní deskou. Sice je také z tvrdých plastů, pomáhá si ale zajímavým designem s protaženými mřížkami výdechů klimatizace.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Šestistupňový manuál řadí lehce a přesně, kvůli kratším převodům má šestka při 130 km/h stejné otáčky jako pětka ve fabii. Spolu s mildhybridem se manuál v i20 jmenuje iMT a má elektrohydraulické ovládání spojky, v obyčejném T-GDI si nechal klasiku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Multimediální systém má po stranách 8“ displeje tlačítka, jeho reakce jsou rychlé a propojení s mobily bezproblémové.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klimatizace má svůj vlastní panel s veškerým ovládáním, což platí jak pro testovaný exemplář s manuální klimatizací, tak pro automatickou s malým displejem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
K vypnutí systému start-stop a zapnutí výhřevu volantu saháme u hyundaie vlevo pod volant, jízdní režimy volíme na panelu před řadicí pákou. Na rozdíl od fabie, která se už vydala cestou USB-C, si i20 stále ponechává starší standard USB-A.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tempomat se aktivuje na pravé straně volantu a jeho nastavení je velmi jednoduché.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rozdíly vpředu jsou i přes užší stavbu karoserie málo znatelné, sedačky jsou pohodlné i při delším sezení a mají dostatečné boční vedení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu mají i vyšší postavy jako třeba 186 cm měřící redaktor překvapivě spoustu místa na kolena i hlavu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Úchyty na bezpečnostní pásy, ať nepřekážejí při sklopení sedaček.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tvrdší podvozek hyundaie omezuje náklony karoserie, auto neustále zachovává kontakt s vozovkou všemi koly a s jistotou drží stopu
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai se dle asijských zvyklostí soustředil spíše na místo pro pasažéry vzadu než pro zavazadla, i tak ale zvládne posbírat hodně. S příslušenstvím je to horší a vedle škodovky působí jako chudší příbuzný.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dojezdová rezerva je standard od výbavy Smart, nevejde se ale do aut s mild-hybridním pohonem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Litrový zážehový tříválec Smartstream G1 má výkon 74 kW, kultivovaný chod a příjemný zvuk, který ale do kabiny kvůli horšímu odhlučnění proniká silněji než ve škodovce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 215/45 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Příplatkový virtuální kokpit, který základní analogové přístroje nahrazuje displejem, umí například zobrazit navigaci přes celou šířku, jen jeho reakce jsou poněkud pomalé. To platí i pro multimediální systém, jako je střední Bolero s 8“ obrazovkou v testovaném voze.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve čtvrté generaci Škoda vsadila na eleganci a vytvořila palubní desku, která by obstála i ve větším voze. Stále sice spoléhá na tvrdé plasty, přesto dokáže působit hodnotně a kvalitně. Designérům se podařilo ji vizuálně uklidit, takže působí minimalisticky. Přesto se rozhodli zachovat alespoň základní panel klimatizace.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Samotné řazení jde zlehka a je přesné, musíme si s ním však hrát častěji než v hyundaii. Oba vozy si nadále ponechávají tradiční mechanické ruční brzdy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
A navíc si auto ponechalo i tlačítko pro vypnutí systému start-stop, za což mu patří pochvala.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani přístup k dalším asistentům není složitý, k vyvolání menu slouží tlačítko na volantu, vypnout otravné udržování v jízdním pruhu je tak záležitost dvou zmáčknutí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Adaptivní tempomat si ponechává vlastní páčku přímo pod volantem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ovládání světel zůstává tradiční s otočným ovladačem, jedno z nejlepších řešení, co známe.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedačky výbavového stupně Style mají široká opěradla, výraznou oporu lopatek a velmi dobrou kombinaci bočního vedení i komfortu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu je o kus méně místa než v hyundaii, stále však dostatek i pro vyšší postavy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
S příplatkovými 17“ koly se fabia při výhybném manévru také příliš nenaklání, ESP řidiči nevypomáhá příliš razantně a průjezd mezi kužely je jistý a bezpečný
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kufr je dominantou fabie a tradičně silnou stránkou české značky. Znovu to dokazuje i zde. Nejenže má největší objem ve své třídě, ale dá se dovybavit spoustou příslušenství.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Velmi praktické jsou síťky určené k zadržení předmětů, které by jinak bezmocně létaly prostorem, stejně jako do boku uchycená přihrádka se stejným účelem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Místo se našlo i pro rezervu, jež může být za příplatek 3900 Kč plnohodnotná, případně dojezdová.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Netradiční je zahrnutí reflexního krytu, který si normálně trůní složený pod podlážkou a chrání nákladovou hranu před poškozením.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dobře odhlučněný zážehový litrový tříválec TSI má výkon 70 kW a není příliš živý. Zato nás při jízdě přesvědčil o své úspornosti. A to i přes nevýhodu o stupeň kratší převodovky, která však díky delším převodům nenechává motor točit příliš vysoko ani na dálnici.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental ContiSportContact 5 215/45 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Kappa (1994-2000): Tři podoby italské elegance
Martin Vaculík vyzpovídal nového šéfredaktora Světa motorů
Nový Citroën C3 má ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford
Lancia Ypsilon už má i spalovák. Je mnohem levnější než elektromobil
Nový Renault Symbioz: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů