Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Nová pravidla hry

8/88
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
    Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
    Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
    Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
    Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
    Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
    Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V kabině udělala Dacia asi největší pokrok. Palubní deska působí moderně i díky vystouplému 8“ displeji multimediálního systému. Ten je součástí výbavy Comfort, stejně jako látkou čalouněný okrasný pás nebo kožený multifunkční volant. Útulnější prostředí zatím Dacia nevytvořila a řidič může spoléhat na dobře čitelné přístroje.
    V kabině udělala Dacia asi největší pokrok. Palubní deska působí moderně i díky vystouplému 8“ displeji multimediálního systému. Ten je součástí výbavy Comfort, stejně jako látkou čalouněný okrasný pás nebo kožený multifunkční volant. Útulnější prostředí zatím Dacia nevytvořila a řidič může spoléhat na dobře čitelné přístroje.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Řazení sandera je tužší, než bychom chtěli, a je slyšet cvakání při pohybu pákou v kulise.
    Řazení sandera je tužší, než bychom chtěli, a je slyšet cvakání při pohybu pákou v kulise.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tempomat je u sandera součástí prostřední výbavy Essential. U fabie ho dostanete až s dražším provedením Style.
    Tempomat je u sandera součástí prostřední výbavy Essential. U fabie ho dostanete až s dražším provedením Style.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přední sedadla dacie jsou povedená. Vyhovují rozměry, tuhostí i kvalitou potahové látky.
    Přední sedadla dacie jsou povedená. Vyhovují rozměry, tuhostí i kvalitou potahové látky.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pozice za volantem je v dacii sportovnější, protože řidič sedí níže.
    Pozice za volantem je v dacii sportovnější, protože řidič sedí níže.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vzadu se v sanderu můžeme pořádně rozvalit. Místa kolem sebe máme dost ve všech směrech a zejména před koleny zbývá 174 cm vysokému redaktorovi volných 12 cm. Hovíme si lépe než ve fabii i díky pohodlnějšímu sedadlu, hlavně opěradlu.
    Vzadu se v sanderu můžeme pořádně rozvalit. Místa kolem sebe máme dost ve všech směrech a zejména před koleny zbývá 174 cm vysokému redaktorovi volných 12 cm. Hovíme si lépe než ve fabii i díky pohodlnějšímu sedadlu, hlavně opěradlu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Elektrické nastavování vnějších zrcátek a stahování zadních oken je v sanderu určeno jen nejvyšší výbavě Comfort. Jenže i v ní si za zadní okna musíte připlatit 2500 korun.
    Elektrické nastavování vnějších zrcátek a stahování zadních oken je v sanderu určeno jen nejvyšší výbavě Comfort. Jenže i v ní si za zadní okna musíte připlatit 2500 korun.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dvojice čtecích lampiček pro řidiče a spolujezdce je fajn, ale vzadu osvětlení interiéru zcela chybí
    Dvojice čtecích lampiček pro řidiče a spolujezdce je fajn, ale vzadu osvětlení interiéru zcela chybí| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Levnější řešení zadních opěrek hlavy znamená, že nejdou zasunout dolů, když tam nikdo nesedí. Překážejí pak ve výhledu.
    Levnější řešení zadních opěrek hlavy znamená, že nejdou zasunout dolů, když tam nikdo nesedí. Překážejí pak ve výhledu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Jízdními vlastnostmi se nové sandero vyrovná většině malých městských hatchbacků. Díky moderní platformě CMF se u něj zlepšila ovladatelnost i komfort odpružení. Ještě bychom uvítali lepší odhlučnění podběhů a strmější řízení.
    Jízdními vlastnostmi se nové sandero vyrovná většině malých městských hatchbacků. Díky moderní platformě CMF se u něj zlepšila ovladatelnost i komfort odpružení. Ještě bychom uvítali lepší odhlučnění podběhů a strmější řízení.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Do kufru sandera naložíte 328 litrů nákladu, tedy o 8 litrů více než do předchůdce. Líbí se nám pravidelný tvar a tím i výborná využitelnost nebo podběhy nezasahující tolik do prostoru.
    Do kufru sandera naložíte 328 litrů nákladu, tedy o 8 litrů více než do předchůdce. Líbí se nám pravidelný tvar a tím i výborná využitelnost nebo podběhy nezasahující tolik do prostoru.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Za rezervní kolo schované pod podlahou si připlatíte 4000 Kč.
    Za rezervní kolo schované pod podlahou si připlatíte 4000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Zadní plechová stěna ale ukazuje, že nejvíce Dacia šetřila právě v kufru.
    Zadní plechová stěna ale ukazuje, že nejvíce Dacia šetřila právě v kufru.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Litrový zážehový tříválec není žádný trhač asfaltu. Základní motorizace s výkonem 49 kW svou úlohu zvládá slušně. Mezigeneračně se motor zklidnil, ztišil a možná i trochu umírnil požadavky na palivo. Naměřená spotřeba 4,9 l/100 km je velmi slušná.
    Litrový zážehový tříválec není žádný trhač asfaltu. Základní motorizace s výkonem 49 kW svou úlohu zvládá slušně. Mezigeneračně se motor zklidnil, ztišil a možná i trochu umírnil požadavky na palivo. Naměřená spotřeba 4,9 l/100 km je velmi slušná.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Nokian WR 04 185/65 R15
    Pneumatiky v testu: Nokian WR 04 185/65 R15| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Sandero 1.0 SCe
    Dacia Sandero 1.0 SCe| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Fabia je služebně nejstarším modelem mladoboleslavské značky. Je to znát hlavně při pohledu na masivní palubní desku, kterou naštěstí opticky odlehčuje podélný šedý panel přes celou šířku. Polyuretanový volant bez tlačítek je standardem základního provedení Active, stejně jako tlačítkové rádio na středovém panelu.
    Fabia je služebně nejstarším modelem mladoboleslavské značky. Je to znát hlavně při pohledu na masivní palubní desku, kterou naštěstí opticky odlehčuje podélný šedý panel přes celou šířku. Polyuretanový volant bez tlačítek je standardem základního provedení Active, stejně jako tlačítkové rádio na středovém panelu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pětistupňová převodovka funguje jemně a přesně. Škoda že hlavice řadicí páky je utopená dole u podlahy a daleko od řidičovy pravé ruky. Středový tunel ve fabii je užší, takže držáky na nápoje jsou schovány před řadičkou. Plnohodnotný je jen jeden.
    Pětistupňová převodovka funguje jemně a přesně. Škoda že hlavice řadicí páky je utopená dole u podlahy a daleko od řidičovy pravé ruky. Středový tunel ve fabii je užší, takže držáky na nápoje jsou schovány před řadičkou. Plnohodnotný je jen jeden.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pozice řidiče je v přímém porovnání s dacií vyšší a chválíme základní přední sedadla.
    Pozice řidiče je v přímém porovnání s dacií vyšší a chválíme základní přední sedadla.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Za poslední dobu téměř všichni zástupci v segmentu malých městských hatchbacků povyrostli. U dosluhující fabie je znát, že nároky na prostor byly před sedmi lety nižší. Její kabina je na dnešní dobu kratší a užší. Vzadu se cítíme stísněně a vyšší kolegové už před koleny neměli žádnou rezervu. Opěradla jsou vzpřímenější.
    Za poslední dobu téměř všichni zástupci v segmentu malých městských hatchbacků povyrostli. U dosluhující fabie je znát, že nároky na prostor byly před sedmi lety nižší. Její kabina je na dnešní dobu kratší a užší. Vzadu se cítíme stísněně a vyšší kolegové už před koleny neměli žádnou rezervu. Opěradla jsou vzpřímenější.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Nepoužívané hlavové opěrky můžete zcela zasunout, aby nepřekážely výhledu. Vysouvají se chvályhodně vysoko.
    Nepoužívané hlavové opěrky můžete zcela zasunout, aby nepřekážely výhledu. Vysouvají se chvályhodně vysoko.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ani fabia nemá v základu elektrické stahování zadních oken. Ve výbavě Active však tlačítka za kličky nevyměníte, protože si za ně nemůžete ani připlatit.
    Ani fabia nemá v základu elektrické stahování zadních oken. Ve výbavě Active však tlačítka za kličky nevyměníte, protože si za ně nemůžete ani připlatit.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ve škodovce jsou vnitřní lampičky i nad zadními dveřmi, takže normálně osvětlují druhou polovinu interiéru
    Ve škodovce jsou vnitřní lampičky i nad zadními dveřmi, takže normálně osvětlují druhou polovinu interiéru| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Případ fabie ukazuje, že pokud je základ vozu dobrý, snese srovnání s mnohem novější konkurencí i pár měsíců před ukončením výroby. Díky rychlejšímu řízení nám mezi kužely připadá i hbitější.
    Případ fabie ukazuje, že pokud je základ vozu dobrý, snese srovnání s mnohem novější konkurencí i pár měsíců před ukončením výroby. Díky rychlejšímu řízení nám mezi kužely připadá i hbitější.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kufr fabie asi nemá cenu nikomu představovat. S objemem 330 litrů patří k největším mezi malými městskými hatchbacky. Vyniká i velkým vstupním otvorem nebo nízkou nakládací hranou.
    Kufr fabie asi nemá cenu nikomu představovat. S objemem 330 litrů patří k největším mezi malými městskými hatchbacky. Vyniká i velkým vstupním otvorem nebo nízkou nakládací hranou.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Rezerva za příplatek 3000 Kč ale zabírá více místa.
    Rezerva za příplatek 3000 Kč ale zabírá více místa.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V přímém srovnání s dacií vynikne pečlivé čalounění, praktické jsou plastové kapsy a přihrádky na bocích.
    V přímém srovnání s dacií vynikne pečlivé čalounění, praktické jsou plastové kapsy a přihrádky na bocích.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Také mladoboleslavský tříválec se s fabií pere statečně. Pro běžné cestování dostačuje a ani na dálnici nebude brzdit ostatní vozidla. O něco hůře je na tom v pružném zrychlení a také si řekne o více paliva.
    Také mladoboleslavský tříválec se s fabií pere statečně. Pro běžné cestování dostačuje a ani na dálnici nebude brzdit ostatní vozidla. O něco hůře je na tom v pružném zrychlení a také si řekne o více paliva.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Dunlop SP Sport 01 A/S 185/60 R15
    Pneumatiky v testu: Dunlop SP Sport 01 A/S 185/60 R15| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Fabia 1.0 MPI
    Škoda Fabia 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
Dacia Sandero 1.0 SCe
V kabině udělala Dacia asi největší pokrok. Palubní deska působí moderně i díky vystouplému 8“ displeji multimediálního systému. Ten je součástí výbavy Comfort, stejně jako látkou čalouněný okrasný pás nebo kožený multifunkční volant. Útulnější prostředí zatím Dacia nevytvořila a řidič může spoléhat na dobře čitelné přístroje.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Řazení sandera je tužší, než bychom chtěli, a je slyšet cvakání při pohybu pákou v kulise.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Tempomat je u sandera součástí prostřední výbavy Essential. U fabie ho dostanete až s dražším provedením Style.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Přední sedadla dacie jsou povedená. Vyhovují rozměry, tuhostí i kvalitou potahové látky.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Pozice za volantem je v dacii sportovnější, protože řidič sedí níže.
Vzadu se v sanderu můžeme pořádně rozvalit. Místa kolem sebe máme dost ve všech směrech a zejména před koleny zbývá 174 cm vysokému redaktorovi volných 12 cm. Hovíme si lépe než ve fabii i díky pohodlnějšímu sedadlu, hlavně opěradlu.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Elektrické nastavování vnějších zrcátek a stahování zadních oken je v sanderu určeno jen nejvyšší výbavě Comfort. Jenže i v ní si za zadní okna musíte připlatit 2500 korun.
Dvojice čtecích lampiček pro řidiče a spolujezdce je fajn, ale vzadu osvětlení interiéru zcela chybí
Dacia Sandero 1.0 SCe
Levnější řešení zadních opěrek hlavy znamená, že nejdou zasunout dolů, když tam nikdo nesedí. Překážejí pak ve výhledu.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Jízdními vlastnostmi se nové sandero vyrovná většině malých městských hatchbacků. Díky moderní platformě CMF se u něj zlepšila ovladatelnost i komfort odpružení. Ještě bychom uvítali lepší odhlučnění podběhů a strmější řízení.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Do kufru sandera naložíte 328 litrů nákladu, tedy o 8 litrů více než do předchůdce. Líbí se nám pravidelný tvar a tím i výborná využitelnost nebo podběhy nezasahující tolik do prostoru.
Za rezervní kolo schované pod podlahou si připlatíte 4000 Kč.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Zadní plechová stěna ale ukazuje, že nejvíce Dacia šetřila právě v kufru.
Litrový zážehový tříválec není žádný trhač asfaltu. Základní motorizace s výkonem 49 kW svou úlohu zvládá slušně. Mezigeneračně se motor zklidnil, ztišil a možná i trochu umírnil požadavky na palivo. Naměřená spotřeba 4,9 l/100 km je velmi slušná.
Dacia Sandero 1.0 SCe
Pneumatiky v testu: Nokian WR 04 185/65 R15
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Dacia Sandero 1.0 SCe
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Fabia je služebně nejstarším modelem mladoboleslavské značky. Je to znát hlavně při pohledu na masivní palubní desku, kterou naštěstí opticky odlehčuje podélný šedý panel přes celou šířku. Polyuretanový volant bez tlačítek je standardem základního provedení Active, stejně jako tlačítkové rádio na středovém panelu.
Škoda Fabia 1.0 MPI
Pětistupňová převodovka funguje jemně a přesně. Škoda že hlavice řadicí páky je utopená dole u podlahy a daleko od řidičovy pravé ruky. Středový tunel ve fabii je užší, takže držáky na nápoje jsou schovány před řadičkou. Plnohodnotný je jen jeden.
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Pozice řidiče je v přímém porovnání s dacií vyšší a chválíme základní přední sedadla.
Za poslední dobu téměř všichni zástupci v segmentu malých městských hatchbacků povyrostli. U dosluhující fabie je znát, že nároky na prostor byly před sedmi lety nižší. Její kabina je na dnešní dobu kratší a užší. Vzadu se cítíme stísněně a vyšší kolegové už před koleny neměli žádnou rezervu. Opěradla jsou vzpřímenější.
Nepoužívané hlavové opěrky můžete zcela zasunout, aby nepřekážely výhledu. Vysouvají se chvályhodně vysoko.
Ani fabia nemá v základu elektrické stahování zadních oken. Ve výbavě Active však tlačítka za kličky nevyměníte, protože si za ně nemůžete ani připlatit.
Škoda Fabia 1.0 MPI
Ve škodovce jsou vnitřní lampičky i nad zadními dveřmi, takže normálně osvětlují druhou polovinu interiéru
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Případ fabie ukazuje, že pokud je základ vozu dobrý, snese srovnání s mnohem novější konkurencí i pár měsíců před ukončením výroby. Díky rychlejšímu řízení nám mezi kužely připadá i hbitější.
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Kufr fabie asi nemá cenu nikomu představovat. S objemem 330 litrů patří k největším mezi malými městskými hatchbacky. Vyniká i velkým vstupním otvorem nebo nízkou nakládací hranou.
Rezerva za příplatek 3000 Kč ale zabírá více místa.
V přímém srovnání s dacií vynikne pečlivé čalounění, praktické jsou plastové kapsy a přihrádky na bocích.
Škoda Fabia 1.0 MPI
Také mladoboleslavský tříválec se s fabií pere statečně. Pro běžné cestování dostačuje a ani na dálnici nebude brzdit ostatní vozidla. O něco hůře je na tom v pružném zrychlení a také si řekne o více paliva.
Škoda Fabia 1.0 MPI
Pneumatiky v testu: Dunlop SP Sport 01 A/S 185/60 R15
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI
Škoda Fabia 1.0 MPI