Škoda Octavia 1.5 TSI LPG – Jak funguje s netovární přestavbou?
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
|
Svět motorů
Nejvíce přestavbářům asi zkomplikoval situaci dvouválcový režim. Při chodu na LPG se nepodařilo přechody mezi dvěma a čtyřmi válci vyhladit tak jako na benzin.
|
Svět motorů
Vozem jsme v testu najezdili téměř 2000 km. Měření nám komplikoval velmi nepřesný ukazatel stavu LPG, který nás zbytečně honil tankovat každých 400 km, když najet se na jednu nádrž dalo až 660 km. Řídicí jednotka vozu si myslí, že vůz jede na benzin – proto i palubní počítač ukazuje nesmyslné hodnoty.
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
|
Svět motorů
Filtr plynu
|
Svět motorů
Reduktor, v němž se plyn teplem chladicí kapaliny odpařuje
|
Svět motorů
Vstřikovače ústící do plastového sání
|
Svět motorů
Povinné označení bohužel znamená i stopku u vjezdů do podzemních garáží. To je asi největší praktická nevýhoda LPG.
|
Svět motorů
Objem zavazadelníku se nezměnil a zůstal na úctyhodných 640 litrech. Nádrž na 38 litrů plynu zabrala místo pro rezervní kolo, místo nějž je sada na lepení. Celkově přestavba zatížila vůz o 55 kg, díky slušné užitečné hmotnosti však nadále zůstává pětimístný.
|
Svět motorů
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
|
Svět motorů
Octavia má vedle palivového hrdla prostor pro AdBlue či plnicí hrdlo pro CNG (verze G-TEC). Přestavbář sem logicky umístil i plnicí hrdlo LPG.
|
Svět motorů
Když chcete napojit přestavěný vůz na diagnostiku, musíte systém pojistkou vypojit. Jednotka LPG si totiž data bere právě z diagnostické sběrnice OBD. Proto například není možné načítat živá data při provozu na plyn. Tovární dacie ničím takovým netrpí.
|
Svět motorů