Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo AT8 – Přidaná hodnota

80/81
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
    Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
    Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
    Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Oba vozy sdílejí podobný koncept přídě se zaslepenou maskou a reálným otvorem pro vstup vzduchu ve spodní části nárazníku. Opel svým velmi vysokým čumákem vyzařuje větší dominanci než přikrčená kia.
    Oba vozy sdílejí podobný koncept přídě se zaslepenou maskou a reálným otvorem pro vstup vzduchu ve spodní části nárazníku. Opel svým velmi vysokým čumákem vyzařuje větší dominanci než přikrčená kia.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
    Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
    Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přístrojový panel stále spoléhá na analogové budíky s jednoduchým a přehledným displejem uprostřed.
    Přístrojový panel stále spoléhá na analogové budíky s jednoduchým a přehledným displejem uprostřed.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Interiér si stonic vypůjčil ze sesterského ria téměř beze změn. Střižený je velmi konzervativně, ale také ergonomicky, jak jsme si u Kie už zvykli.
    Interiér si stonic vypůjčil ze sesterského ria téměř beze změn. Střižený je velmi konzervativně, ale také ergonomicky, jak jsme si u Kie už zvykli.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Standardem je manuální převodovka iMT, za příplatek 25 000 Kč je sedmistupňový automat DCT. Ten se už naučil plachtit, neumí to však například při jízdě z kopce.
    Standardem je manuální převodovka iMT, za příplatek 25 000 Kč je sedmistupňový automat DCT. Ten se už naučil plachtit, neumí to však například při jízdě z kopce.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • jsou dostatečně tuhé a mají ideální tvar.
    jsou dostatečně tuhé a mají ideální tvar.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ve vnitřním prostoru v dvojici vítězí kia, která vpředu nabídne dostatek místa díky štíhlejší palubní desce a středovému tunelu. Vzadu je to velmi podobné, redaktor má nohy zabořené do sedačky řidiče, na hlavu ale zůstává o pár milimetrů více prostoru. Lépe se také nastupuje díky větším dveřím.
    Ve vnitřním prostoru v dvojici vítězí kia, která vpředu nabídne dostatek místa díky štíhlejší palubní desce a středovému tunelu. Vzadu je to velmi podobné, redaktor má nohy zabořené do sedačky řidiče, na hlavu ale zůstává o pár milimetrů více prostoru. Lépe se také nastupuje díky větším dveřím.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V interiéru je kia konzervativně ergonomická a zachovává si spoustu tlačítek, je tedy snadné deaktivovat systém stop-start, stabilizaci, hlídání jízdních pruhů (na volantu) nebo si zapnout výhřev sedaček. Samozřejmostí je i samostatný panel klimatizace.
    V interiéru je kia konzervativně ergonomická a zachovává si spoustu tlačítek, je tedy snadné deaktivovat systém stop-start, stabilizaci, hlídání jízdních pruhů (na volantu) nebo si zapnout výhřev sedaček. Samozřejmostí je i samostatný panel klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Moderní multimediální systém kie je rychlý a snadný na používání. Na rozdíl od opelu také kia stále využívá klasickou ruční brzdu.
    Moderní multimediální systém kie je rychlý a snadný na používání. Na rozdíl od opelu také kia stále využívá klasickou ruční brzdu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Stonic si sice při manévru zvedne jedno kolo do vzduchu, jeho jízdní vlastnosti i stabilita v zatáčkách jsou přesto příkladné. Slalom zvládá s přehledem a řidič má nad ním vždy kontrolu.
    Stonic si sice při manévru zvedne jedno kolo do vzduchu, jeho jízdní vlastnosti i stabilita v zatáčkách jsou přesto příkladné. Slalom zvládá s přehledem a řidič má nad ním vždy kontrolu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Velikostí kufru se stonic řadí do průměru, potěší ale pravidelným tvarem, do kterého nezasahují podběhy. Po sklopení sedaček vznikne výrazný schod, objem se zvětší na 1155 litrů.
    Velikostí kufru se stonic řadí do průměru, potěší ale pravidelným tvarem, do kterého nezasahují podběhy. Po sklopení sedaček vznikne výrazný schod, objem se zvětší na 1155 litrů.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pod podlahou, kde standardně bývá dojezdová rezerva (kromě výbavy GT Line), má mild-hybridní motorizace uloženu trakční baterii.
    Pod podlahou, kde standardně bývá dojezdová rezerva (kromě výbavy GT Line), má mild-hybridní motorizace uloženu trakční baterii.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Litrový přeplňovaný tříválec Kappa II GDi se nabízí také v kombinaci s mild-hybridním ústrojím, se kterým má výkon 88 kW (bez MHEV 74 kW). Dynamika je na malý crossover překvapivě svižná, zejména po přepnutí do sportovního režimu. Občas ale překvapí až nepříjemně vysokým zvukem vytočeného motoru.
    Litrový přeplňovaný tříválec Kappa II GDi se nabízí také v kombinaci s mild-hybridním ústrojím, se kterým má výkon 88 kW (bez MHEV 74 kW). Dynamika je na malý crossover překvapivě svižná, zejména po přepnutí do sportovního režimu. Občas ale překvapí až nepříjemně vysokým zvukem vytočeného motoru.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia dostává přední světlomety LED kromě nejvyšší výbavy jen jako součást paketu Premium, zadní jsou ve vyšších úrovních standardem.
    Kia dostává přední světlomety LED kromě nejvyšší výbavy jen jako součást paketu Premium, zadní jsou ve vyšších úrovních standardem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R17
    Pneumatiky v testu: Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R17| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
    Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Displej nahrazující přístrojový panel má velmi jednoduchou grafi ku a ovládá se tradičně na levé páčce za volantem.
    Displej nahrazující přístrojový panel má velmi jednoduchou grafi ku a ovládá se tradičně na levé páčce za volantem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V interiéru opel následuje moderní trendy a schovává své dva velké displeje pod černý lesklý plast.
    V interiéru opel následuje moderní trendy a schovává své dva velké displeje pod černý lesklý plast.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Osmistupňový automat, jehož volič je dobře schovaný ve středovém tunelu, a občas pomalu reaguje na změnu režimu, měnit stupně je možné i pádly za volantem.
    Osmistupňový automat, jehož volič je dobře schovaný ve středovém tunelu, a občas pomalu reaguje na změnu režimu, měnit stupně je možné i pádly za volantem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Multimediální systém je sdílený s ostatními vozy PSA a dnes už působí trošku zastarale, je ale rychlý a umí i zrcadlit mobilní telefony.
    Multimediální systém je sdílený s ostatními vozy PSA a dnes už působí trošku zastarale, je ale rychlý a umí i zrcadlit mobilní telefony.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel se už veze s moderními trendy, těší nás ale, že si na rozdíl od peugeotu zanechal více tlačítek včetně samostatného panelu pro klimatizaci. I tady jde stále deaktivovat stop-start jednoduchým stlačením, stejně jako hlídání jízdních pruhů.
    Opel se už veze s moderními trendy, těší nás ale, že si na rozdíl od peugeotu zanechal více tlačítek včetně samostatného panelu pro klimatizaci. I tady jde stále deaktivovat stop-start jednoduchým stlačením, stejně jako hlídání jízdních pruhů.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ty jsou příjemně tuhé, jen by mohly mít pevnější bočnice.
    Ty jsou příjemně tuhé, jen by mohly mít pevnější bočnice.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Interiér opelu je nepatrně užší, stále však poskytuje dostatek prostoru. Pocitově je trochu stísněnější kvůli širšímu a vyššímu středovému tunelu a palubce, která více vstupuje do prostoru. Vzadu je to horší, dovnitř se dostává přes úzký a nízký otvor dveří, svažující se střecha omezuje prostor na hlavu i na sedačkách.
    Interiér opelu je nepatrně užší, stále však poskytuje dostatek prostoru. Pocitově je trochu stísněnější kvůli širšímu a vyššímu středovému tunelu a palubce, která více vstupuje do prostoru. Vzadu je to horší, dovnitř se dostává přes úzký a nízký otvor dveří, svažující se střecha omezuje prostor na hlavu i na sedačkách.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Stabilita oplu při vyhýbacím manévru je příkladná a řidič má nad vozem dostatečnou kontrolu, i když z fotky je zřejmé, že zvedá jedno kolo do vzduchu.
    Stabilita oplu při vyhýbacím manévru je příkladná a řidič má nad vozem dostatečnou kontrolu, i když z fotky je zřejmé, že zvedá jedno kolo do vzduchu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Se 350 litry je kufr mokky o 18 litrů objemnější, má však vyšší nakládací hranu. Po sklopení sedaček se objem zvýší na 1105 litrů a vznikne schod.
    Se 350 litry je kufr mokky o 18 litrů objemnější, má však vyšší nakládací hranu. Po sklopení sedaček se objem zvýší na 1105 litrů a vznikne schod.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pod podlahou je místo na rezervní kolo, které ale samotné v ceníku není. Nepraktické je otvírání pátých dveří, tlačítko je totiž umístěno v nárazníku nad značkou a bývá zašpiněno.
    Pod podlahou je místo na rezervní kolo, které ale samotné v ceníku není. Nepraktické je otvírání pátých dveří, tlačítko je totiž umístěno v nárazníku nad značkou a bývá zašpiněno.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel spoléhá na přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovku PureTech od Peugeotu, která se zatím obejde bez elektrifi kace. S výkonem 96 kW poskytuje autu dostatek síly a v lehkém opelu zároveň dokáže být velmi úsporná.
    Opel spoléhá na přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovku PureTech od Peugeotu, která se zatím obejde bez elektrifi kace. S výkonem 96 kW poskytuje autu dostatek síly a v lehkém opelu zároveň dokáže být velmi úsporná.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel si na technologii světel dost potrpí, mokka tak má svítilny LED už v základu. Za příplatek jsou navíc dostupné i adaptivní světlomety LED Matrix (standard v Ultimate)
    Opel si na technologii světel dost potrpí, mokka tak má svítilny LED už v základu. Za příplatek jsou navíc dostupné i adaptivní světlomety LED Matrix (standard v Ultimate)| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
    Opel Mokka 1.2 Turbo AT8| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 4 215/60 R17
    Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 4 215/60 R17| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
Oba vozy sdílejí podobný koncept přídě se zaslepenou maskou a reálným otvorem pro vstup vzduchu ve spodní části nárazníku. Opel svým velmi vysokým čumákem vyzařuje větší dominanci než přikrčená kia.
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV vs. Opel Mokka 1.2 Turbo
Přístrojový panel stále spoléhá na analogové budíky s jednoduchým a přehledným displejem uprostřed.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Interiér si stonic vypůjčil ze sesterského ria téměř beze změn. Střižený je velmi konzervativně, ale také ergonomicky, jak jsme si u Kie už zvykli.
Standardem je manuální převodovka iMT, za příplatek 25 000 Kč je sedmistupňový automat DCT. Ten se už naučil plachtit, neumí to však například při jízdě z kopce.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
jsou dostatečně tuhé a mají ideální tvar.
Ve vnitřním prostoru v dvojici vítězí kia, která vpředu nabídne dostatek místa díky štíhlejší palubní desce a středovému tunelu. Vzadu je to velmi podobné, redaktor má nohy zabořené do sedačky řidiče, na hlavu ale zůstává o pár milimetrů více prostoru. Lépe se také nastupuje díky větším dveřím.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
V interiéru je kia konzervativně ergonomická a zachovává si spoustu tlačítek, je tedy snadné deaktivovat systém stop-start, stabilizaci, hlídání jízdních pruhů (na volantu) nebo si zapnout výhřev sedaček. Samozřejmostí je i samostatný panel klimatizace.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Moderní multimediální systém kie je rychlý a snadný na používání. Na rozdíl od opelu také kia stále využívá klasickou ruční brzdu.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Stonic si sice při manévru zvedne jedno kolo do vzduchu, jeho jízdní vlastnosti i stabilita v zatáčkách jsou přesto příkladné. Slalom zvládá s přehledem a řidič má nad ním vždy kontrolu.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Velikostí kufru se stonic řadí do průměru, potěší ale pravidelným tvarem, do kterého nezasahují podběhy. Po sklopení sedaček vznikne výrazný schod, objem se zvětší na 1155 litrů.
Pod podlahou, kde standardně bývá dojezdová rezerva (kromě výbavy GT Line), má mild-hybridní motorizace uloženu trakční baterii.
Litrový přeplňovaný tříválec Kappa II GDi se nabízí také v kombinaci s mild-hybridním ústrojím, se kterým má výkon 88 kW (bez MHEV 74 kW). Dynamika je na malý crossover překvapivě svižná, zejména po přepnutí do sportovního režimu. Občas ale překvapí až nepříjemně vysokým zvukem vytočeného motoru.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Kia dostává přední světlomety LED kromě nejvyšší výbavy jen jako součást paketu Premium, zadní jsou ve vyšších úrovních standardem.
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Pneumatiky v testu: Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R17
Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV
Displej nahrazující přístrojový panel má velmi jednoduchou grafi ku a ovládá se tradičně na levé páčce za volantem.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
V interiéru opel následuje moderní trendy a schovává své dva velké displeje pod černý lesklý plast.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Osmistupňový automat, jehož volič je dobře schovaný ve středovém tunelu, a občas pomalu reaguje na změnu režimu, měnit stupně je možné i pádly za volantem.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Multimediální systém je sdílený s ostatními vozy PSA a dnes už působí trošku zastarale, je ale rychlý a umí i zrcadlit mobilní telefony.
Opel se už veze s moderními trendy, těší nás ale, že si na rozdíl od peugeotu zanechal více tlačítek včetně samostatného panelu pro klimatizaci. I tady jde stále deaktivovat stop-start jednoduchým stlačením, stejně jako hlídání jízdních pruhů.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Ty jsou příjemně tuhé, jen by mohly mít pevnější bočnice.
Interiér opelu je nepatrně užší, stále však poskytuje dostatek prostoru. Pocitově je trochu stísněnější kvůli širšímu a vyššímu středovému tunelu a palubce, která více vstupuje do prostoru. Vzadu je to horší, dovnitř se dostává přes úzký a nízký otvor dveří, svažující se střecha omezuje prostor na hlavu i na sedačkách.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Stabilita oplu při vyhýbacím manévru je příkladná a řidič má nad vozem dostatečnou kontrolu, i když z fotky je zřejmé, že zvedá jedno kolo do vzduchu.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Se 350 litry je kufr mokky o 18 litrů objemnější, má však vyšší nakládací hranu. Po sklopení sedaček se objem zvýší na 1105 litrů a vznikne schod.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Pod podlahou je místo na rezervní kolo, které ale samotné v ceníku není. Nepraktické je otvírání pátých dveří, tlačítko je totiž umístěno v nárazníku nad značkou a bývá zašpiněno.
Opel spoléhá na přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovku PureTech od Peugeotu, která se zatím obejde bez elektrifi kace. S výkonem 96 kW poskytuje autu dostatek síly a v lehkém opelu zároveň dokáže být velmi úsporná.
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel si na technologii světel dost potrpí, mokka tak má svítilny LED už v základu. Za příplatek jsou navíc dostupné i adaptivní světlomety LED Matrix (standard v Ultimate)
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 4 215/60 R17