Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI – Závod ve šplhu|
Zdroj: acz
Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI|
Zdroj: acz
Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI|
Zdroj: acz
Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI|
Zdroj: acz
Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI|
Zdroj: acz
Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI|
Zdroj: acz
Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI|
Zdroj: acz
Grafi ka přístrojů je decentní a ovládání palubního počítače snadné.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Interiér zaujme festovním zpracováním. Tvrdé plasty jsou jen na středovém panelu, vše ostatní kryje kůže.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Díky velkému rozsahu osmistupňové převodovky se spotřeba drží na solidních hodnotách v průměru pod 8 litry.|
Zdroj: acz
Klimatizace se ovládá tlačítky jen částečně, distribuci vzduchu lze upravovat jen displeji|
Zdroj: acz
Multimediální systém Sync3 funguje solidně, v edge mu však chybí kapacitní displej.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Edge v současnosti nabízí parkovací asistent už v základní výbavě|
Zdroj: acz
Edge nabízí řadu schránek, velmi praktická je ta na vrchu palubní desky|
Zdroj: acz
Přední opěradla jsou sice plošší, ale výbornou oporou zad potěší při dlouhých jízdách.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Za volantem se sedí velmi pohodlně a loketní opěrka, byť nepolohovatelná, je v ideální výšce. Všimněte si drobné schránky za středovým panelem.|
Zdroj: acz
Vzadu oceníte hodně místa pro hlavu, před koleny ho nadbytek není. Překvapivě použitelné je i prostřední místo a nechybí zde ani 230V zásuvka.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Edge nemá prudké změny směru zrovna v oblibě, přesto se s vyhýbacím manévrem popral se ctí.|
Zdroj: acz
Nedotáčivost není nijak extrémní a dobře naladěná stabilizace dokáže vůz dostatečně přibrzdit, abyste se udrželi v požadovaném směru.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Kufr edge je kvalitně čalouněn a potěší velkou šířkou, je však mělčí.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Pod podlahou se nachází dojezdové kolo.|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Roleta nemá vedení v kolejnicích a zajišťování je krkolomné. Ještě více vadí, že koliduje s vyklopenými háčky, které jí v pohybu překáží. Toto se opravdu nepovedlo.|
Zdroj: acz
Dvoulitr ve fordu je kultivovaný, automat řadí plynule, ale pohonné ústrojí si dává se vším trochu načas. V kombinaci se značnou hmotností není dynamika nijak oslnivá a nad 170 km/h už edge zrychluje hodně vlažně.|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Nokian WR SUV 4 255/45 R20|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Ford Edge|
Zdroj: acz
Páté dveře jsou hodně mohutné a vyklápí se nízko, jen do 184 cm.|
Zdroj: acz
Digitální přístroje jsou u RS standardem. Grafi ka ale působí pouťově.|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Napodobenina karbonových dekorů skutečnému materiálu moc neodpovídá, interiér je však navržen účelně.|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Vrcholná 9,2“ navigace přišla o tlačítka po stranách i otočné ovladače. Škoda.|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
V kodiaqu slouží pro nejběžnější funkce klasické ovladače a obsluha je velmi rychlá|
Zdroj: acz
Kodiaq nabízí možnost volby jízdních režimů, RS má i adaptivní tlumiče|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Sportovní sedadla mají pro RS speciální emblém i prošívání, celistvý tvar však dlouhánům málo podepírá hlavu. Mohutné boční vedení oceníte v zatáčkách.|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Optimální pozici za volantem najde snadno každý. Loketní opěrku lze posouvat i výškově nastavovat.|
Zdroj: acz
Lavice v kodiaqu je posuvná i polohovatelná, ve standardní zadní pozici zbývá před koleny královská rezerva. Laciněji zde působí tvrdé výplně dveří.|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Kodiaq je po všech stránkách obratnější, ale sportovní jízdní vlastnosti o něj nečekejte.|
Zdroj: acz
I zde má stabilizace hodně práce, byť na pokyn volantem reaguje vůz i díky strmému převodu ochotněji a rychleji.|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Kufr verze 2.0 BiTDI hodně utrpěl montáží baterky v zadní části. Výsledná plocha je příliš členitá. S dvojitou podlahou pak zase příliš mělká.|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Na bocích najdete bytelné háčky, páčku na sklápění a vyjímatelnou baterku.|
Zdroj: acz
Motor 2.0 BiTDI má šťávu a je to přesně ten motor, který kodiaqu sluší. Sedmistupňový dvouspojkový automat řadí velmi rychle a intuitivně. Dynamikou tak kodiaq nad edge jasně vede. Spotřeba je o pár deci nižší (7,7 l/100 km) než v případě fordu, s těžší n|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Continental Winter Contact TS 850 P 235/45 R20|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Škoda Kodiaq|
Zdroj: acz
Páté dveře se vyklápí vysoko (191 cm).|
Zdroj: acz