Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let

7/87
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
    Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Vedle obrovského rychloměru najdeme klíček zapalování
    Vedle obrovského rychloměru najdeme klíček zapalování| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Vypadá to sice jako dřevo, ve skutečnosti však jde jen o nátěr. Pozor! Nic výjimečného ani u luxusních amerických značek! Dřevo totiž chutnalo termitům.
    Vypadá to sice jako dřevo, ve skutečnosti však jde jen o nátěr. Pozor! Nic výjimečného ani u luxusních amerických značek! Dřevo totiž chutnalo termitům.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Originální rádio Mende AE 35/6V Autosuper dodnes hraje!
    Originální rádio Mende AE 35/6V Autosuper dodnes hraje!| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Převodovka je pouze třístupňová, synchronizaci dostala jen dvojka a trojka
    Převodovka je pouze třístupňová, synchronizaci dostala jen dvojka a trojka| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Schéma pedálů je již samozřejmě klasické, úplně vlevo se nachází startér
    Schéma pedálů je již samozřejmě klasické, úplně vlevo se nachází startér| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Kdysi bylo možné vzít si za volant i buřinku. Dnes by ji mimo jiné omezovala zhůvěřilost v podobě nejrůznějších panoramatických střech.
    Kdysi bylo možné vzít si za volant i buřinku. Dnes by ji mimo jiné omezovala zhůvěřilost v podobě nejrůznějších panoramatických střech.| Zdroj: acz
  • Opěrky hlavy i bezpečnostní pásy sice chybějí, pohodlí sedaček je však díky poctivým pérům gaučovské
    Opěrky hlavy i bezpečnostní pásy sice chybějí, pohodlí sedaček je však díky poctivým pérům gaučovské| Zdroj: acz
  • Zde bychom láhev o objemu 1,5 litru neuložili
    Zde bychom láhev o objemu 1,5 litru neuložili| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • První rapid by zvládl jednoznačně vyšší nájezdovou rychlost, řízení ale bylo proti
    První rapid by zvládl jednoznačně vyšší nájezdovou rychlost, řízení ale bylo proti| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Konkrétní objem vám neřekneme, zavazadlový prostor prvního rapidu je však v provedení proudnicový tudor vysloveně gigantický! Všimněte si též vzorně využitelného tvaru!
    Konkrétní objem vám neřekneme, zavazadlový prostor prvního rapidu je však v provedení proudnicový tudor vysloveně gigantický! Všimněte si též vzorně využitelného tvaru!| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Chválíme rovněž vzorně nízkou nakládací hranu. Pod poctivou dřevěnou podlahou navíc zbylo ještě dost místa na rezervní kolo a nezbytné nářadí.
    Chválíme rovněž vzorně nízkou nakládací hranu. Pod poctivou dřevěnou podlahou navíc zbylo ještě dost místa na rezervní kolo a nezbytné nářadí.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Obrovský černý válec jest benzinovou nádrží. Její umístění není z bezpečnostního pohledu úplně štastné. Samotná šestnáctistovka poskytuje 46 koní.
    Obrovský černý válec jest benzinovou nádrží. Její umístění není z bezpečnostního pohledu úplně štastné. Samotná šestnáctistovka poskytuje 46 koní.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Žárovka ve směrovkách opravdu bliká, je to však způsobeno kolísáním proudu.
    Žárovka ve směrovkách opravdu bliká, je to však způsobeno kolísáním proudu.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Zpětná zrcátka pocházejí ze sanitky, proudnicový tudor se standardně musel obejít bez nich.
    Zpětná zrcátka pocházejí ze sanitky, proudnicový tudor se standardně musel obejít bez nich.| Zdroj: acz
  • Stěrače na rapidu z roku 1940 sice opravdu jsou, o jejich funkčnosti však lze vést spory. Asi lepší než nic, dnes ale jejich pomaloučké kmitání a titěrné rozměry vyvolávají spíš úsměv.
    Stěrače na rapidu z roku 1940 sice opravdu jsou, o jejich funkčnosti však lze vést spory. Asi lepší než nic, dnes ale jejich pomaloučké kmitání a titěrné rozměry vyvolávají spíš úsměv.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Bílý pruh na pneumatikách je nezbytným dobovým doplňkem.
