Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
1
/
25
Prohlédnout znovu
Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: Podruhé s karavanem. Vydržela spojka?
|
acz
Výměna spojky je jednou z náročnějších prací na autě. Je potřeba zavěsit motor a samozřejmě demontovat převodovku.
|
acz
Z jedné strany lamely nám obložení úplně odpadlo.
|
acz
Zasekalo se do lamelové pružiny a zablokovalo její pohyb. Všimněte si vyhřátých plošek od předchozího opakovaného vysokého namáhání.
|
acz
Pro jistotu jsme nechali vyměnit i setrvačník. Stav vyměněných dílů bude pečlivě posuzován při závěrečné demontáži.
|
acz
Na fotografi i typická situace při tahání vleku. Rapid s karavanem jede na šestku necelou stovkou, motor vrní pod dvoutisícovou hranici. Rádce řazení je spokojený (kdybyste dali pětku, hned začne remcat) a průměrná spotřeba se drží kolem deseti litrů.
|
acz
Test začal dotankováním do plné nádrže při 55 001 najetých kilometrech. Na papírku, který pan Foldyna svírá v ruce, je nápis „Benzin!“. Nalepil si ho pod víčko nádrže, aby se po deseti letech s dieselovou octavií při tankování nespletl
|
acz
Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
|
acz
Hmotnost soupravy s plně natankovaným vozem a všemi zavazadly na cestu činila 2520 kg. Náš rapid by uvezl ještě o 225 kg víc.
|
acz
Příbram – Rovinj
|
acz
Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
|
acz
Rovinj – Příbram
|
acz
Velkým překvapením dlouhodobého testu je přesný palubní počítač. Po mnoha letech mu jde naprosto věřit. Výrobce už se připravuje na Euro 6 AJ, kdy bude jeho přesnost podmínkou homologace.
|
acz
V kempu překvapivě nebyl náš zelený rapid jediný svého druhu. S podobným vozem (tříletým Rapidem Spaceback Scoutline 1.2 TSI) sem dojel též rakouský karavanista.
|
acz
Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
|
acz
Rapid 1.0 TSI zvládl to samé co Octavia 1.9 TDI. Měl přitom o 1,3 litru vyšší spotřebu – což ale energeticky vzato jde už skoro na vrub jen vyšší výhřevnosti nafty.
|
acz
Motor má četné „rozjezdové adaptace“. Když pouštíte spojku, sám si zvýší otáčky.
|
acz
Jiří Kubec učí autoškolu už 30 let a spolehlivě pozná, proč se s vozem lidé špatně rozjíždějí
|
acz
Servisní prohlídka v 58 099 km
|
acz
Kapková zkouška už prokázala silnou kontaminaci sazemi (na poměry benzinových motorů) i vyčerpané přísady, které mají karbon rozpouštět (pilovité okraje). Při první prohlídce se měnil pouze olej a kabinový filtr.
|
acz
Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o zapalovací svíčky.
|
acz
Druhá prohlídka tyto úkony rozšiřuje o seřízení sklonu světel.
|
acz
Obložení je stále na 60 procentech původní tloušťky.
|
acz
Rozpadlé ovládání směru lamel prostředního výdechu vyřešil servis jeho výměnou a výrobce uznal záruku (jinak bychom za díl zaplatili 1848 Kč).
|
acz
Držák parkovacího lístku nalomila dílna při výměně kamenem rozbitého čelního skla v 29 037 Kč a nám pak o šest tisíc kilometrů později zcela upadl. Tento díl stojí pouhých 15 Kč.
|
acz
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!