Testovali jsme všechny nové motory pro Škodu Octavia. Jsou lepší než ty končící?
26
/
52
Prohlédnout znovu
Testovali jsme všechny nové motory pro Škodu Octavia. Jsou lepší než ty končící?
Oba motory mají stejné výkonové parametry 110 kW a 250 Nm. Za zapůjčení již neprodávané čtrnáctistovky v referenčním stavu vděčíme pražské Mototechně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.4 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.4 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kvůli montáži filtru GPF nemůže mít 1.5 TSI kryt v zadní části vozu, jako měla čtrnáctistovka
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dynamika
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pružnost
|
Svět motorů/Petr Homolka
Měření na válcové zkušebně
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
|
Svět motorů
Převodovky DSG jsou v obou případech sedmistupňové, každá je ale jiná
|
Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
|
Svět motorů
Stejně jako osmnáctistovka má i dvoulitr vzadu víceprvek, prudké změny směru zvládá vůz s grácií
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
|
Svět motorů
Osmnáctistovka zaujme především kultivovaným chodem. Do testu nám ji zapůjčilo dealerství Auto Jarov.
|
Svět motorů
Nový dvoulitr propůjčuje octavii lepší dynamiku a je úspornější.
|
Svět motorů
Osmnáctistovka má kvůli převodovce oříznutý točivý moment v širokém spektru otáček. Výkon u dvoulitru tak narůstá výrazně strměji.
|
Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
|
Svět motorů
Dynamika
|
Svět motorů
Pružnost
|
Svět motorů
Měření na válcové zkušebně
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
|
Svět motorů
Šestnáctistovka dostala oproti předchozí verzi s 81 kW upravené pístní kroužky a jiný výfukový systém
|
Svět motorů
S paketem pro špatné cesty naroste světlá výška o 15 mm na 153 mm...
|
Svět motorů
... součástí tohoto balíčku je i důkladné zakrytování podvozku. Ochranné díly jsou z plastu.
|
Svět motorů
Nejvíce síly má šestnáctistovka ve čtyřkolce mezi 2000 až 3000 min-1. Je ji tedy potřeba točit více, než je u dieselu obvyklé.
|
Svět motorů
Dynamika
|
Svět motorů
Měření na válcové zkušebně
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
|
Svět motorů
Plynová verze se s patnáctistovkou nabízí jen se samočinnou převodovkou
|
Svět motorů
Velmi plochá křivka točivého momentu umožňuje převodovce držet nízké otáčky a přispívá k úspornému provozu
|
Svět motorů
Dynamika
|
Svět motorů
Měření na válcové zkušebně
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
|
Svět motorů
Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.
|
Svět motorů
Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
|
Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
|
Svět motorů
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší
Mini představuje poslední díl skládačky. Aceman je elektrický elegán
BMW 4 a i4 Gran Coupé jsou hezčí a mají modernější multimédia
Mitsubishi ASX prošlo faceliftem. Design zůstal věrný originálu