Nízký rychlostní průměr svědčí o tom, že ačkoli jsme v kolonách dlouho nepopojížděli, o plynulou jízdu také zrovna nešlo.|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Zvláštně tvarovaná palubní deska postrádá praktické odkládací prostory a řidiče trochu utiskuje. Optimální pozici za malým volantem hledáme zdlouhavě. Vyloženě nepraktické je ovládání klimatizace přes dotykový displej.|
Zdroj: acz
Přesnost řazení není silnou stránkou peugeotu a hliníková hlavice páky je za trest. V létě se nepříjemně rozpaluje, v zimě studí…|
Zdroj: acz
Startovací tlačítko v peugeotu nestačí jen stisknout, ale je ho potřeba držet asi sekundu (v golfu stačí ťuknout), následně motor naskočí. Občas však není jasné, zda už startuje, a netrpěliví jedinci si ho opětovným stiskem zase vzápětí vypnou.|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Podvozek peugeotu je překvapivě hodně tuhý, hezky funguje na kvalitních silnicích. Na rozbitých cestách však kola mají tendenci drobně uskakovat a kvůli příliš malému volantu se nežádoucí pohyby obtížně korigují.|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Peugeot 308 1.5 BlueHDi|
Zdroj: acz
Dieselová patnáctistovka v peugeotu je v každém režimu minimálně o litr úspornější než 1.5 TSI v golfu a není tak citlivá na jízdní styl|
Zdroj: acz
Golf 1.5 TSI/96 kW dokáže při jízdě zcela vypínat motor a plachtit za nulu, jako by měl zařazený převod a brzdil motorem. Doplachtí ale dále. Řidič však musí hodně předvídat, v hustém provozu stejně musí většinou brzdit.|
Zdroj: acz
Popojíždění v kolonách se odráží na nepříznivé spotřebě benzinového golfu, která je o dva litry vyšší než u dieselu v peugeotu.|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
V golfu se zabydlíte rychle. Díky jednoduše a účelně navrženým výplním dveří nabízí o poznání více místa na šířku. Stále se nemůžeme smířit s faktem, že nejdražší verze multimediálního systému je plně dotyková a nemá vůbec žádné ovladače.|
Zdroj: acz
Chcete-li vypnutý motor při jízdě sami nahodit, stačí ťuknout do páčky řazení pod volantem, případně deaktivovat stopstart.|
Zdroj: acz
Chcete-li vypnutý motor při jízdě sami nahodit, stačí ťuknout do páčky řazení pod volantem, případně deaktivovat stopstart.|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
Golf 1.5 TSI má stejně jako předchozí 1.4 TSI zadní víceprvkovou nápravu a odpružení je vycizelované téměř k dokonalosti. Ačkoli měl testovaný vůz o palec větší kola než peugeot (17“), na rozbitém povrchu se chová daleko klidněji a je komfortnější.|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
VW Golf 1.5 TSI|
Zdroj: acz
Okruh městem zahrnoval všechny typy komunikací.|
Zdroj: acz
Jednotka 1.5 TSI je sice úsporná a nárokuje si v průměru lehce přes šest litrů, ale s podobně nízkým přídělem dokázala jezdit i předchozí čtrnáctistovka|
Zdroj: acz