Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid e-DCS6 vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Tak jednoduché to není

16/27
Přehled fotografií
Zavřít
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska opelu ctí tradiční uspořádání s displejem vsazeným doprostřed palubní desky. Chválíme její prostorovou nenáročnost a velkou schránku před spolujezdcem.
    Palubní deska opelu ctí tradiční uspořádání s displejem vsazeným doprostřed palubní desky. Chválíme její prostorovou nenáročnost a velkou schránku před spolujezdcem.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Digitální výbava corsy spoléhá na novější verzi infotainmentu koncernu Stellantis, potěšil samostatný panel klimatizace. Navigaci najdeme pouze v paketu Infotainment GS.
    Digitální výbava corsy spoléhá na novější verzi infotainmentu koncernu Stellantis, potěšil samostatný panel klimatizace. Navigaci najdeme pouze v paketu Infotainment GS.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Ani jedno z testovaných aut není prostorné, to je dáno segmentem. V praxi má ale o trochu vzdušnější interiér opel díky subtilnější palubní desce a větším sedačkám, byť ne tak dobře tvarovaným jako v toyotě.
    Ani jedno z testovaných aut není prostorné, to je dáno segmentem. V praxi má ale o trochu vzdušnější interiér opel díky subtilnější palubní desce a větším sedačkám, byť ne tak dobře tvarovaným jako v toyotě.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Milým detailem je stropní svítidlo nejen vpředu, ale také pro zadní sedačky. Redaktor vysoký 181 cm si za sebe sedne, kolena má ale zaražená do zadní strany řidičovy opěrky.
    Milým detailem je stropní svítidlo nejen vpředu, ale také pro zadní sedačky. Redaktor vysoký 181 cm si za sebe sedne, kolena má ale zaražená do zadní strany řidičovy opěrky.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Kufr corsy není tak variabilní jako ten v toyotě, protože nenabízí dvojitou podlahu. Má ale lehce větší objem a může být vybaven dojezdovou rezervou, což u toyoty kvůli větší baterii není možné. Víko kufru je zde tak krátké, že nehrozí, že byste do něj bouchli hlavou.
    Kufr corsy není tak variabilní jako ten v toyotě, protože nenabízí dvojitou podlahu. Má ale lehce větší objem a může být vybaven dojezdovou rezervou, což u toyoty kvůli větší baterii není možné. Víko kufru je zde tak krátké, že nehrozí, že byste do něj bouchli hlavou.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
    Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Se 48V hybridním systémem založeným na tříválcové dvanáctistovce se 100 kW a 230 Nm nemáme problém, pokud je v autě příslušné velikosti. V corse tedy funguje skvěle, stejně jako šestistupňová skříň s 21kW elektromotorem.
    Se 48V hybridním systémem založeným na tříválcové dvanáctistovce se 100 kW a 230 Nm nemáme problém, pokud je v autě příslušné velikosti. V corse tedy funguje skvěle, stejně jako šestistupňová skříň s 21kW elektromotorem.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Yaris na nás zapůsobil svým zpracováním a kvalitou materiálů, chválíme skvělý volant a sedačky. Vinou členité palubní desky ale na první pohled působí poněkud stísněně.
    Yaris na nás zapůsobil svým zpracováním a kvalitou materiálů, chválíme skvělý volant a sedačky. Vinou členité palubní desky ale na první pohled působí poněkud stísněně.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Zvenčí neviditelná modernizace přinesla yarisu nový infotainment s jemným zobrazením a rychlejšími reakcemi, moc toho ale neumí. Nový je i 12,3" digitální přístrojový panel.
    Zvenčí neviditelná modernizace přinesla yarisu nový infotainment s jemným zobrazením a rychlejšími reakcemi, moc toho ale neumí. Nový je i 12,3" digitální přístrojový panel.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Samostatný panel klimatizace najdeme i v členité palubní desce yarisu. Na rozdíl od opelu má dvě zóny.
    Samostatný panel klimatizace najdeme i v členité palubní desce yarisu. Na rozdíl od opelu má dvě zóny.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Dominantou interiéru toyoty je klasická páka e-CVT převodovky.
    Dominantou interiéru toyoty je klasická páka e-CVT převodovky.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Kabina toyoty je o kousek širší v absolutních číslech vpředu i vzadu, v praxi ale boubelaté výplně dveří zabírají místo pro nohy pasažérů. Chválíme zejména tvarování předních sedaček s výraznou boční oporou a líbí se nám hodnotné materiály, tvar karoserie ale omezuje příčný prostor od ramenou výš.
    Kabina toyoty je o kousek širší v absolutních číslech vpředu i vzadu, v praxi ale boubelaté výplně dveří zabírají místo pro nohy pasažérů. Chválíme zejména tvarování předních sedaček s výraznou boční oporou a líbí se nám hodnotné materiály, tvar karoserie ale omezuje příčný prostor od ramenou výš.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Cestování v pětici je tak spíš pro případ krajní nouze, čtyři menší osoby se vejdou akorát.
    Cestování v pětici je tak spíš pro případ krajní nouze, čtyři menší osoby se vejdou akorát.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Kufr toyoty je členitější a na absolutní objem menší než ten v corse, nabízí ale dvojitou podlahu s výrazným odstupem obou poloh. Sklopením zadních sedadel tak vznikne téměř rovná plocha.
    Kufr toyoty je členitější a na absolutní objem menší než ten v corse, nabízí ale dvojitou podlahu s výrazným odstupem obou poloh. Sklopením zadních sedadel tak vznikne téměř rovná plocha.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Pod kufrem je pouze lepicí sada a prostor na pár drobností, rezervu zde mít nelze.
    Pod kufrem je pouze lepicí sada a prostor na pár drobností, rezervu zde mít nelze.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
  • Tříválcová patnáctistovka s elektromotorem umí 96 kW a 185 Nm, což na lehký yaris stačí.
    Tříválcová patnáctistovka s elektromotorem umí 96 kW a 185 Nm, což na lehký yaris stačí.| Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Palubní deska opelu ctí tradiční uspořádání s displejem vsazeným doprostřed palubní desky. Chválíme její prostorovou nenáročnost a velkou schránku před spolujezdcem.
Digitální výbava corsy spoléhá na novější verzi infotainmentu koncernu Stellantis, potěšil samostatný panel klimatizace. Navigaci najdeme pouze v paketu Infotainment GS.
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
Ani jedno z testovaných aut není prostorné, to je dáno segmentem. V praxi má ale o trochu vzdušnější interiér opel díky subtilnější palubní desce a větším sedačkám, byť ne tak dobře tvarovaným jako v toyotě.
Milým detailem je stropní svítidlo nejen vpředu, ale také pro zadní sedačky. Redaktor vysoký 181 cm si za sebe sedne, kolena má ale zaražená do zadní strany řidičovy opěrky.
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
Kufr corsy není tak variabilní jako ten v toyotě, protože nenabízí dvojitou podlahu. Má ale lehce větší objem a může být vybaven dojezdovou rezervou, což u toyoty kvůli větší baterii není možné. Víko kufru je zde tak krátké, že nehrozí, že byste do něj bouchli hlavou.
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid
Se 48V hybridním systémem založeným na tříválcové dvanáctistovce se 100 kW a 230 Nm nemáme problém, pokud je v autě příslušné velikosti. V corse tedy funguje skvěle, stejně jako šestistupňová skříň s 21kW elektromotorem.
Yaris na nás zapůsobil svým zpracováním a kvalitou materiálů, chválíme skvělý volant a sedačky. Vinou členité palubní desky ale na první pohled působí poněkud stísněně.
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Zvenčí neviditelná modernizace přinesla yarisu nový infotainment s jemným zobrazením a rychlejšími reakcemi, moc toho ale neumí. Nový je i 12,3" digitální přístrojový panel.
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Samostatný panel klimatizace najdeme i v členité palubní desce yarisu. Na rozdíl od opelu má dvě zóny.
Dominantou interiéru toyoty je klasická páka e-CVT převodovky.
Kabina toyoty je o kousek širší v absolutních číslech vpředu i vzadu, v praxi ale boubelaté výplně dveří zabírají místo pro nohy pasažérů. Chválíme zejména tvarování předních sedaček s výraznou boční oporou a líbí se nám hodnotné materiály, tvar karoserie ale omezuje příčný prostor od ramenou výš.
Cestování v pětici je tak spíš pro případ krajní nouze, čtyři menší osoby se vejdou akorát.
Kufr toyoty je členitější a na absolutní objem menší než ten v corse, nabízí ale dvojitou podlahu s výrazným odstupem obou poloh. Sklopením zadních sedadel tak vznikne téměř rovná plocha.
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Pod kufrem je pouze lepicí sada a prostor na pár drobností, rezervu zde mít nelze.
Tříválcová patnáctistovka s elektromotorem umí 96 kW a 185 Nm, což na lehký yaris stačí.