    Bílý pruh na pneumatikách je nezbytným dobovým doplňkem.| Zdroj: acz
  • Mlhovky dodávala francouzská fi rma Marchal.
    Mlhovky dodávala francouzská fi rma Marchal.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Palubní deska nepostrádá dokonce ani otáčkoměr! Po každém vyřazení na neutrál se však jeho ručička rozletí do všech směrů, než se poté znovu uklidní.
    Palubní deska nepostrádá dokonce ani otáčkoměr! Po každém vyřazení na neutrál se však jeho ručička rozletí do všech směrů, než se poté znovu uklidní.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Tohle byl na konci osmdesátých let nedostižný luxus mladoboleslavské (pardon, kvasinské) produkce!
    Tohle byl na konci osmdesátých let nedostižný luxus mladoboleslavské (pardon, kvasinské) produkce!| Zdroj: acz
  • Kanadské autorádio Prosonic bylo v Československu k mání za 1885 Kčs – za půl platu!
    Kanadské autorádio Prosonic bylo v Československu k mání za 1885 Kčs – za půl platu!| Zdroj: acz
  • Nepodsvícené ovládací prvky mají perfektní rozmístění. Vše najdete napoprvé i v noci!
    Nepodsvícené ovládací prvky mají perfektní rozmístění. Vše najdete napoprvé i v noci!| Zdroj: acz
  • V 80. letech znamenala pětistupňová převodovka luxus. Platí to i pro manžetu.
    V 80. letech znamenala pětistupňová převodovka luxus. Platí to i pro manžetu.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Uvnitř kupé Rapid si člověk hned připadá jako v pravém sporťáku. Proti běžným stodvacítkám má vůz nižší střechu, více položené sloupky a atraktivní palubní desku zjemněnou měkčeným povrchem. Odsud se člověku vážně nechce pryč...
    Uvnitř kupé Rapid si člověk hned připadá jako v pravém sporťáku. Proti běžným stodvacítkám má vůz nižší střechu, více položené sloupky a atraktivní palubní desku zjemněnou měkčeným povrchem. Odsud se člověku vážně nechce pryč...| Zdroj: acz
  • Na rozdíl od nového rapidu měl ten z 80. let sportovní sedačky standardně. A dokonce se dají (pomocí nářadí) výškově nastavovat!
    Na rozdíl od nového rapidu měl ten z 80. let sportovní sedačky standardně. A dokonce se dají (pomocí nářadí) výškově nastavovat!| Zdroj: acz
  • Bezrámové dveře odešly už se Škodou 110 R. Tvar celoplošných výplní se nám líbí i dnes.
    Bezrámové dveře odešly už se Škodou 110 R. Tvar celoplošných výplní se nám líbí i dnes.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Na konci osmdesátých let jsme si mohli užívat jeden přetáčivý smyk za druhým
    Na konci osmdesátých let jsme si mohli užívat jeden přetáčivý smyk za druhým| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Kde u dnešních aut sídlí motor, tam se u klasických škodovek nakládala zavazadla. Už tak hodně nepravidelnému tvaru kufru ještě ubírá prostor hlavní brzdový válec.
    Kde u dnešních aut sídlí motor, tam se u klasických škodovek nakládala zavazadla. Už tak hodně nepravidelnému tvaru kufru ještě ubírá prostor hlavní brzdový válec.| Zdroj: acz
  • Třináctistovka OHV za zadní nápravou pro pohon kupé bohatě stačí, největším problémem motoru byl chladič nelogicky umístěný vpředu
    Třináctistovka OHV za zadní nápravou pro pohon kupé bohatě stačí, největším problémem motoru byl chladič nelogicky umístěný vpředu| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Výklopné střešní okno vypadá skvěle, ale chabé těsnění lidé občas za deště proklínali
    Výklopné střešní okno vypadá skvěle, ale chabé těsnění lidé občas za deště proklínali| Zdroj: acz
  • Litá kola byla určena pouze na export, naši řidiči měli na výběr z několika druhů „poklic“
    Litá kola byla určena pouze na export, naši řidiči měli na výběr z několika druhů „poklic“| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Na dokonalé přístroje jsme si u novodobých škodovek zvykli, vždy vzorně přehledné je i menu palubního počítače
    Na dokonalé přístroje jsme si u novodobých škodovek zvykli, vždy vzorně přehledné je i menu palubního počítače| Zdroj: acz
  • Velice strohý styl musela v rámci modelové péče rozrazit dekorativní lišta. Zákazníkům přišla přístrojová deska nevýrazná až příliš.
