Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Klasickému přístrojovému štítu dominují velké analogové ukazatele, mezi nimiž je malý displej.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska opelu je koncipována v tradičním duchu, což podtrhuje i obrazovka zakomponovaná do středového panelu. Výhodou staršího přístupu je dostatek tlačítek pro snadnější nastavování a ovládání vozu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Logicky umístěný a po hmatu ovladatelný panel klimatizace opelu nám vyhovoval rozhodně více.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Crossland vyznává tradiční hodnoty, takže pro řadu funkcí má tlačítka a v jeho ovládání se každý řidič okamžitě zorientuje.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Sedadla nejsou tak precizní jako v 2008, ale potěší příjemným čalouněním i tuhostí.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dělená druhá řada se posouvá v rozmezí 15 cm a u opěradel lze měnit jejich sklon.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pozici za volantem lze označit jako cestovatelskou s velmi dobrým výhledem ven.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Malé SUV od Opelu potěší kabinou se slušnou nabídkou prostoru. Cestující vzadu se mohou těšit na spoustu místa před koleny a v ramenou je také o něco širší než peugeot. Škoda prosklené střechy, která ubírá hodně místa nad hlavou.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mechanická parkovací brzda opelu je specifická zalomeným tvarem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Crossland sází na pohodlí pro posádku. Byť po loňské modernizaci jeho podvozek malinko ztuhl, stále tlumí nerovnosti velmi dobře. Navíc je nyní o něco jistější.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Základní objem 410 litrů lze u opelu díky posuvné zadní lavici, která je stejně jako dvojitá podlaha standardem nejvyšší výbavy Ultimate, zvětšit až na 520 l. Kufr crosslandu potěší rovnými boky, takže je výborně využitelný, a výbornou variabilitou včetně středového průvlaku.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vznětová patnáctistovka pod kapotou opelu je s výkonem 88 kW slabší, hůře odhlučněná a také malinko žíznivější. Šestistupňový automat musí pracovat s delšími přechody mezi jednotlivými převody. Většinou pracuje plynule, ale občas si i cukne.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Uniroyal MS plus77 215/50 R17|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Prahy crosslandu nejsou tak mohutné jako u peugeotu, ale můžete si o ně ušpinit nohavice.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít je pro testovanou motorizaci ve standardu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot připravil palubní desku jako z vesmírného korábu s několika nádhernými detaily, ale i pár ergonomických prohřešků. Přes věnec není pořádně vidět na přístroje. Ani nastavování vozu přes dotykový panel není příliš intuitivní.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zvednout teplotu za jízdy není zrovna jednoduché.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Digitální Peugeot 2008 sází na moderní technologie. Většinu jízdních funkcí musíte hledat v multimediálním systému prostřednictvím dotykové obrazovky a často v ní dlouze listovat.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Praktický je výklopný držák na mobilní telefony.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Za volantem se sedí o něco níže a pozice řidiče je celkově sportovnější. Tento pocit dotvářejí i tužší sedadla s výrazným bočním vedením, opěrkou hlavy nakloněnou k řidiči a zvednutým sedákem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ač na první pocit působí kabina peugeotu stísněněji, posádka uvnitř najde o něco více místa než v opelu. Cestujícím ve druhé řadě zbývá před koleny více volného místa a také nad hlavou mají větší rezervu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot je stabilnější už díky širšímu rozchodu kol a nižší stavbě karoserie. Přidává navíc tužší tlumiče, takže působí sportovněji. Posádce ale neposkytuje komfort jako opel.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Objemem 434 litrů je zavazadelník peugeotu o něco větší než u opelu. Kromě dvojité podlahy dostupné od výbavy Active Pack ale postrádá větší variabilitu. I proto jsme 2008 dali horší známku. Výhodou jsou také rovné bočnice a líbí se nám i zajímavé detaily.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Například kolíček k zafixování podlahy ve zvednuté poloze nebo výstražný trojúhelník ve víku kufru.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot diesel vyladil na 96 kW a lépe ho utlumil. Delší osmička snižuje otáčky při vyšších rychlostech, takže je 2008 úspornější než opel. Pro možnost manuálního řazení má pod volantem pádla a lze u něj volit jeden ze tří jízdních módů: Eco, Normal, Sport.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 850P 215/55 R18|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot jako správné SUV přichází s dveřmi zakrývajícími prahy. Ty tak zůstanou čisté i za každého počasí.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka