Začátek testu: najeto 114 km|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Digitální přístrojový štít je standardem už u nižší výbavy Style. Pokud však používáte navigaci z telefonu (Android Auto), mapu na něm nezobrazíte.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Digitální přístrojový štít nabízí několik zobrazení. V noci na dálnici jsme využívali minimalistický mód s nejnutnějšími údaji.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Úsporná architektura interiéru má řadu výhod. Veškeré ovládací prvky jsou přehledně rozmístěné a dobře po ruce, mělká přístrojová deska dělá kabinu vzdušnou a nijak nás neomezuje.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Oceňujeme velké množství praktických odkládacích prostor.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Volič jízdních režimů Seat Drive Profi l obsahuje takovou chybu z výroby, že je to skoro závada. Po každém startu sice stále svítí minule nastavený režim, ale auto „tajně“ jede v módu Normal.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Banát je protkaný polními cestami. Netušíme, proč zrovna tuto navigace zná, ale po hodinách bloudění bylo fajn, když se našla.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Příplatkový systém Beats za 13 500 Kč dokáže při vyšších hlasitostech lehce rozvibrovat dveře, ale jinak hraje příjemně|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Na dva celky dělené zadní sedadlo je posuvné, takže můžete hospodařit s velikostí kufru a interiéru. Dokonce i v přední poloze se dospělý člověk vejde, byť koleny už naráží.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Základní konfigurace sedaček cestující hýčká přebytkem prostoru. Standardem tarraka je třízónová klimatizace s nezávislou regulací teploty vzadu.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Rovenský rodák Johan nás vzal na svou salaš. Kam jezdí s malotraktorem po rozbité cestě hodinu, dojeli jsme se seatem za 15 minut. „To pohodlí a toho místa, sem by se mi vešlo brambor,“ liboval si.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kufr pětimístné verze je obrovský. Plastová vložka působí trochu chatrně, ale účel plní. Sedadlo předního spolujezdce lze sklopit a pravou stranou vozu pak protáhnete předměty dlouhé až 216 cm.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Syrové tarraco dojelo do Rumuska a zpět za 8,8 l/100 km včetně náročných terénních vložek. Při korzování jsme zatím dosáhli nejnižší spotřeby 6,8 l/100 km.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Závěrečné prohlídky se v servisu Auto Jarov ujal mechanik Jiří Paroubek.|
Zdroj: Svět motorů
Opotřebení zadních kotoučů bylo neměřitelné, předním pak ubyl asi milimetr ze tří povolených (nové mají tloušťku 30 mm, hranice opotřebení je 27 mm).|
Zdroj: Svět motorů
Předním brzdovým destičkám, které měly původně 13 mm, zbylo asi 8,5 mm.|
Zdroj: Svět motorů
Ten nám pan Paroubek také zkontroloval a jeho zanesení nebylo rozhodně kritické. Že je fi ltr z přední strany trochu šedý, ani náhodou neznamená, že by už propouštěl větší část nečistot – funguje to dokonce spíš opačně. Tedy lehce zanesený fi ltr čistí vzduch účinněji. Výměnu dílu za 768 Kč bychom zvážili po 60 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Naopak zcela jednoznačné to bylo s kabinovým filtrem|
Zdroj: Svět motorů
U něj výrobce píše životnost 60 000 km, ale servisy většinou výměnu doporučí už na polovině. V jak hrozivém stavu je vložka, přes kterou jde do kabiny všechen vzduch, to nás opravdu šokovalo.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz, s nímž jsme právě přilétli do servisu po 50 km jízdy, neměl baterku dobitou do plna, ale inteligentní alternátor šetřil emise CO2 tak, že napětí bylo jen 12,38 V|
Zdroj: Svět motorů
Delší odstávka při napětí pod 12,4 V přitom znamená trvalé poškozování akumulátoru. Zajímalo nás, kolik nespalitelného popelu už je ve fi ltru pevných částic|
Zdroj: Svět motorů
Po demontáži krytu nás překvapila protihluková izolace i spodku motoru|
Zdroj: Svět motorů