Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Vedle obrovského rychloměru najdeme klíček zapalování|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Vypadá to sice jako dřevo, ve skutečnosti však jde jen o nátěr. Pozor! Nic výjimečného ani u luxusních amerických značek! Dřevo totiž chutnalo termitům.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Originální rádio Mende AE 35/6V Autosuper dodnes hraje!|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Převodovka je pouze třístupňová, synchronizaci dostala jen dvojka a trojka|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Schéma pedálů je již samozřejmě klasické, úplně vlevo se nachází startér|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Kdysi bylo možné vzít si za volant i buřinku. Dnes by ji mimo jiné omezovala zhůvěřilost v podobě nejrůznějších panoramatických střech.|
Zdroj: acz
Opěrky hlavy i bezpečnostní pásy sice chybějí, pohodlí sedaček je však díky poctivým pérům gaučovské|
Zdroj: acz
Zde bychom láhev o objemu 1,5 litru neuložili|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
První rapid by zvládl jednoznačně vyšší nájezdovou rychlost, řízení ale bylo proti|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Konkrétní objem vám neřekneme, zavazadlový prostor prvního rapidu je však v provedení proudnicový tudor vysloveně gigantický! Všimněte si též vzorně využitelného tvaru!|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Chválíme rovněž vzorně nízkou nakládací hranu. Pod poctivou dřevěnou podlahou navíc zbylo ještě dost místa na rezervní kolo a nezbytné nářadí.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Obrovský černý válec jest benzinovou nádrží. Její umístění není z bezpečnostního pohledu úplně štastné. Samotná šestnáctistovka poskytuje 46 koní.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Žárovka ve směrovkách opravdu bliká, je to však způsobeno kolísáním proudu.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Zpětná zrcátka pocházejí ze sanitky, proudnicový tudor se standardně musel obejít bez nich.|
Zdroj: acz
Stěrače na rapidu z roku 1940 sice opravdu jsou, o jejich funkčnosti však lze vést spory. Asi lepší než nic, dnes ale jejich pomaloučké kmitání a titěrné rozměry vyvolávají spíš úsměv.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Bílý pruh na pneumatikách je nezbytným dobovým doplňkem.|
Zdroj: acz
Mlhovky dodávala francouzská fi rma Marchal.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Palubní deska nepostrádá dokonce ani otáčkoměr! Po každém vyřazení na neutrál se však jeho ručička rozletí do všech směrů, než se poté znovu uklidní.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Tohle byl na konci osmdesátých let nedostižný luxus mladoboleslavské (pardon, kvasinské) produkce!|
Zdroj: acz
Kanadské autorádio Prosonic bylo v Československu k mání za 1885 Kčs – za půl platu!|
Zdroj: acz
Nepodsvícené ovládací prvky mají perfektní rozmístění. Vše najdete napoprvé i v noci!|
Zdroj: acz
V 80. letech znamenala pětistupňová převodovka luxus. Platí to i pro manžetu.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Uvnitř kupé Rapid si člověk hned připadá jako v pravém sporťáku. Proti běžným stodvacítkám má vůz nižší střechu, více položené sloupky a atraktivní palubní desku zjemněnou měkčeným povrchem. Odsud se člověku vážně nechce pryč...|
Zdroj: acz
Na rozdíl od nového rapidu měl ten z 80. let sportovní sedačky standardně. A dokonce se dají (pomocí nářadí) výškově nastavovat!|
Zdroj: acz
Bezrámové dveře odešly už se Škodou 110 R. Tvar celoplošných výplní se nám líbí i dnes.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Na konci osmdesátých let jsme si mohli užívat jeden přetáčivý smyk za druhým|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Kde u dnešních aut sídlí motor, tam se u klasických škodovek nakládala zavazadla. Už tak hodně nepravidelnému tvaru kufru ještě ubírá prostor hlavní brzdový válec.|
Zdroj: acz
Třináctistovka OHV za zadní nápravou pro pohon kupé bohatě stačí, největším problémem motoru byl chladič nelogicky umístěný vpředu|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Výklopné střešní okno vypadá skvěle, ale chabé těsnění lidé občas za deště proklínali|
Zdroj: acz
Litá kola byla určena pouze na export, naši řidiči měli na výběr z několika druhů „poklic“|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Na dokonalé přístroje jsme si u novodobých škodovek zvykli, vždy vzorně přehledné je i menu palubního počítače|
Zdroj: acz
Velice strohý styl musela v rámci modelové péče rozrazit dekorativní lišta. Zákazníkům přišla přístrojová deska nevýrazná až příliš.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Pětistupňová převodovka řadí přesně, šestka nijak zvlášť nechybí|
Zdroj: acz
Poloha za volantem je tradičně velice příjemná, integrovaná opěrka hlavy vyhovuje. Nad hlavou je místa dost, na šířku bychom pár centimetrů navíc přivítali.|
Zdroj: acz
I zde si však můžete dopřát sportovní posezení! Přijde na necelých šest tisíc.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Funkčnost výplní je dokonalá, proti jejich vzhledu bychom něco málo možná namítli. Zde se projevuje orientace rapidu na nižší cenu.|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Jízdní vlastnosti jsou v dnešní době hlavně bezpečné|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
Škoda Rapid|
Zdroj: acz
K původnímu provedení liftback přibyl hatchback s označením Spaceback, jehož objem kufru začíná na 415 litrech. Oboustranný koberec přijde na třináct stovek.|
Zdroj: acz
Tříválcová dvanáctistovka MPI zatahuje velmi slušně z nízkých otáček, spotřeba již kolísá méně než u prvních motorů s označením HTP|
Zdroj: acz
Litá kola v šestnáctipalcovém rozměru se k rapidu opticky hodí, vhodná jsou i z pohledu komfortu|
Zdroj: acz