Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI – Mládí má zelenou|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi vs. Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Velký barevný displej palubního počítače v přístrojích má testovaný ford ve standardu, stejně jako multimediální systém s navigací|
Zdroj: acz
Na stylu palubní desky je znát, že mondeo se světu představilo již před pěti lety. Ergonomicky mu však není co vytknout – snad jen to, že obrazovka není blíže zornému poli řidiče.|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Příznivý vliv na spotřebu mají zřejmě i delší převody.|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Velký barevný displej palubního počítače v přístrojích má testovaný ford ve standardu, stejně jako multimediální systém s navigací|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Mondeo nabídne velkou schránku před spolujezdcem|
Zdroj: acz
Z boku přístupná přihrádka ve středovém tunelu|
Zdroj: acz
Velký úložný box mezi sedadly se dvěma vstupy USB pro dobíjení mobilních telefonů|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Snad jen loketní opěrka by mohla být delší.|
Zdroj: acz
Za volantem se ve fordu sedí výš, ale pozice je příjemná i díky rozměrným a pohodlným sedadlům.|
Zdroj: acz
Kabina mondea je tam v ramenou výrazně užší a svažující se střecha zanechá nad hlavou 174 cm vysokého fi guranta jen 4 cm prostoru, což vylučuje, aby na tomto místě cestovala vyšší osoba|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
V případě mondea nás trochu zamrzelo, že opěrka hlavy nejde posouvat v horizontálním směru.|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Mondeo nabízí vyvážený kompromis mezi komfortním a sportovním naladěním podvozku. Dobře se vyrovná s českými rozbitými silnicemi a nechybí mu ani jistota při rychlejším průjezdu zatáčkami. Škoda že s řidičem lépe nekomunikuje řízení.|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Mondeo ve střední třídě patřilo vždy mezi nejprostornější vozy. Velikostí kabiny nyní lehce zaostává, ale kufrem o objemu 541 l patří stále do lepšího průměru. Manipulaci se zavazadly usnadní i nízká nakládací hrana.|
Zdroj: acz
Pod podlahou navíc najdete standardní dojezdové rezervní kolo, které je u většiny konkurentů již za příplatek.|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Turbodiesel v mondeu má výkon 132 kW a překvapivě i nižší apetit, i když se v boji s emisemi musí obejít bez AdBlue. Udávaných 4,4 l/100 km jsme sice v běžném provozu nedosáhli, ale i 5,4 l je akceptovatelných.|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Ford Mondeo 5dv. 2.0 TDCi|
Zdroj: acz
Přístrojový štít spojující klasické budíky a osmipalcový displej dostanete od provedení Dynamic za příplatek 10 000 Kč.|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Insignia se prezentuje odlehčeným stylem i v interiéru. Palubní desce vládnou vodorovné prolisy, rozbíjející masu plastu|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Ani navigaci nenajdete v žádné výbavě zdarma. Stojí 15 000 Kč.|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Kastlík před spolujezdcem je malinko menší a není dělený na dvě části, ale doklady, návody i výstražnou vestu pojme.|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Pokud si připlatíte 3000 Kč, dostanete pod loketní opěrkou držák na mobil sloužící i jako bezdrátová nabíječka.|
Zdroj: acz
Do kapsy ve výplni dveří se vejde i velká PET láhev nastojato, takže se dobře vyndává – v mondeu musí ležet.|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Snad v žádném jiném voze střední třídy nesedí řidič tak nízko nad vozovkou.|
Zdroj: acz
Na zadních sedadlech insignie jsme nalezli přebytek prostoru před koleny i na šířku. Karoserie liftback ale i u ní ubírá centimetry nad hlavou, i když to není tak hrozné jako ve fordu.|
Zdroj: acz
Nám se sportovní posez líbí. Ostatní si příplatkové ergonomické sedadlo, které nás potěšilo boční oporou, mohou zvednout.|
Zdroj: acz
U opelu je opěrka hlavy součástí ergonomických předních sedadel za příplatek 11 000 Kč.|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel má velkou výhodu v příplatkovém elektronickém podvozku FlexRide s možností volby tuhosti tlumičů. Již v základním režimu odfi ltruje všechny nerovnosti a hbitě se proplete mezi kužely. Zbylé dva módy zvýrazní komfortní nebo sportovní notu.|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Konstruktéři Opelu se zaměřili hlavně na místo pro posádku a v zadní části jim potom nějaké centimetry chybějí.|
Zdroj: acz
Do základního objemu kufru 480 litrů je započítán i prostor pod podlahou, protože rezerva ve standardní výbavě chybí. V testovaném voze však byla, takže se přepravní kapacita insignie snížila přibližně o 20 l.|
Zdroj: acz
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI|
Zdroj: acz
Vznětový agregát insignie se prezentuje méně kultivovaným chodem. Díky točivému momentu 400 N.m má také dostatek sil na rozdávání. Při odbourávání oxidu dusíku si pomáhá močovinou AdBlue.|
Zdroj: acz