    Velice strohý styl musela v rámci modelové péče rozrazit dekorativní lišta. Zákazníkům přišla přístrojová deska nevýrazná až příliš.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Pětistupňová převodovka řadí přesně, šestka nijak zvlášť nechybí
    Pětistupňová převodovka řadí přesně, šestka nijak zvlášť nechybí| Zdroj: acz
  • Poloha za volantem je tradičně velice příjemná, integrovaná opěrka hlavy vyhovuje. Nad hlavou je místa dost, na šířku bychom pár centimetrů navíc přivítali.
    Poloha za volantem je tradičně velice příjemná, integrovaná opěrka hlavy vyhovuje. Nad hlavou je místa dost, na šířku bychom pár centimetrů navíc přivítali.| Zdroj: acz
  • I zde si však můžete dopřát sportovní posezení! Přijde na necelých šest tisíc.
    I zde si však můžete dopřát sportovní posezení! Přijde na necelých šest tisíc.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Funkčnost výplní je dokonalá, proti jejich vzhledu bychom něco málo možná namítli. Zde se projevuje orientace rapidu na nižší cenu.
    Funkčnost výplní je dokonalá, proti jejich vzhledu bychom něco málo možná namítli. Zde se projevuje orientace rapidu na nižší cenu.| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Jízdní vlastnosti jsou v dnešní době hlavně bezpečné
    Jízdní vlastnosti jsou v dnešní době hlavně bezpečné| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
  • K původnímu provedení liftback přibyl hatchback s označením Spaceback, jehož objem kufru začíná na 415 litrech. Oboustranný koberec přijde na třináct stovek.
    K původnímu provedení liftback přibyl hatchback s označením Spaceback, jehož objem kufru začíná na 415 litrech. Oboustranný koberec přijde na třináct stovek.| Zdroj: acz
  • Tříválcová dvanáctistovka MPI zatahuje velmi slušně z nízkých otáček, spotřeba již kolísá méně než u prvních motorů s označením HTP
    Tříválcová dvanáctistovka MPI zatahuje velmi slušně z nízkých otáček, spotřeba již kolísá méně než u prvních motorů s označením HTP| Zdroj: acz
  • Litá kola v šestnáctipalcovém rozměru se k rapidu opticky hodí, vhodná jsou i z pohledu komfortu
    Litá kola v šestnáctipalcovém rozměru se k rapidu opticky hodí, vhodná jsou i z pohledu komfortu| Zdroj: acz
  • Škoda Rapid
    Škoda Rapid| Zdroj: acz
Škoda Rapid 3x jinak: Dělí je od sebe 74 let
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Vedle obrovského rychloměru najdeme klíček zapalování
Škoda Rapid
Vypadá to sice jako dřevo, ve skutečnosti však jde jen o nátěr. Pozor! Nic výjimečného ani u luxusních amerických značek! Dřevo totiž chutnalo termitům.
Škoda Rapid
Originální rádio Mende AE 35/6V Autosuper dodnes hraje!
Škoda Rapid
Převodovka je pouze třístupňová, synchronizaci dostala jen dvojka a trojka
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Schéma pedálů je již samozřejmě klasické, úplně vlevo se nachází startér
Škoda Rapid
Kdysi bylo možné vzít si za volant i buřinku. Dnes by ji mimo jiné omezovala zhůvěřilost v podobě nejrůznějších panoramatických střech.
Opěrky hlavy i bezpečnostní pásy sice chybějí, pohodlí sedaček je však díky poctivým pérům gaučovské
Zde bychom láhev o objemu 1,5 litru neuložili
Škoda Rapid
První rapid by zvládl jednoznačně vyšší nájezdovou rychlost, řízení ale bylo proti
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Konkrétní objem vám neřekneme, zavazadlový prostor prvního rapidu je však v provedení proudnicový tudor vysloveně gigantický! Všimněte si též vzorně využitelného tvaru!
Škoda Rapid
Chválíme rovněž vzorně nízkou nakládací hranu. Pod poctivou dřevěnou podlahou navíc zbylo ještě dost místa na rezervní kolo a nezbytné nářadí.
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Obrovský černý válec jest benzinovou nádrží. Její umístění není z bezpečnostního pohledu úplně štastné. Samotná šestnáctistovka poskytuje 46 koní.
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Žárovka ve směrovkách opravdu bliká, je to však způsobeno kolísáním proudu.
Škoda Rapid
Zpětná zrcátka pocházejí ze sanitky, proudnicový tudor se standardně musel obejít bez nich.
Stěrače na rapidu z roku 1940 sice opravdu jsou, o jejich funkčnosti však lze vést spory. Asi lepší než nic, dnes ale jejich pomaloučké kmitání a titěrné rozměry vyvolávají spíš úsměv.
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Bílý pruh na pneumatikách je nezbytným dobovým doplňkem.
Mlhovky dodávala francouzská fi rma Marchal.
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Palubní deska nepostrádá dokonce ani otáčkoměr! Po každém vyřazení na neutrál se však jeho ručička rozletí do všech směrů, než se poté znovu uklidní.
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Tohle byl na konci osmdesátých let nedostižný luxus mladoboleslavské (pardon, kvasinské) produkce!
Kanadské autorádio Prosonic bylo v Československu k mání za 1885 Kčs – za půl platu!
Nepodsvícené ovládací prvky mají perfektní rozmístění. Vše najdete napoprvé i v noci!
V 80. letech znamenala pětistupňová převodovka luxus. Platí to i pro manžetu.
Škoda Rapid
Uvnitř kupé Rapid si člověk hned připadá jako v pravém sporťáku. Proti běžným stodvacítkám má vůz nižší střechu, více položené sloupky a atraktivní palubní desku zjemněnou měkčeným povrchem. Odsud se člověku vážně nechce pryč...
Na rozdíl od nového rapidu měl ten z 80. let sportovní sedačky standardně. A dokonce se dají (pomocí nářadí) výškově nastavovat!
Bezrámové dveře odešly už se Škodou 110 R. Tvar celoplošných výplní se nám líbí i dnes.
Škoda Rapid
Na konci osmdesátých let jsme si mohli užívat jeden přetáčivý smyk za druhým
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Kde u dnešních aut sídlí motor, tam se u klasických škodovek nakládala zavazadla. Už tak hodně nepravidelnému tvaru kufru ještě ubírá prostor hlavní brzdový válec.
Třináctistovka OHV za zadní nápravou pro pohon kupé bohatě stačí, největším problémem motoru byl chladič nelogicky umístěný vpředu
Škoda Rapid
Výklopné střešní okno vypadá skvěle, ale chabé těsnění lidé občas za deště proklínali
Litá kola byla určena pouze na export, naši řidiči měli na výběr z několika druhů „poklic“
Škoda Rapid
Na dokonalé přístroje jsme si u novodobých škodovek zvykli, vždy vzorně přehledné je i menu palubního počítače
Velice strohý styl musela v rámci modelové péče rozrazit dekorativní lišta. Zákazníkům přišla přístrojová deska nevýrazná až příliš.
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Pětistupňová převodovka řadí přesně, šestka nijak zvlášť nechybí
Poloha za volantem je tradičně velice příjemná, integrovaná opěrka hlavy vyhovuje. Nad hlavou je místa dost, na šířku bychom pár centimetrů navíc přivítali.
I zde si však můžete dopřát sportovní posezení! Přijde na necelých šest tisíc.
Škoda Rapid
Funkčnost výplní je dokonalá, proti jejich vzhledu bychom něco málo možná namítli. Zde se projevuje orientace rapidu na nižší cenu.
Škoda Rapid
Jízdní vlastnosti jsou v dnešní době hlavně bezpečné
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
K původnímu provedení liftback přibyl hatchback s označením Spaceback, jehož objem kufru začíná na 415 litrech. Oboustranný koberec přijde na třináct stovek.
Tříválcová dvanáctistovka MPI zatahuje velmi slušně z nízkých otáček, spotřeba již kolísá méně než u prvních motorů s označením HTP
Litá kola v šestnáctipalcovém rozměru se k rapidu opticky hodí, vhodná jsou i z pohledu komfortu
Škoda Rapid