Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Palubní deska opelu ctí tradiční uspořádání s displejem vsazeným doprostřed palubní desky. Chválíme její prostorovou nenáročnost a velkou schránku před spolujezdcem.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Digitální výbava corsy spoléhá na novější verzi infotainmentu koncernu Stellantis, potěšil samostatný panel klimatizace. Navigaci najdeme pouze v paketu Infotainment GS.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Ani jedno z testovaných aut není prostorné, to je dáno segmentem. V praxi má ale o trochu vzdušnější interiér opel díky subtilnější palubní desce a větším sedačkám, byť ne tak dobře tvarovaným jako v toyotě.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Milým detailem je stropní svítidlo nejen vpředu, ale také pro zadní sedačky. Redaktor vysoký 181 cm si za sebe sedne, kolena má ale zaražená do zadní strany řidičovy opěrky.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kufr corsy není tak variabilní jako ten v toyotě, protože nenabízí dvojitou podlahu. Má ale lehce větší objem a může být vybaven dojezdovou rezervou, což u toyoty kvůli větší baterii není možné. Víko kufru je zde tak krátké, že nehrozí, že byste do něj bouchli hlavou.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Se 48V hybridním systémem založeným na tříválcové dvanáctistovce se 100 kW a 230 Nm nemáme problém, pokud je v autě příslušné velikosti. V corse tedy funguje skvěle, stejně jako šestistupňová skříň s 21kW elektromotorem.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Yaris na nás zapůsobil svým zpracováním a kvalitou materiálů, chválíme skvělý volant a sedačky. Vinou členité palubní desky ale na první pohled působí poněkud stísněně.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Zvenčí neviditelná modernizace přinesla yarisu nový infotainment s jemným zobrazením a rychlejšími reakcemi, moc toho ale neumí. Nový je i 12,3" digitální přístrojový panel.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Samostatný panel klimatizace najdeme i v členité palubní desce yarisu. Na rozdíl od opelu má dvě zóny.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Dominantou interiéru toyoty je klasická páka e-CVT převodovky.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kabina toyoty je o kousek širší v absolutních číslech vpředu i vzadu, v praxi ale boubelaté výplně dveří zabírají místo pro nohy pasažérů. Chválíme zejména tvarování předních sedaček s výraznou boční oporou a líbí se nám hodnotné materiály, tvar karoserie ale omezuje příčný prostor od ramenou výš.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Cestování v pětici je tak spíš pro případ krajní nouze, čtyři menší osoby se vejdou akorát.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kufr toyoty je členitější a na absolutní objem menší než ten v corse, nabízí ale dvojitou podlahu s výrazným odstupem obou poloh. Sklopením zadních sedadel tak vznikne téměř rovná plocha.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Toyota Yaris 1.5 Hybrid|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pod kufrem je pouze lepicí sada a prostor na pár drobností, rezervu zde mít nelze.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tříválcová patnáctistovka s elektromotorem umí 96 kW a 185 Nm, což na lehký yaris stačí.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert