Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Designová iKona?|
Zdroj: acz
Přístrojový štít je vzorem přehlednosti. Palubní počítač umí zobrazovat několik údajů naráz, tak to máme rádi.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Tak střídmý design by po exteriérovém tornádu čekal málokdo. Líbí se nám robustní styl, kvalita materiálů, ergonomie a odkládací místa.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Kombinace tlačítek a dotykové obrazovky je optimální. Navigaci k nižším výbavám nepořídíte.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Řazení je tužší a dostatečně přesné, drobných rezerv si všimnete až při ostrém stylu jízdy.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Méně často používané spínače asistenčních systémů najdeme před levým kolenem řidiče|
Zdroj: acz
Elektrická výstroj je kompletní: dvě zásuvky, AUX, USB a bezdrátové dobíjení mobilu|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
V souladu s DNA crossoveru sedí řidič vůči palubní desce výš a má dobrý rozhled. Sedadla jsou pohodlná, ale užší opěradla nepotěší urostlejší postavy.|
Zdroj: acz
Vzadu je dostatek místa ve všech směrech, přitom se nesedí u země, jak bývá běžné. Líbí se nám dlouhý sedák a přirozený sklon opěradla, opěrku hlavy lze ale vysunout pramálo.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Kapsy zadních dveří jsou stavěné nanejvýš na malou láhev a papírové kapesníčky|
Zdroj: acz
Zaujalo nás, že i „silniční“ kona s předním pohonem je standardně vybavena systémem pro kontrolovaný sjezd svahu, jaký známe z off-roadů|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Na hrbolaté cestě kona trochu poskakuje jako většina SUV, ale od kol proniká do kabiny jen tlumené bubnování. I rázy na větších výmolech působí kultivovaně.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Podvozek se vydal cestou rozumného kompromisu, což je v případě auta tohoto typu dobrá volba. V zatáčkách je dostatečně jistý, na nerovnostech zase sympaticky poddajný.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Odhlučnění kol by však mohlo být lepší. Gumové řízení je naladěno cestovatelsky a zpětnou vazbu neposkytuje|
Zdroj: acz
Světlá výška 170 mm prozrazuje, že do terénu se kona nehrne, na rozdíl od většiny konkurentů umí ale nabídnout i pohon 4x4. I když jen s většími a dražšími motory.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Základní konfi gurace hlásí podprůměrný objem 361 litrů, ve skutečnosti je ale využitelnost kufru velmi dobrá. Potěší velký vstup, háček, kapsa a síť. Průvlak na lyže kona nemá.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Pod podlahou najdeme praktický organizér, který lze vyjmout a dno spustit níž|
Zdroj: acz
Dojezdovou rezervu mají všechny verze kromě té nejlevnější|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Litrový tříválec je jediným motorem určeným pro atraktivní akční model, takže mu lze věštit největší prodejní podíl. Je to čipera se střídmým apetitem a k povaze kony dobře pasuje.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Většina variant sází na projektory a pás LED pro denní režim, plně diodová světla stojí v paketu 90 000 Kč.|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Hyundai Kona 1.0 T-GDI|
Zdroj: acz
Designéři se vyřádili, při počítání světlometů zapojíte prsty na obou rukou.|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Nexen N Fera SU1 215/55 R17|
Zdroj: acz