Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Bitva na Bílé hoře

39/84
Zavřít
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Digitální přístrojový panel mění grafiku dle zvoleného jízdního módu, kromě toho je možné zvolit i pár dalších více či méně přehledných zobrazení.
    Digitální přístrojový panel mění grafiku dle zvoleného jízdního módu, kromě toho je možné zvolit i pár dalších více či méně přehledných zobrazení.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai nové i20 vybavil hodnotněji a dospěleji působící palubní deskou. Sice je také z tvrdých plastů, pomáhá si ale zajímavým designem s protaženými mřížkami výdechů klimatizace.
    Hyundai nové i20 vybavil hodnotněji a dospěleji působící palubní deskou. Sice je také z tvrdých plastů, pomáhá si ale zajímavým designem s protaženými mřížkami výdechů klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Šestistupňový manuál řadí lehce a přesně, kvůli kratším převodům má šestka při 130 km/h stejné otáčky jako pětka ve fabii. Spolu s mildhybridem se manuál v i20 jmenuje iMT a má elektrohydraulické ovládání spojky, v obyčejném T-GDI si nechal klasiku.
    Šestistupňový manuál řadí lehce a přesně, kvůli kratším převodům má šestka při 130 km/h stejné otáčky jako pětka ve fabii. Spolu s mildhybridem se manuál v i20 jmenuje iMT a má elektrohydraulické ovládání spojky, v obyčejném T-GDI si nechal klasiku.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Multimediální systém má po stranách 8“ displeje tlačítka, jeho reakce jsou rychlé a propojení s mobily bezproblémové.
    Multimediální systém má po stranách 8“ displeje tlačítka, jeho reakce jsou rychlé a propojení s mobily bezproblémové.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Klimatizace má svůj vlastní panel s veškerým ovládáním, což platí jak pro testovaný exemplář s manuální klimatizací, tak pro automatickou s malým displejem.
    Klimatizace má svůj vlastní panel s veškerým ovládáním, což platí jak pro testovaný exemplář s manuální klimatizací, tak pro automatickou s malým displejem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • K vypnutí systému start-stop a zapnutí výhřevu volantu saháme u hyundaie vlevo pod volant, jízdní režimy volíme na panelu před řadicí pákou. Na rozdíl od fabie, která se už vydala cestou USB-C, si i20 stále ponechává starší standard USB-A.
    K vypnutí systému start-stop a zapnutí výhřevu volantu saháme u hyundaie vlevo pod volant, jízdní režimy volíme na panelu před řadicí pákou. Na rozdíl od fabie, která se už vydala cestou USB-C, si i20 stále ponechává starší standard USB-A.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tempomat se aktivuje na pravé straně volantu a jeho nastavení je velmi jednoduché.
    Tempomat se aktivuje na pravé straně volantu a jeho nastavení je velmi jednoduché.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Rozdíly vpředu jsou i přes užší stavbu karoserie málo znatelné, sedačky jsou pohodlné i při delším sezení a mají dostatečné boční vedení.
    Rozdíly vpředu jsou i přes užší stavbu karoserie málo znatelné, sedačky jsou pohodlné i při delším sezení a mají dostatečné boční vedení.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vzadu mají i vyšší postavy jako třeba 186 cm měřící redaktor překvapivě spoustu místa na kolena i hlavu.
    Vzadu mají i vyšší postavy jako třeba 186 cm měřící redaktor překvapivě spoustu místa na kolena i hlavu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Úchyty na bezpečnostní pásy, ať nepřekážejí při sklopení sedaček.
    Úchyty na bezpečnostní pásy, ať nepřekážejí při sklopení sedaček.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tvrdší podvozek hyundaie omezuje náklony karoserie, auto neustále zachovává kontakt s vozovkou všemi koly a s jistotou drží stopu
    Tvrdší podvozek hyundaie omezuje náklony karoserie, auto neustále zachovává kontakt s vozovkou všemi koly a s jistotou drží stopu| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai se dle asijských zvyklostí soustředil spíše na místo pro pasažéry vzadu než pro zavazadla, i tak ale zvládne posbírat hodně. S příslušenstvím je to horší a vedle škodovky působí jako chudší příbuzný.
    Hyundai se dle asijských zvyklostí soustředil spíše na místo pro pasažéry vzadu než pro zavazadla, i tak ale zvládne posbírat hodně. S příslušenstvím je to horší a vedle škodovky působí jako chudší příbuzný.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dojezdová rezerva je standard od výbavy Smart, nevejde se ale do aut s mild-hybridním pohonem.
    Dojezdová rezerva je standard od výbavy Smart, nevejde se ale do aut s mild-hybridním pohonem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Litrový zážehový tříválec Smartstream G1 má výkon 74 kW, kultivovaný chod a příjemný zvuk, který ale do kabiny kvůli horšímu odhlučnění proniká silněji než ve škodovce.
    Litrový zážehový tříválec Smartstream G1 má výkon 74 kW, kultivovaný chod a příjemný zvuk, který ale do kabiny kvůli horšímu odhlučnění proniká silněji než ve škodovce.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 215/45 R16
    Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 215/45 R16| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hyundai i20 1.0 T-GDI
    Hyundai i20 1.0 T-GDI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Příplatkový virtuální kokpit, který základní analogové přístroje nahrazuje displejem, umí například zobrazit navigaci přes celou šířku, jen jeho reakce jsou poněkud pomalé. To platí i pro multimediální systém, jako je střední Bolero s 8“ obrazovkou v testovaném voze.
    Příplatkový virtuální kokpit, který základní analogové přístroje nahrazuje displejem, umí například zobrazit navigaci přes celou šířku, jen jeho reakce jsou poněkud pomalé. To platí i pro multimediální systém, jako je střední Bolero s 8“ obrazovkou v testovaném voze.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ve čtvrté generaci Škoda vsadila na eleganci a vytvořila palubní desku, která by obstála i ve větším voze. Stále sice spoléhá na tvrdé plasty, přesto dokáže působit hodnotně a kvalitně. Designérům se podařilo ji vizuálně uklidit, takže působí minimalisticky. Přesto se rozhodli zachovat alespoň základní panel klimatizace.
    Ve čtvrté generaci Škoda vsadila na eleganci a vytvořila palubní desku, která by obstála i ve větším voze. Stále sice spoléhá na tvrdé plasty, přesto dokáže působit hodnotně a kvalitně. Designérům se podařilo ji vizuálně uklidit, takže působí minimalisticky. Přesto se rozhodli zachovat alespoň základní panel klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Samotné řazení jde zlehka a je přesné, musíme si s ním však hrát častěji než v hyundaii. Oba vozy si nadále ponechávají tradiční mechanické ruční brzdy.
    Samotné řazení jde zlehka a je přesné, musíme si s ním však hrát častěji než v hyundaii. Oba vozy si nadále ponechávají tradiční mechanické ruční brzdy.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • A navíc si auto ponechalo i tlačítko pro vypnutí systému start-stop, za což mu patří pochvala.
    A navíc si auto ponechalo i tlačítko pro vypnutí systému start-stop, za což mu patří pochvala.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ani přístup k dalším asistentům není složitý, k vyvolání menu slouží tlačítko na volantu, vypnout otravné udržování v jízdním pruhu je tak záležitost dvou zmáčknutí.
    Ani přístup k dalším asistentům není složitý, k vyvolání menu slouží tlačítko na volantu, vypnout otravné udržování v jízdním pruhu je tak záležitost dvou zmáčknutí.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Adaptivní tempomat si ponechává vlastní páčku přímo pod volantem.
    Adaptivní tempomat si ponechává vlastní páčku přímo pod volantem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ovládání světel zůstává tradiční s otočným ovladačem, jedno z nejlepších řešení, co známe.
    Ovládání světel zůstává tradiční s otočným ovladačem, jedno z nejlepších řešení, co známe.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Sedačky výbavového stupně Style mají široká opěradla, výraznou oporu lopatek a velmi dobrou kombinaci bočního vedení i komfortu.
    Sedačky výbavového stupně Style mají široká opěradla, výraznou oporu lopatek a velmi dobrou kombinaci bočního vedení i komfortu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vzadu je o kus méně místa než v hyundaii, stále však dostatek i pro vyšší postavy.
    Vzadu je o kus méně místa než v hyundaii, stále však dostatek i pro vyšší postavy.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • S příplatkovými 17“ koly se fabia při výhybném manévru také příliš nenaklání, ESP řidiči nevypomáhá příliš razantně a průjezd mezi kužely je jistý a bezpečný
    S příplatkovými 17“ koly se fabia při výhybném manévru také příliš nenaklání, ESP řidiči nevypomáhá příliš razantně a průjezd mezi kužely je jistý a bezpečný| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kufr je dominantou fabie a tradičně silnou stránkou české značky. Znovu to dokazuje i zde. Nejenže má největší objem ve své třídě, ale dá se dovybavit spoustou příslušenství.
    Kufr je dominantou fabie a tradičně silnou stránkou české značky. Znovu to dokazuje i zde. Nejenže má největší objem ve své třídě, ale dá se dovybavit spoustou příslušenství.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Velmi praktické jsou síťky určené k zadržení předmětů, které by jinak bezmocně létaly prostorem, stejně jako do boku uchycená přihrádka se stejným účelem.
    Velmi praktické jsou síťky určené k zadržení předmětů, které by jinak bezmocně létaly prostorem, stejně jako do boku uchycená přihrádka se stejným účelem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Místo se našlo i pro rezervu, jež může být za příplatek 3900 Kč plnohodnotná, případně dojezdová.
    Místo se našlo i pro rezervu, jež může být za příplatek 3900 Kč plnohodnotná, případně dojezdová.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Netradiční je zahrnutí reflexního krytu, který si normálně trůní složený pod podlážkou a chrání nákladovou hranu před poškozením.
    Netradiční je zahrnutí reflexního krytu, který si normálně trůní složený pod podlážkou a chrání nákladovou hranu před poškozením.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dobře odhlučněný zážehový litrový tříválec TSI má výkon 70 kW a není příliš živý. Zato nás při jízdě přesvědčil o své úspornosti. A to i přes nevýhodu o stupeň kratší převodovky, která však díky delším převodům nenechává motor točit příliš vysoko ani na dálnici.
    Dobře odhlučněný zážehový litrový tříválec TSI má výkon 70 kW a není příliš živý. Zato nás při jízdě přesvědčil o své úspornosti. A to i přes nevýhodu o stupeň kratší převodovky, která však díky delším převodům nenechává motor točit příliš vysoko ani na dálnici.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Continental ContiSportContact 5 215/45 R17
    Pneumatiky v testu: Continental ContiSportContact 5 215/45 R17| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 TSI
    Škoda Fabia 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI
Digitální přístrojový panel mění grafiku dle zvoleného jízdního módu, kromě toho je možné zvolit i pár dalších více či méně přehledných zobrazení.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai nové i20 vybavil hodnotněji a dospěleji působící palubní deskou. Sice je také z tvrdých plastů, pomáhá si ale zajímavým designem s protaženými mřížkami výdechů klimatizace.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Šestistupňový manuál řadí lehce a přesně, kvůli kratším převodům má šestka při 130 km/h stejné otáčky jako pětka ve fabii. Spolu s mildhybridem se manuál v i20 jmenuje iMT a má elektrohydraulické ovládání spojky, v obyčejném T-GDI si nechal klasiku.
Multimediální systém má po stranách 8“ displeje tlačítka, jeho reakce jsou rychlé a propojení s mobily bezproblémové.
Klimatizace má svůj vlastní panel s veškerým ovládáním, což platí jak pro testovaný exemplář s manuální klimatizací, tak pro automatickou s malým displejem.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
K vypnutí systému start-stop a zapnutí výhřevu volantu saháme u hyundaie vlevo pod volant, jízdní režimy volíme na panelu před řadicí pákou. Na rozdíl od fabie, která se už vydala cestou USB-C, si i20 stále ponechává starší standard USB-A.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Tempomat se aktivuje na pravé straně volantu a jeho nastavení je velmi jednoduché.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Rozdíly vpředu jsou i přes užší stavbu karoserie málo znatelné, sedačky jsou pohodlné i při delším sezení a mají dostatečné boční vedení.
Vzadu mají i vyšší postavy jako třeba 186 cm měřící redaktor překvapivě spoustu místa na kolena i hlavu.
Úchyty na bezpečnostní pásy, ať nepřekážejí při sklopení sedaček.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Tvrdší podvozek hyundaie omezuje náklony karoserie, auto neustále zachovává kontakt s vozovkou všemi koly a s jistotou drží stopu
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai se dle asijských zvyklostí soustředil spíše na místo pro pasažéry vzadu než pro zavazadla, i tak ale zvládne posbírat hodně. S příslušenstvím je to horší a vedle škodovky působí jako chudší příbuzný.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Dojezdová rezerva je standard od výbavy Smart, nevejde se ale do aut s mild-hybridním pohonem.
Litrový zážehový tříválec Smartstream G1 má výkon 74 kW, kultivovaný chod a příjemný zvuk, který ale do kabiny kvůli horšímu odhlučnění proniká silněji než ve škodovce.
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 215/45 R16
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Hyundai i20 1.0 T-GDI
Příplatkový virtuální kokpit, který základní analogové přístroje nahrazuje displejem, umí například zobrazit navigaci přes celou šířku, jen jeho reakce jsou poněkud pomalé. To platí i pro multimediální systém, jako je střední Bolero s 8“ obrazovkou v testovaném voze.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Ve čtvrté generaci Škoda vsadila na eleganci a vytvořila palubní desku, která by obstála i ve větším voze. Stále sice spoléhá na tvrdé plasty, přesto dokáže působit hodnotně a kvalitně. Designérům se podařilo ji vizuálně uklidit, takže působí minimalisticky. Přesto se rozhodli zachovat alespoň základní panel klimatizace.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Samotné řazení jde zlehka a je přesné, musíme si s ním však hrát častěji než v hyundaii. Oba vozy si nadále ponechávají tradiční mechanické ruční brzdy.
A navíc si auto ponechalo i tlačítko pro vypnutí systému start-stop, za což mu patří pochvala.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Ani přístup k dalším asistentům není složitý, k vyvolání menu slouží tlačítko na volantu, vypnout otravné udržování v jízdním pruhu je tak záležitost dvou zmáčknutí.
Adaptivní tempomat si ponechává vlastní páčku přímo pod volantem.
Ovládání světel zůstává tradiční s otočným ovladačem, jedno z nejlepších řešení, co známe.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Sedačky výbavového stupně Style mají široká opěradla, výraznou oporu lopatek a velmi dobrou kombinaci bočního vedení i komfortu.
Vzadu je o kus méně místa než v hyundaii, stále však dostatek i pro vyšší postavy.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
S příplatkovými 17“ koly se fabia při výhybném manévru také příliš nenaklání, ESP řidiči nevypomáhá příliš razantně a průjezd mezi kužely je jistý a bezpečný
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Kufr je dominantou fabie a tradičně silnou stránkou české značky. Znovu to dokazuje i zde. Nejenže má největší objem ve své třídě, ale dá se dovybavit spoustou příslušenství.
Velmi praktické jsou síťky určené k zadržení předmětů, které by jinak bezmocně létaly prostorem, stejně jako do boku uchycená přihrádka se stejným účelem.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Místo se našlo i pro rezervu, jež může být za příplatek 3900 Kč plnohodnotná, případně dojezdová.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Netradiční je zahrnutí reflexního krytu, který si normálně trůní složený pod podlážkou a chrání nákladovou hranu před poškozením.
Dobře odhlučněný zážehový litrový tříválec TSI má výkon 70 kW a není příliš živý. Zato nás při jízdě přesvědčil o své úspornosti. A to i přes nevýhodu o stupeň kratší převodovky, která však díky delším převodům nenechává motor točit příliš vysoko ani na dálnici.
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Pneumatiky v testu: Continental ContiSportContact 5 215/45 R17
Škoda Fabia 1.0 TSI