Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI – Musíme se odlišit

1/93
Zavřít
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3“ je standardem, klasické zobrazení je velmi přehledné. Ručička otáčkoměru běhá pro Peugeot typicky opačně.
    Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3“ je standardem, klasické zobrazení je velmi přehledné. Ručička otáčkoměru běhá pro Peugeot typicky opačně.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot chválíme za kvalitní měkčené plasty, líbivé dekory i množství praktických schránek. Zvyknout si musíte na stísněné poměry v prostoru pro kolena, zejména při delší jízdě byste větší volnost ocenili.
    Peugeot chválíme za kvalitní měkčené plasty, líbivé dekory i množství praktických schránek. Zvyknout si musíte na stísněné poměry v prostoru pro kolena, zejména při delší jízdě byste větší volnost ocenili.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Klimatizace se nastavuje výhradně dotykově, alespoň že teplota se na bocích displeje zobrazuje stále. Multimediální systém není příliš přehledný, pomáhají však tlačítka pod ním.
    Klimatizace se nastavuje výhradně dotykově, alespoň že teplota se na bocích displeje zobrazuje stále. Multimediální systém není příliš přehledný, pomáhají však tlačítka pod ním.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vlevo od volantu se vypíná asistent vedení v jízdních pruzích, stačí jeden dlouhý stisk
    Vlevo od volantu se vypíná asistent vedení v jízdních pruzích, stačí jeden dlouhý stisk| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vpředu se v peugetu sedí o něco níže než ve volkswagenu, ale příplatková panoramatická střecha ubírá na prostornosti. Pozice sezení za malým volantem nevyhoví každému, seřizovat ho však lze ve velkém rozsahu.
    Vpředu se v peugetu sedí o něco níže než ve volkswagenu, ale příplatková panoramatická střecha ubírá na prostornosti. Pozice sezení za malým volantem nevyhoví každému, seřizovat ho však lze ve velkém rozsahu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Místa vzadu není mnoho a hůře se sem nastupuje. Vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva. Sedáky nepodepírají stehna a pod přední sedadla si nelze pohodlně zasunout nárty. Panoramatická střecha zde už ale nepřekáží.
    Místa vzadu není mnoho a hůře se sem nastupuje. Vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva. Sedáky nepodepírají stehna a pod přední sedadla si nelze pohodlně zasunout nárty. Panoramatická střecha zde už ale nepřekáží.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Sedadla mají výrazné boční vedení i tvarování sedáků. Při delší jízdě z nich začínají bolet záda. Sedáky jsou prodlužovací ve velkém rozsahu.
    Sedadla mají výrazné boční vedení i tvarování sedáků. Při delší jízdě z nich začínají bolet záda. Sedáky jsou prodlužovací ve velkém rozsahu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Podvozek peugeotu je velmi dobře vyvážený a přes komfortnější naladění reaguje na změny směru rychle. Obratnosti neprospívá jen příliš velký převod řízení.
    Podvozek peugeotu je velmi dobře vyvážený a přes komfortnější naladění reaguje na změny směru rychle. Obratnosti neprospívá jen příliš velký převod řízení.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 235/40 R19
    Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 235/40 R19| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kufr peugetu je celkově menší, potěší však alespoň pečlivým čalouněním a pravidelným tvarem. Nabízí i solidní šířku a rovné boky, na druhou stranu kapsy na bocích by se na drobnosti občas hodily. Háčky jsou pouze pevné.
    Kufr peugetu je celkově menší, potěší však alespoň pečlivým čalouněním a pravidelným tvarem. Nabízí i solidní šířku a rovné boky, na druhou stranu kapsy na bocích by se na drobnosti občas hodily. Háčky jsou pouze pevné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Standardem peugeotu je lepicí sada, v rámci příslušenství si však lze pořídit aspoň dojezdovou rezervu
    Standardem peugeotu je lepicí sada, v rámci příslušenství si však lze pořídit aspoň dojezdovou rezervu| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Háčky jsou pouze pevné.
    Háčky jsou pouze pevné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přeplňovaná šestnáctistovka potěší kultivovaností, příliš dobře si však nerozumí s osmistupňovým automatem, který ji zbytečně vytáčí. Spotřeba je v průměru asi o litr vyšší než u volkswagenu a pohybuje se kolem 7,5 l/100 km.
    Přeplňovaná šestnáctistovka potěší kultivovaností, příliš dobře si však nerozumí s osmistupňovým automatem, který ji zbytečně vytáčí. Spotřeba je v průměru asi o litr vyšší než u volkswagenu a pohybuje se kolem 7,5 l/100 km.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Bezrámová okna jsou velmi efektní, v případě peugeotu působí trochu zvláštně jen pevné okénko na zadních dveřích
    Bezrámová okna jsou velmi efektní, v případě peugeotu působí trochu zvláštně jen pevné okénko na zadních dveřích| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vrcholný motor se nabízí výhradě ve výbavě GT Pack a ta má standardně největší 19“ kola s pneumatikami 235/40
    Vrcholný motor se nabízí výhradě ve výbavě GT Pack a ta má standardně největší 19“ kola s pneumatikami 235/40| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Počínaje výbavou GT jsou standardem plně diodové světlomety včetně diodové linky denního svícení či blinkrů. Jinak se za ně připlácí 35 000 Kč.
    Počínaje výbavou GT jsou standardem plně diodové světlomety včetně diodové linky denního svícení či blinkrů. Jinak se za ně připlácí 35 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V arteonu jsou digitální přístroje v základní výbavě, displej má jen 10,25“ a na bocích ho doplňují diody zobrazující stav paliva a teplotu kapaliny
    V arteonu jsou digitální přístroje v základní výbavě, displej má jen 10,25“ a na bocích ho doplňují diody zobrazující stav paliva a teplotu kapaliny| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Palubní deska volkswagenu je o poznání méně nápaditá, interiér však působí daleko vzdušněji a celkové prostornosti nahrává fakt, že sedíte blíže čelnímu sklu. Nepraktická jsou dotyková tlačítka na volantu.
    Palubní deska volkswagenu je o poznání méně nápaditá, interiér však působí daleko vzdušněji a celkové prostornosti nahrává fakt, že sedíte blíže čelnímu sklu. Nepraktická jsou dotyková tlačítka na volantu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Místo otočných koleček se klimatizace ovládá na dotykových ploškách, k přehlednosti výhrady nemáme. Při jízdě však musíte odklonit zrak, popaměti nic nenastavíte.
    Místo otočných koleček se klimatizace ovládá na dotykových ploškách, k přehlednosti výhrady nemáme. Při jízdě však musíte odklonit zrak, popaměti nic nenastavíte.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Sedmistupňová převodovka řadí velmi dobře. Na rozdíl od peugeotu si volič zachovává mechanickou vazbu.
    Sedmistupňová převodovka řadí velmi dobře. Na rozdíl od peugeotu si volič zachovává mechanickou vazbu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Tvarování sedadel je univerzálnější než v peugeotu. Proti passatu či tiguanu chybějí arteonu podélně posuvné opěrky hlav.
    Tvarování sedadel je univerzálnější než v peugeotu. Proti passatu či tiguanu chybějí arteonu podélně posuvné opěrky hlav.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pozice za volantem je podobná jako v passatu, optimální posaz se hledá snadno, nic vás neutiskuje. Výše výsuvné by mohly být opěrky hlav.
    Pozice za volantem je podobná jako v passatu, optimální posaz se hledá snadno, nic vás neutiskuje. Výše výsuvné by mohly být opěrky hlav.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vzadu je královský prostor pro kolena i dostatek ho zbývá i nad hlavou. Sedáky a opěradla jsou skloněné více vzad a nárty si lze pohodlně zasunout pod přední sedáky.
    Vzadu je královský prostor pro kolena i dostatek ho zbývá i nad hlavou. Sedáky a opěradla jsou skloněné více vzad a nárty si lze pohodlně zasunout pod přední sedáky.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Arteon si počíná jistě a bez výraznějších náklonů, stabilizace reaguje citlivě a k hbitému dojmu přispívá i přímé řízení s progresivním převodem
    Arteon si počíná jistě a bez výraznějších náklonů, stabilizace reaguje citlivě a k hbitému dojmu přispívá i přímé řízení s progresivním převodem| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Continental Winter Contact TS 860S 245/40 R19
    Pneumatiky v testu: Continental Winter Contact TS 860S 245/40 R19| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Arteon sice nabízí menší šířku mezi podběhy, ale kapsy po stranách jsou velké. Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.
    Arteon sice nabízí menší šířku mezi podběhy, ale kapsy po stranách jsou velké. Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Plnohodnotné kolo je součástí základní výbavy, což je dnes velmi neobvyklé, ale chvályhodné
    Plnohodnotné kolo je součástí základní výbavy, což je dnes velmi neobvyklé, ale chvályhodné| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.
    Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dvoulitr v arteonu umí být velmi úsporný na dlouhých cestách, kde si vystačí se spotřebou kolem 6,5 l/100 km. Přes nižší výkon se peugeotu vyrovná i dynamicky.
    Dvoulitr v arteonu umí být velmi úsporný na dlouhých cestách, kde si vystačí se spotřebou kolem 6,5 l/100 km. Přes nižší výkon se peugeotu vyrovná i dynamicky.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Bezrámová okna jsou velmi efektní
    Bezrámová okna jsou velmi efektní| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Základním rozměrem pneumatik je 225/55 R17, testovaný vůz obouval příplatkové devatenáctky za 14 200 Kč
    Základním rozměrem pneumatik je 225/55 R17, testovaný vůz obouval příplatkové devatenáctky za 14 200 Kč| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Za diodové světlomety s funkci vykrývání provozu či efektní dynamické blinkry si musíte připlatit 30 700 až 40 400 Kč. Základní provedení (viz foto) vypadá obyčejně.
    Za diodové světlomety s funkci vykrývání provozu či efektní dynamické blinkry si musíte připlatit 30 700 až 40 400 Kč. Základní provedení (viz foto) vypadá obyčejně.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
    Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3“ je standardem, klasické zobrazení je velmi přehledné. Ručička otáčkoměru běhá pro Peugeot typicky opačně.
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot chválíme za kvalitní měkčené plasty, líbivé dekory i množství praktických schránek. Zvyknout si musíte na stísněné poměry v prostoru pro kolena, zejména při delší jízdě byste větší volnost ocenili.
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Klimatizace se nastavuje výhradně dotykově, alespoň že teplota se na bocích displeje zobrazuje stále. Multimediální systém není příliš přehledný, pomáhají však tlačítka pod ním.
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Vlevo od volantu se vypíná asistent vedení v jízdních pruzích, stačí jeden dlouhý stisk
Vpředu se v peugetu sedí o něco níže než ve volkswagenu, ale příplatková panoramatická střecha ubírá na prostornosti. Pozice sezení za malým volantem nevyhoví každému, seřizovat ho však lze ve velkém rozsahu.
Místa vzadu není mnoho a hůře se sem nastupuje. Vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva. Sedáky nepodepírají stehna a pod přední sedadla si nelze pohodlně zasunout nárty. Panoramatická střecha zde už ale nepřekáží.
Sedadla mají výrazné boční vedení i tvarování sedáků. Při delší jízdě z nich začínají bolet záda. Sedáky jsou prodlužovací ve velkém rozsahu.
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Podvozek peugeotu je velmi dobře vyvážený a přes komfortnější naladění reaguje na změny směru rychle. Obratnosti neprospívá jen příliš velký převod řízení.
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 235/40 R19
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Kufr peugetu je celkově menší, potěší však alespoň pečlivým čalouněním a pravidelným tvarem. Nabízí i solidní šířku a rovné boky, na druhou stranu kapsy na bocích by se na drobnosti občas hodily. Háčky jsou pouze pevné.
Standardem peugeotu je lepicí sada, v rámci příslušenství si však lze pořídit aspoň dojezdovou rezervu
Háčky jsou pouze pevné.
Přeplňovaná šestnáctistovka potěší kultivovaností, příliš dobře si však nerozumí s osmistupňovým automatem, který ji zbytečně vytáčí. Spotřeba je v průměru asi o litr vyšší než u volkswagenu a pohybuje se kolem 7,5 l/100 km.
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Bezrámová okna jsou velmi efektní, v případě peugeotu působí trochu zvláštně jen pevné okénko na zadních dveřích
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Vrcholný motor se nabízí výhradě ve výbavě GT Pack a ta má standardně největší 19“ kola s pneumatikami 235/40
Počínaje výbavou GT jsou standardem plně diodové světlomety včetně diodové linky denního svícení či blinkrů. Jinak se za ně připlácí 35 000 Kč.
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
V arteonu jsou digitální přístroje v základní výbavě, displej má jen 10,25“ a na bocích ho doplňují diody zobrazující stav paliva a teplotu kapaliny
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Palubní deska volkswagenu je o poznání méně nápaditá, interiér však působí daleko vzdušněji a celkové prostornosti nahrává fakt, že sedíte blíže čelnímu sklu. Nepraktická jsou dotyková tlačítka na volantu.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Místo otočných koleček se klimatizace ovládá na dotykových ploškách, k přehlednosti výhrady nemáme. Při jízdě však musíte odklonit zrak, popaměti nic nenastavíte.
Sedmistupňová převodovka řadí velmi dobře. Na rozdíl od peugeotu si volič zachovává mechanickou vazbu.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Tvarování sedadel je univerzálnější než v peugeotu. Proti passatu či tiguanu chybějí arteonu podélně posuvné opěrky hlav.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Pozice za volantem je podobná jako v passatu, optimální posaz se hledá snadno, nic vás neutiskuje. Výše výsuvné by mohly být opěrky hlav.
Vzadu je královský prostor pro kolena i dostatek ho zbývá i nad hlavou. Sedáky a opěradla jsou skloněné více vzad a nárty si lze pohodlně zasunout pod přední sedáky.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Arteon si počíná jistě a bez výraznějších náklonů, stabilizace reaguje citlivě a k hbitému dojmu přispívá i přímé řízení s progresivním převodem
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Pneumatiky v testu: Continental Winter Contact TS 860S 245/40 R19
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Arteon sice nabízí menší šířku mezi podběhy, ale kapsy po stranách jsou velké. Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.
Plnohodnotné kolo je součástí základní výbavy, což je dnes velmi neobvyklé, ale chvályhodné
Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.
Dvoulitr v arteonu umí být velmi úsporný na dlouhých cestách, kde si vystačí se spotřebou kolem 6,5 l/100 km. Přes nižší výkon se peugeotu vyrovná i dynamicky.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Bezrámová okna jsou velmi efektní
Základním rozměrem pneumatik je 225/55 R17, testovaný vůz obouval příplatkové devatenáctky za 14 200 Kč
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
Za diodové světlomety s funkci vykrývání provozu či efektní dynamické blinkry si musíte připlatit 30 700 až 40 400 Kč. Základní provedení (viz foto) vypadá obyčejně.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI