Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Digitální přístrojový štít má přehlednější cejchování otáčkoměru. V klasickém zobrazení si lze libovolně měnit údaje vlevo a vpravo. Uprostřed se ukazuje rychlost.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Palubní deska je jinak koncipovaná, tlačítka jsou na ústupu. Středový displej narostl vyjma základního rádia na 10“ a nový je dvouramenný volant. Hezky vypadá látkový dekorační pás, byť na údržbu bude méně praktický než plast.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Menu klimatizace vyvoláte tlačítkem Clima, ikonky jednotlivých funkcí jsou přehledné. Proti dřívějším otočným ovladačům je však nový způsob ovládání pomalejší a za jízdy odvádí pozornost.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Pokud jste se těšili, že díky 10“ displeji uvidíte více mapy než dříve, tak bohužel. Tím, že jsou vpravo i dole „povinné“ lišty s informacemi, zbývá uprostřed využitelná úhlopříčka asi 20 cm (7,8“) – předchozí generace měla jen tenkou lištu nahoře a dokázala z menšího displeje vytěžit více.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Novinkou je takzvaná chytrá klimatizace, kde si zvolíte, co má auto udělat, a po omezenou dobu proběhne třeba program na zahřátí rukou...|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Proti dřívějším deseti předdefi novaným barvám náladového podsvícení jsou nyní možnosti prakticky neomezené. Konfi gurace osvětlení interiéru je jednou z nemnoha věcí, které se v novém systému nastavují snadněji než u předchůdce.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Otočná kolečka pro hlasitost a zoomování mapy se vývojáři pokusili nahradit černým dotykovým páskem přímo pod displejem.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Jedná se o jakýsi slider, kde posouváním jednoho prstu upravujete hlasitost (funguje i ťukání poblíž plusu či minusu), dvěma prsty k sobě/od sebe zoomujete mapu a dvěma prsty u sebe nastavujete teplotu u řidiče (tomu ale musí předcházet stisknutí tlačítka klimatizace). Celkově funguje vše citlivě a dobře, ale rozhodně to není tak intuitivní ani přesné jako předchozí otočná kolečka.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Palubní počítač se ovládá jinak než dosud. Neintuitivní nám připadá zejména nulování spotřeby, pro které nestačí dlouhý stisk válečku, ale musíte se dostat do podmenu spodní pravou šipkou.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Pozice za volantem je velmi přirozená, díky odlehčenému středovému panelu nic neomezuje řidičovo pravé koleno a sedí se pohodlněji než dosud.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Vzadu je místa ve všech ohledech hojně, v loktech jsme ho naměřili stejně jako dosud, před koleny asi o centimetr méně.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Nově tvarovaná sedadla poskytují zejména lepší oporu v ramenou, mají správně tuhé výplně, příjemně dlouhé sedáky a je radost v nich cestovat. Za příplatek můžou mít nově odvětrávání a masážní funkci.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Schránky ve dveřích zůstávají velmi prostorné, na čistění bude nešikovný děrovaný plast okolo madla. Intuitivnosti naopak prospělo přesunutí tlačítka elektrického ovládání víka zavazadelníku ze středového panelu na dveře.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Poprvé se v octavii světla spínají místo otočného ovladače tlačítky. Ničemu to nevadí, neboť si většinou vystačíte se samočinným režimem, hůře se po paměti nahmatají jen mlhovky.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Loketní opěrka je nadále posuvná a polohovatelná, schránka pod ní má pravidelný tvar, ale je mělčí než dosud|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Osvětlení lze nově ovládat přímo stiskem sklíčka, přičemž délkou stisku se reguluje jas|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Zdvojená kapsa v zadních opěradlech se skvěle hodí pro odložení mobilu. Je to jedno z nejlepších nových řešení v rámci programu simply clever.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Příplatková zásuvka na 230 V má nově velkou koncovku. Zásuvku na 12 V ale nově už najdete jen v kufru a místo klasických USB-A je všude již nový typ USB-C.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Přes měkčí odladění si octavia počíná při prudké změně směru suverénně a i díky citlivě zasahující stabilizaci je výborně čitelná|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Rozměry kufru jsou stejné jako u předchůdce, základní objem nicméně narostl ze 610 na 640 litrů, což se z velké části podařilo nahnat úspornější výplní pod podlážkou pro lepicí sadu. Po sklopení opěradel je naopak prostor o 40 litrů menší než dosud (1700 litrů).|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Samoodjišťovací roleta se nyní po prvním ťuknutí odsouvá do mezipolohy a až druhým dotykem se zasune celá. Stejně řešené to mají superb a passat.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Na bocích jsou nadále dva a dva festovní háčky, sklápění zadních opěradel z kufru je však nově jen za příplatek (1900 Kč) a zmizela vyjímatelná svítilna|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Nadále se nabízí i plnohodnotná rezerva, stojí 3000 Kč, nově jsou v ní uchyceny i kotevní prvky (cargo elementy), dříve byly přidělány přímo po stranách kufru.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Patnáctistovka se nezměnila. Potěší kultivovaným chodem, dobrou dynamikou i spotřebou kolem 6 litrů. Vypínání dvou válců (ACT) běžně ani nepostřehnete. Novinkou v případě octavie jsou plynové vzpěry kapoty.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
V pravých dveřích se nově ukrývá smetáček, do těch levých se přesunul deštník|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Denní svícení a blinkry dostaly tvar dvojité hokejky. Je vám to povědomé? Stejně to měl minulý golf po faceliftu. Trochu zvláštně vypadá černá plastová lišta pod maskou.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero 2 205/55 R17|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl