Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG – Návrat do zaběhnutých kolejí

61/104
Zavřít
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Za digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem si musíte připlatit 55 000 Kč. Je součástí paketu Premium a nenabízí mnoho možností zobrazení – jen základní a dynamický ve sportovním módu.
    Za digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem si musíte připlatit 55 000 Kč. Je součástí paketu Premium a nenabízí mnoho možností zobrazení – jen základní a dynamický ve sportovním módu.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Palubní desce ceedu dominuje 10,25“ obrazovka navigace, kterou dostanete u testované motorizace ve standardu. Pracoviště řidiče je přehledné, ale palubní deska působí nudněji.
    Palubní desce ceedu dominuje 10,25“ obrazovka navigace, kterou dostanete u testované motorizace ve standardu. Pracoviště řidiče je přehledné, ale palubní deska působí nudněji.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • U ceedu potěší, že funkci stop-start vypnete tlačítkem vedle voliče převodovky.
    U ceedu potěší, že funkci stop-start vypnete tlačítkem vedle voliče převodovky.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Ve standardní výbavě ceedu nechybí bezdrátové dobíjení mobilů ani klasické konektory USB.
    Ve standardní výbavě ceedu nechybí bezdrátové dobíjení mobilů ani klasické konektory USB.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Nastavit teplotu normálním otočným ovladačem je jednodušší a neodvádí zrak řidiče od provozu.
    Nastavit teplotu normálním otočným ovladačem je jednodušší a neodvádí zrak řidiče od provozu.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Díky pásku tlačítek pod displejem se nám i lépe pracovalo s multimediálním systémem a navigací.
    Díky pásku tlačítek pod displejem se nám i lépe pracovalo s multimediálním systémem a navigací.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Samostatný vypínač má i aktivní hlídání jízdních pruhů.
    Samostatný vypínač má i aktivní hlídání jízdních pruhů.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Vpředu si užíváme ideální pozici za volantem a natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
    Vpředu si užíváme ideální pozici za volantem a natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kombíková kia nabídne dostatek místa cestujícím na všech místech. Přestože má kratší rozvor, zůstane fi gurantovi s výškou 174 cm před koleny volných 10 cm. Problém nemáme ani s prostorem nad hlavou nebo šířkou vozu.
    Kombíková kia nabídne dostatek místa cestujícím na všech místech. Přestože má kratší rozvor, zůstane fi gurantovi s výškou 174 cm před koleny volných 10 cm. Problém nemáme ani s prostorem nad hlavou nebo šířkou vozu.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Výplň sedadel v kie je tužší, ale stále pohodlná. Rozměry i tvarování nám vyhovovaly a polokožené čalounění paketu Premium je příjemné na dotek.
    Výplň sedadel v kie je tužší, ale stále pohodlná. Rozměry i tvarování nám vyhovovaly a polokožené čalounění paketu Premium je příjemné na dotek.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • V extrémních situacích těsně před ztrátou přilnavosti se kia chová příkladně a jistě. Reaguje okamžitě na natočení volantu a s lehkým náznakem smyku zadních kol se hbitě protáhne mezi kužely. Komfort tlumičů je také slušný, ale vadilo nám výrazné pronikání hluku od valících se kol.
    V extrémních situacích těsně před ztrátou přilnavosti se kia chová příkladně a jistě. Reaguje okamžitě na natočení volantu a s lehkým náznakem smyku zadních kol se hbitě protáhne mezi kužely. Komfort tlumičů je také slušný, ale vadilo nám výrazné pronikání hluku od valících se kol.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Ceed se nějakou dobou mohl pyšnit titulem kompaktního kombi s největším zavazadelníkem. Jeho základní objem 625 litrů vypadá na první pohled působivě, ale využitelnost není zase až tak ideální.
    Ceed se nějakou dobou mohl pyšnit titulem kompaktního kombi s největším zavazadelníkem. Jeho základní objem 625 litrů vypadá na první pohled působivě, ale využitelnost není zase až tak ideální.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Do celkové kapacity jsou totiž započítány i boxy pod dvojitou podlahou, které nelze vyjmout a využít tak všech 625 l najednou.
    Do celkové kapacity jsou totiž započítány i boxy pod dvojitou podlahou, které nelze vyjmout a využít tak všech 625 l najednou.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • naopak je, že zadní opěradla můžete sklopit na dálku.
    naopak je, že zadní opěradla můžete sklopit na dálku.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Přestože má ceed pod kapotou jen vznětovou šestnáctistovku s výkonem 100 kW, objemnější a silnější škodovce se v dynamice překvapivě vyrovná. Velkou zásluhu na tom má kratší zpřevodování sedmistupňového dvouspojkového automatu a jeho rychlejší fungování. Na druhou stranu někdy až zbytečně drží vyšší otáčky, což se negativně odrazilo na výrazně vyšší spotřebě paliva.
    Přestože má ceed pod kapotou jen vznětovou šestnáctistovku s výkonem 100 kW, objemnější a silnější škodovce se v dynamice překvapivě vyrovná. Velkou zásluhu na tom má kratší zpřevodování sedmistupňového dvouspojkového automatu a jeho rychlejší fungování. Na druhou stranu někdy až zbytečně drží vyšší otáčky, což se negativně odrazilo na výrazně vyšší spotřebě paliva.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 225/45 R17
    Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 225/45 R17| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
    Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Virtuální kokpit s 10“ obrazovkou si můžete přepnout do zobrazení, které vám bude vyhovovat. Možnosti jsou prakticky neomezené a jednou z nich je i promítání mapy navigace, tedy pokud si ji přikoupíte.
    Virtuální kokpit s 10“ obrazovkou si můžete přepnout do zobrazení, které vám bude vyhovovat. Možnosti jsou prakticky neomezené a jednou z nich je i promítání mapy navigace, tedy pokud si ji přikoupíte.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Jízdní pomocníky zapínáte přes palubní počítač.
    Jízdní pomocníky zapínáte přes palubní počítač.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kabina octavie působí kvalitně, elegantně a hodnotně, což platí i pro palubní desku. Novinkou je dvouramenný volant, který padne dobře do ruky, a luxusně působí semišový okrasný panel.
    Kabina octavie působí kvalitně, elegantně a hodnotně, což platí i pro palubní desku. Novinkou je dvouramenný volant, který padne dobře do ruky, a luxusně působí semišový okrasný panel.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Vzhledem k pokročilé digitalizaci u octavie vypínáte stop-start přes displej hlavní obrazovky.
    Vzhledem k pokročilé digitalizaci u octavie vypínáte stop-start přes displej hlavní obrazovky.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Infotainment i hlasitost či teplota se ovládají jen dotykově. Pomoci má slider ve spodní části.
    Infotainment i hlasitost či teplota se ovládají jen dotykově. Pomoci má slider ve spodní části.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Na nový systém tlačítek na volantu jsme si zvykli brzy. Jen nulování palubního počítače je zbytečně složitější.
    Na nový systém tlačítek na volantu jsme si zvykli brzy. Jen nulování palubního počítače je zbytečně složitější.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Mezi tradiční chytrá řešení patří smetáček v loketní opěrce.
    Mezi tradiční chytrá řešení patří smetáček v loketní opěrce.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Ergonomická, elektricky nastavitelná kožená křesla s masáží jen těžko hledají soupeře. Sedí se v nich jako v bavlnce. U výbavy Style se za ně připlácí 68 800 Kč.
    Ergonomická, elektricky nastavitelná kožená křesla s masáží jen těžko hledají soupeře. Sedí se v nich jako v bavlnce. U výbavy Style se za ně připlácí 68 800 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Perfektní pozici pro řízení najdete i v octavii. Přední část nám připadá vzdušnější, ale jde jen o pocit.
    Perfektní pozici pro řízení najdete i v octavii. Přední část nám připadá vzdušnější, ale jde jen o pocit.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škodovka v nabídce prostoru patří mezi premianty kompaktních kombíků. Šířkou kabiny kopíruje možnosti ceedu, ale jasně ho překonává v podélném směru. U testované verze ubírala centimetry nad hlavou prosklená střecha.
    Škodovka v nabídce prostoru patří mezi premianty kompaktních kombíků. Šířkou kabiny kopíruje možnosti ceedu, ale jasně ho překonává v podélném směru. U testované verze ubírala centimetry nad hlavou prosklená střecha.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • V komfortním nastavení je adaptivní podvozek octavie plavný a auto se nadnáší jako na hebounkém obláčku. Na některých nerovnostech ale zbytečně slyšíme pracovat tlumiče. Mezi kužely to však žádná sláva nebyla. I přes sportovní mód se karoserie naklání a podvozek je výrazně nedotáčivý.
    V komfortním nastavení je adaptivní podvozek octavie plavný a auto se nadnáší jako na hebounkém obláčku. Na některých nerovnostech ale zbytečně slyšíme pracovat tlumiče. Mezi kužely to však žádná sláva nebyla. I přes sportovní mód se karoserie naklání a podvozek je výrazně nedotáčivý.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Přestože o moc centimetrů nevyrostla, vzala si octavia korunu pro největší kufr v nižší střední třídě zpět. Krásně čalouněný a dobře využitelný prostor doplňuje dostatek úchytů, mezipodlaha je vždy za příplatek 4500 Kč.
    Přestože o moc centimetrů nevyrostla, vzala si octavia korunu pro největší kufr v nižší střední třídě zpět. Krásně čalouněný a dobře využitelný prostor doplňuje dostatek úchytů, mezipodlaha je vždy za příplatek 4500 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Do 640 litrů standardního objemu je započítán i prostor pro rezervu, ve kterém se schovává praktický organizér například na síťový program ze základní výbavy.
    Do 640 litrů standardního objemu je započítán i prostor pro rezervu, ve kterém se schovává praktický organizér například na síťový program ze základní výbavy.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Nový dvoulitrový turbodiesel EA 288 Evo se s dvouspojkovým automatem dodává ve výkonové verzi 110 kW. Výborně táhne již od nízkých otáček, takže mu příliš nevadí delší kvalty ani časté podtáčení. Možná jsme od něj očekávali svěžejší a hbitější reakce, ale těm brání i pomalejší převodovka – na její designový volič jsme si zvykli rychle. Zvolená kombinace má však zásadní podíl na velmi nízkém apetitu.
    Nový dvoulitrový turbodiesel EA 288 Evo se s dvouspojkovým automatem dodává ve výkonové verzi 110 kW. Výborně táhne již od nízkých otáček, takže mu příliš nevadí delší kvalty ani časté podtáčení. Možná jsme od něj očekávali svěžejší a hbitější reakce, ale těm brání i pomalejší převodovka – na její designový volič jsme si zvykli rychle. Zvolená kombinace má však zásadní podíl na velmi nízkém apetitu.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/45 R18
    Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/45 R18| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
    Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Za digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem si musíte připlatit 55 000 Kč. Je součástí paketu Premium a nenabízí mnoho možností zobrazení – jen základní a dynamický ve sportovním módu.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Palubní desce ceedu dominuje 10,25“ obrazovka navigace, kterou dostanete u testované motorizace ve standardu. Pracoviště řidiče je přehledné, ale palubní deska působí nudněji.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
U ceedu potěší, že funkci stop-start vypnete tlačítkem vedle voliče převodovky.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Ve standardní výbavě ceedu nechybí bezdrátové dobíjení mobilů ani klasické konektory USB.
Nastavit teplotu normálním otočným ovladačem je jednodušší a neodvádí zrak řidiče od provozu.
Díky pásku tlačítek pod displejem se nám i lépe pracovalo s multimediálním systémem a navigací.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Samostatný vypínač má i aktivní hlídání jízdních pruhů.
Vpředu si užíváme ideální pozici za volantem a natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
Kombíková kia nabídne dostatek místa cestujícím na všech místech. Přestože má kratší rozvor, zůstane fi gurantovi s výškou 174 cm před koleny volných 10 cm. Problém nemáme ani s prostorem nad hlavou nebo šířkou vozu.
Výplň sedadel v kie je tužší, ale stále pohodlná. Rozměry i tvarování nám vyhovovaly a polokožené čalounění paketu Premium je příjemné na dotek.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
V extrémních situacích těsně před ztrátou přilnavosti se kia chová příkladně a jistě. Reaguje okamžitě na natočení volantu a s lehkým náznakem smyku zadních kol se hbitě protáhne mezi kužely. Komfort tlumičů je také slušný, ale vadilo nám výrazné pronikání hluku od valících se kol.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Ceed se nějakou dobou mohl pyšnit titulem kompaktního kombi s největším zavazadelníkem. Jeho základní objem 625 litrů vypadá na první pohled působivě, ale využitelnost není zase až tak ideální.
Do celkové kapacity jsou totiž započítány i boxy pod dvojitou podlahou, které nelze vyjmout a využít tak všech 625 l najednou.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
naopak je, že zadní opěradla můžete sklopit na dálku.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Přestože má ceed pod kapotou jen vznětovou šestnáctistovku s výkonem 100 kW, objemnější a silnější škodovce se v dynamice překvapivě vyrovná. Velkou zásluhu na tom má kratší zpřevodování sedmistupňového dvouspojkového automatu a jeho rychlejší fungování. Na druhou stranu někdy až zbytečně drží vyšší otáčky, což se negativně odrazilo na výrazně vyšší spotřebě paliva.
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 225/45 R17
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Virtuální kokpit s 10“ obrazovkou si můžete přepnout do zobrazení, které vám bude vyhovovat. Možnosti jsou prakticky neomezené a jednou z nich je i promítání mapy navigace, tedy pokud si ji přikoupíte.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Jízdní pomocníky zapínáte přes palubní počítač.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Kabina octavie působí kvalitně, elegantně a hodnotně, což platí i pro palubní desku. Novinkou je dvouramenný volant, který padne dobře do ruky, a luxusně působí semišový okrasný panel.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Vzhledem k pokročilé digitalizaci u octavie vypínáte stop-start přes displej hlavní obrazovky.
Infotainment i hlasitost či teplota se ovládají jen dotykově. Pomoci má slider ve spodní části.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Na nový systém tlačítek na volantu jsme si zvykli brzy. Jen nulování palubního počítače je zbytečně složitější.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Mezi tradiční chytrá řešení patří smetáček v loketní opěrce.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Ergonomická, elektricky nastavitelná kožená křesla s masáží jen těžko hledají soupeře. Sedí se v nich jako v bavlnce. U výbavy Style se za ně připlácí 68 800 Kč.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Perfektní pozici pro řízení najdete i v octavii. Přední část nám připadá vzdušnější, ale jde jen o pocit.
Škodovka v nabídce prostoru patří mezi premianty kompaktních kombíků. Šířkou kabiny kopíruje možnosti ceedu, ale jasně ho překonává v podélném směru. U testované verze ubírala centimetry nad hlavou prosklená střecha.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
V komfortním nastavení je adaptivní podvozek octavie plavný a auto se nadnáší jako na hebounkém obláčku. Na některých nerovnostech ale zbytečně slyšíme pracovat tlumiče. Mezi kužely to však žádná sláva nebyla. I přes sportovní mód se karoserie naklání a podvozek je výrazně nedotáčivý.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Přestože o moc centimetrů nevyrostla, vzala si octavia korunu pro největší kufr v nižší střední třídě zpět. Krásně čalouněný a dobře využitelný prostor doplňuje dostatek úchytů, mezipodlaha je vždy za příplatek 4500 Kč.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Do 640 litrů standardního objemu je započítán i prostor pro rezervu, ve kterém se schovává praktický organizér například na síťový program ze základní výbavy.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Nový dvoulitrový turbodiesel EA 288 Evo se s dvouspojkovým automatem dodává ve výkonové verzi 110 kW. Výborně táhne již od nízkých otáček, takže mu příliš nevadí delší kvalty ani časté podtáčení. Možná jsme od něj očekávali svěžejší a hbitější reakce, ale těm brání i pomalejší převodovka – na její designový volič jsme si zvykli rychle. Zvolená kombinace má však zásadní podíl na velmi nízkém apetitu.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/45 R18
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG