Závěr dlouhodobého testu: Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet – Normální auto se loučí
26
/
80
Prohlédnout znovu
Závěr dlouhodobého testu: Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet – Normální auto se loučí
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Na tipu jsme oceňovali jednoduché ovládání – zejména v kontrastu s nejnovějšími vozy od koncernu VW, které i ovládání topení přesunuly do dotykového displeje
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Velmi jsme si pochvalovali přesné řazení těsně odstupňovaného „šestikvaltu“. Koule je nejlepší tvar řadicí páky.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ocenili jsme ovládání tempomatu na volantu. Je mnohem praktičtější než někdejší páčka vlevo pod volantem.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Tipo nás potěšilo prostorností. Dlouhé cesty ve čtyřech nebyly problém.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Zavazadelník s objemem 550 l jsme často vytížili naplno. Oceňujeme naladění odpružení a tlumení – ani pak se vůz nehoupal a nešel do dorazů.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Výroba motorů staré řady FIRE skončila letos na jaře. Od té doby se jede ze skladových zásob.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Klíček je těžký, v kapse jej pořádně cítíte. Ale kvalitní – v průběhu testu se nikterak neomačkal.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Testovaný Fiat Tipo jsme měření na válcové zkušebně podrobili poprvé po záběhu při 3458 km, podruhé chvíli před koncem testu při 28 993 km
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů
Při stavu 28 842 jsme vyrazili na druhou servisní prohlídku.
|
Svět motorů
Fiat Tipo je poslední auto na trhu, pro které je předepsán hustý olej SAE 5W-40
|
Svět motorů
Fiat umožňuje měnit olej až po 30 000 km! V našem případě zbývalo do patnáctitisícové mety ještě 183 km, nicméně olej už byl černý jako bota
|
Svět motorů
Zatímco z atmosférických čtrnáctistovek 1.4 16V/70 kW se vypouští světlý, přeplňování a rychlá jízda mu dávají zabrat – na hraniční stav s vyčerpanými aditivy ukazuje i naše oblíbená kapková zkouška
|
Svět motorů
Olej jsme nikdy nemuseli dolít, těsně před výměnou jej chybělo zhruba 0,4 l z celkových 3,1 l
|
Svět motorů
Výrazný pokles na měrce byl dán malým celkovým množstvím olejové náplně. O tom, že motor sám olej bere fakt zcela minimálně, svědčila i zevnitř neskutečně suchá hadice odvětrání klikové skříně
|
Svět motorů
Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.
|
Svět motorů
Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.
|
Svět motorů
Olej přitom nateče na výměník, z nějž musel nejprve sundat nesmyslnou izolační deku, o níž nikdo neví, proč tam je.
|
Svět motorů
Originální zapalovací svíčky jsou velmi kvalitní iridiové NGK, Fiat si v ČR za kus účtuje 615 Kč. A velí je měnit právě po 30 000 km při druhé prohlídce. Demontovaným nic nebylo, dle našeho názoru by v motoru klidně přežily dvojnásobek.
|
Svět motorů
Kdo si auto udržuje sám a nechá tam svíčky déle, ať určitě namaže těsnění zapalovacích modulů
|
Svět motorů
Po 30 000 km se mění i oba vzduchové filtry: kabinový a sací. Ten kabinový vyměnit už fakt chtěl, je na něm vidět, jak moc se v naší republice práší.
|
Svět motorů
Naopak sací byl znečištěný jen běžně a dvojnásobek by bez ohrožení motoru také dal.
|
Svět motorů
Brzdové destičky hodně špinily disky a měli jsme strach, kolik z nich zbylo. Naštěstí víc než dvě třetiny
|
Svět motorů
Namažte si šroub držící rezervní kolo. Jeho závit vede skrz plech podlahy a snadno zarezne tak, že pak v případě nouze rezervu nevyndáte.
|
Svět motorů
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů
Nelíbilo se nám, jak brzy se přední kola v zatáčkách pouštěla vozovky. Nechávali jsme kvůli tomu dokonce seřídit geometrii, ale bez velkého výsledku. Zřejmě to byla vlastnost pneumatik Nexen Nblue, které se snížením valivého odporu přišly i o přilnavost.
|
Svět motorů
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
|
Svět motorů
V průběhu testu se nevyskytly žádné závady ani nadměrné opotřebení. Silentbloky ramen byly stále úplně pevné.
|
Svět motorů
Vozidlo jsme převzali už zajeté s 2261 km na tachometru. Za rok na jeho počítadle přibylo dalších 28 729 km.
|
Svět motorů
Spotřeba během testu
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid