Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion – Hra paradoxů
4
/
86
Prohlédnout znovu
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion – Hra paradoxů
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístroje nabízejí i tradiční zobrazení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sorento je vozem extrémů. Některou očekávanou výbavu nenabízí ani za příplatek, pak ale překvapí třeba inovativním zobrazením kamer při zapnutí blinkru nebo limuzínovými knofl íky na posun předního sedadla s USB v opěradle
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mohlo být bonvivánské americké SUV, ale je to sorento čtvrté generace. Originalitu si ceníme, stejně jako dobrou ergonomii a kvalitní zpracování.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvouzónová klimatizace sorenta má samostatný panel a tlačítka pro nastavení teploty – díky za to!
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nový dvouspojkový automat řadí sametově.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jediným knoflíkem vybíráte nastavení módu hnacího řetězce i pohonu všech kol. Zadní nápravu připojuje k předku spojka.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ač je sorento moderním vozem, nenechalo se strhnout dotykovým šílenstvím a sází na nepřekonatelnou klasiku
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za volantem si připadáte jako v autě minimálně o půl třídy větším a luxusnějším. Interiér je široký, stejně tak ale dveřní madla a středový tunel, které vyšší postavy tlačí do nohou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sorento je vzadu obrovské a pohodlné, sedadla lze posouvat a přidat tak místo pro zavazadla. Zatímco tiguan má sklopnou prostřední část opěradla, kia průvlak na lyže nenabízí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sorento je vozem extrémů. Některou očekávanou výbavu nenabízí ani za příplatek, pak ale překvapí třeba inovativním zobrazením kamer při zapnutí blinkru nebo limuzínovými knofl íky na posun předního sedadla s USB v opěradle
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
V premiérovém sólo testu jsme sorento chválili za obratnost. Vzhledem k jeho rozměrům a komfortnímu ladění to tvrdíme dál, ale při přesednutí z volkswagenu je znát dramaticky menší chuť tančit v zatáčkách. Řízení je gumové, náklony značné a požitek menší.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mechanický podvozek v kombinaci s dvacítkami koly karoserií trochu natřásá, víc bouchají a pneumatiky trochu hučí
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Podlaha kufru sorenta leží o 5 cm výš, zavazadelník je pod roletu nižší, což vyvažuje nadprůměrnu šířkou a délkou. Nečalouněné podběhy působí lacině.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Naftový čtyřválec sorenta má dnes už nevídaný objem 2,2 litru. Běží měkce, tiše, zatahuje mocně a bez prodlevy, navíc není hladový – skvělý agregát.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Hankook Winter i*cept evo2 SUV 255/45 R20
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Omlazovací kúra vymetla z kabiny většinu knoflíků, digitální přístrojový štít má víc módů než v kie.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen razí mnohem střídmější styl, materiály i povedením ale rovněž patří ke špičce.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pohon všech kol rovněž s mezinápravovou spojkou má čtyři režimy včetně expertního pro jízdu v terénu
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Modernizace přinesla do tiguanu více dotykového ovládání. Při zápasu s ikonami na volantu vzpomínáme na tlačítka...
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tiguan, ač není zvenku menší zase o tolik, působí mnohem kompaktnějším dojmem. Jeho sedadla nejsou tak efektní, ale cítili jsme se v nich ještě o něco lépe. Tunel nepřekáží.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Navzdory rozměrovému deficitu dokáže volkswagen nabídnout ještě o malinko víc místa pro pasažéry než kia – na délku i výšku. Je ale o pár čísel užší. Lavice je posuvná.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tiguan přešel s faceliftem na méně praktické dotykové ovládání klimatizace, což vyvažuje nezávislou regulací teploty vzadu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Drobnost, která potěší – kapsy na mobil a jiné drobnosti na zadní straně předních opěradel
|
Svět motorů/Petr Homolka
Specialitou tiguanu je stropní konzola se schránkami, do kterých se toho vejde nečekaně hodně
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tiguan je mnohem zábavnější společník do zatáček. Řízení je trochu pomalejší a nedotáčivost umí dát SUV najevo, ale ve srovnání s kiou působí pevnějším, obratnějším a jistějším dojmem. S příplatkovým adaptivním odpružením navíc krásně žehlí nerovnosti.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tiguan může mít adaptivní tlumiče, na kterých je i s dvacítkovým obutím krásně plavný a tichý
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tiguan nabízí navzdory menší délce o 55 litrů větší kufr s vyváženějšími proporcemi. Je lépe čalouněný a propracovanější – má vyjímatelnou lampičku nebo šachtu na roletu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejsilnější 2.0 TDI (147 kW) v tiguanu je v podstatě nový motor, sedmistupňový automat DSG známe. Kultivovaný, silný a úsporný čtyřválec vystřeluje rychleji z místa, v pružnosti ale na kiu nemá. Může za to i typická prodleva automatu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental ContiWinterContact TS830P 255/40 R20
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...