Závěr dlouhodobého testu Renaultu Zoe: Nejlepší auto? Půjčený elektromobil!
3
/
20
Prohlédnout znovu
Závěr dlouhodobého testu Renaultu Zoe: Nejlepší auto? Půjčený elektromobil!
Renault Zoe
|
Svět motorů
Interiér nás zklamal laciným provedením.
|
Svět motorů
Jednoznačně kritizujeme laciné provedení všech koberců. Deformují se, ošlapávají a jejich dlouhá vlákna pevně drží všechny nečistoty tak, že je nelze vyluxovat.
|
Svět motorů
Naopak oceňujeme, že podsvícení přístrojů nebylo nutné hledat v palubním menu, ale že mělo postaru svůj reostat.
|
Svět motorů
Vyhřívání sedaček na středovém panelu byla pěkná kuriozita.
|
Svět motorů
Renault Zoe
|
Svět motorů
I elektromobily musí mít 12V akumulátor. Jeho povinná výměna za 2133 Kč po čtyřech letech je nejvyšší z očekávaných servisních nákladů.
|
Svět motorů
Renault Zoe
|
Svět motorů
Z brzd nám za najetých 18 842 km ubylo jen 1,5 milimetru, stav tak byl stále 90 procent. Je znát, že elektromobil toho většinu ubrzdí rekuperací. Oceňujeme, že se do kotoučů nezakousla koroze.
|
Svět motorů
Celý podvozek je vzorně zakrytovaný, a to včetně vlečené zadní nápravy. V hliníkovém rámu je mohutný trakční akumulátor 400 V a 41 Ah (využitelná kapacita).
|
Svět motorů
Renault Zoe
|
Svět motorů
Měření a zaznamenání stavu baterie je povinné při každé prohlídce, aby pak případně mohla být řeč o reklamaci
|
Svět motorů
Výkon elektromobilů dokážeme změřit na válcové zkušebně. S načtením otáček je to horší, takže točivý moment musíme dopočítat ručně.
|
Svět motorů
S techniky servisu Renault Tukas ČSAO na pražské Černokostelecké ulici jsme se shodli, že pravděpodobnou příčinou vrzání budou elastomerové dorazy tlumičů. A že to nemá žádný vliv na funkci.
|
Svět motorů
Značková diagnostika načítá celou řadu aktuálních hodnot. Například celkové zatížení baterie, dle nějž se pozná, jak dynamicky kdo jezdí.
|
Svět motorů
Inteligentní kabel od firmy Moon stojí sice 30 990 Kč, ale umožňuje relativně rychle nabíjet všude, kde je k dispozici třífázová strojní pětikolíková zásuvka na 16 či 32A.
|
Svět motorů
Svítící tři diody na hodinách znamenají, že Renault Zoe se nabíjí ze všech tří fází. Žádný jiný elektromobil na trhu toto neumí.
|
Svět motorů
Překvapilo nás, jak dobře si s diagnostikou elektromobilu poradila stará redakční Bosch KTS 200 zrozená v dobách, kdy elektrická auta prakticky neexistovala.
|
Svět motorů
Pro nadšence dnes existuje celá řada mobilních aplikací k hodnocení stavu baterií elektromobilů. Na snímku CanZE. Nákup v bazaru bude jednoduchý.
|
Svět motorů
Renault Zoe
|
Svět motorů
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším