Škoda Octavia 1.5 TSI LPG – Jak funguje s netovární přestavbou?

1/16
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
    Škoda Octavia 1.5 TSI LPG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
    Škoda Octavia 1.5 TSI LPG| Zdroj: Svět motorů
  • Nejvíce přestavbářům asi zkomplikoval situaci dvouválcový režim. Při chodu na LPG se nepodařilo přechody mezi dvěma a čtyřmi válci vyhladit tak jako na benzin.
    Nejvíce přestavbářům asi zkomplikoval situaci dvouválcový režim. Při chodu na LPG se nepodařilo přechody mezi dvěma a čtyřmi válci vyhladit tak jako na benzin.| Zdroj: Svět motorů
  • Vozem jsme v testu najezdili téměř 2000 km. Měření nám komplikoval velmi nepřesný ukazatel stavu LPG, který nás zbytečně honil tankovat každých 400 km, když najet se na jednu nádrž dalo až 660 km. Řídicí jednotka vozu si myslí, že vůz jede na benzin – proto i palubní počítač ukazuje nesmyslné hodnoty.
    Vozem jsme v testu najezdili téměř 2000 km. Měření nám komplikoval velmi nepřesný ukazatel stavu LPG, který nás zbytečně honil tankovat každých 400 km, když najet se na jednu nádrž dalo až 660 km. Řídicí jednotka vozu si myslí, že vůz jede na benzin – proto i palubní počítač ukazuje nesmyslné hodnoty.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
    Škoda Octavia 1.5 TSI LPG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
    Škoda Octavia 1.5 TSI LPG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
    Škoda Octavia 1.5 TSI LPG| Zdroj: Svět motorů
  • Filtr plynu
    Filtr plynu| Zdroj: Svět motorů
  • Reduktor, v němž se plyn teplem chladicí kapaliny odpařuje
    Reduktor, v němž se plyn teplem chladicí kapaliny odpařuje| Zdroj: Svět motorů
  • Vstřikovače ústící do plastového sání
    Vstřikovače ústící do plastového sání| Zdroj: Svět motorů
  • Povinné označení bohužel znamená i stopku u vjezdů do podzemních garáží. To je asi největší praktická nevýhoda LPG.
    Povinné označení bohužel znamená i stopku u vjezdů do podzemních garáží. To je asi největší praktická nevýhoda LPG.| Zdroj: Svět motorů
  • Objem zavazadelníku se nezměnil a zůstal na úctyhodných 640 litrech. Nádrž na 38 litrů plynu zabrala místo pro rezervní kolo, místo nějž je sada na lepení. Celkově přestavba zatížila vůz o 55 kg, díky slušné užitečné hmotnosti však nadále zůstává pětimístný.
    Objem zavazadelníku se nezměnil a zůstal na úctyhodných 640 litrech. Nádrž na 38 litrů plynu zabrala místo pro rezervní kolo, místo nějž je sada na lepení. Celkově přestavba zatížila vůz o 55 kg, díky slušné užitečné hmotnosti však nadále zůstává pětimístný.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
    Škoda Octavia 1.5 TSI LPG| Zdroj: Svět motorů
  • Octavia má vedle palivového hrdla prostor pro AdBlue či plnicí hrdlo pro CNG (verze G-TEC). Přestavbář sem logicky umístil i plnicí hrdlo LPG.
    Octavia má vedle palivového hrdla prostor pro AdBlue či plnicí hrdlo pro CNG (verze G-TEC). Přestavbář sem logicky umístil i plnicí hrdlo LPG.| Zdroj: Svět motorů
  • Když chcete napojit přestavěný vůz na diagnostiku, musíte systém pojistkou vypojit. Jednotka LPG si totiž data bere právě z diagnostické sběrnice OBD. Proto například není možné načítat živá data při provozu na plyn. Tovární dacie ničím takovým netrpí.
    Když chcete napojit přestavěný vůz na diagnostiku, musíte systém pojistkou vypojit. Jednotka LPG si totiž data bere právě z diagnostické sběrnice OBD. Proto například není možné načítat živá data při provozu na plyn. Tovární dacie ničím takovým netrpí.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
    Škoda Octavia 1.5 TSI LPG| Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
Nejvíce přestavbářům asi zkomplikoval situaci dvouválcový režim. Při chodu na LPG se nepodařilo přechody mezi dvěma a čtyřmi válci vyhladit tak jako na benzin.
Vozem jsme v testu najezdili téměř 2000 km. Měření nám komplikoval velmi nepřesný ukazatel stavu LPG, který nás zbytečně honil tankovat každých 400 km, když najet se na jednu nádrž dalo až 660 km. Řídicí jednotka vozu si myslí, že vůz jede na benzin – proto i palubní počítač ukazuje nesmyslné hodnoty.
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
Filtr plynu
Reduktor, v němž se plyn teplem chladicí kapaliny odpařuje
Vstřikovače ústící do plastového sání
Povinné označení bohužel znamená i stopku u vjezdů do podzemních garáží. To je asi největší praktická nevýhoda LPG.
Objem zavazadelníku se nezměnil a zůstal na úctyhodných 640 litrech. Nádrž na 38 litrů plynu zabrala místo pro rezervní kolo, místo nějž je sada na lepení. Celkově přestavba zatížila vůz o 55 kg, díky slušné užitečné hmotnosti však nadále zůstává pětimístný.
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG
Octavia má vedle palivového hrdla prostor pro AdBlue či plnicí hrdlo pro CNG (verze G-TEC). Přestavbář sem logicky umístil i plnicí hrdlo LPG.
Když chcete napojit přestavěný vůz na diagnostiku, musíte systém pojistkou vypojit. Jednotka LPG si totiž data bere právě z diagnostické sběrnice OBD. Proto například není možné načítat živá data při provozu na plyn. Tovární dacie ničím takovým netrpí.
Škoda Octavia 1.5 TSI LPG