Pojem minimalismus dostal nový rozměr. Airbag ve volantu je jediným bezpečnostním prvkem. Bourat v twizy ale vážně nechcete.|
Zdroj: acz
Twizy má jen plyn a brzdu, ovládá se tedy podobně jako vozidlo s automatem. Tlačítkový volič má polohy vpřed, vzad a neutrál. Jedinou možností, jak stojící auto znehybnit, je parkovací brzda.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Zadní sedadlo připomíná spíš sedátko na bobech, o pohodlí nemůže být řeč. Kapsa za opěradlem má 31 litrů a pojme třeba povinnou výbavu.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Na palubní desce najdeme dvě přihrádky. Ta vpravo je zamykací, ta vlevo nikoli, ale zase skrývá zásuvku na 12V, audio jack a konektor USB.|
Zdroj: acz
Když máte přikoupené bluetooth handsfree (nemalých 10 000 Kč), stačí připojit USB s hudbou a už hrajete. Vše ovládáte modulem na volantu.|
Zdroj: acz
Standardně je twizy bez dveří. Připlácí se za ně 8000 Kč a kliku mají pouze zevnitř. Mezi příslušenstvím najdete i okna – tedy spíš jakési fólie s rámem za 9990 Kč.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Páka se ale odjišťuje hodně ztěžka, navíc se kroutí a během testu nás na celém autě štvala ze všeho nejvíc. Když jsme půjčili twizy mladé slečně, prostě jej nedokázala odbrzdit.|
Zdroj: acz
Batoh jsme si běžně dávali na zadní sedadlo. Při jízdě ve dvou jsme se museli bagáží obložit jako sendvič.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Twizy, dlouhé 2338 mm, se vejde do nalajnované parkovací zóny i napříč, takže ho vždycky někam vmáčknete. Po prvotní registraci elektromobilu a uhrazení poplatku 100 Kč už parkujete po celé Praze na všech rezidenčních zónách zdarma.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Lidé si myslí, že se elektroauta pohybují zcela neslyšně, ale ona bzučí podobně jako tramvaje. Akustický projev je vyžadován legislativou kvůli bezpečnosti chodců.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Pro efektní křídlové dveře nemusíte jen k Lamborghini…|
Zdroj: acz
Lehoučké autíčko poskakuje na každém kamínku a spáře, mezi kanály a výmoly se vyplatí kličkovat. Odpružení jako by ani nebylo. Kabinka vytváří nezvyklou akustickou bublinu, všechen ruch města vnímáte jako na skútru bez přilby. Slyšíte chodce a oni zase vá|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Lidé nechtějí věřit, že se do takové koblihy vejdou dva chlapi. Ale skutečně se za Jirku Baborského s výškou 178 cm poskládal téměř dvoumetrový Martin Jeník a nemusel se krčit!|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Registrační značku najdeme jen vzadu. Twizy je homologovaný jako těžká čtyřkolka, k řízení potřebujete oprávnění jako na auto, tedy skupiny B.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Když vám dojde šťáva, musíte najít veřejné místo se zásuvkou nebo doufat v ochotu spoluobčanů. V kavárně Bistro de France na pražském Újezdě naštěstí byli z roztomilého twizy nadšeni, a tak nám dovolili natáhnout prodlužku.|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Za litá kola připlatíte 5000 Kč. Uzoučké pneumatiky kladou minimální odpor a nabízené dynamice stačí. I když jsme měli pocit, že je v zatáčce musíme svléknout z ráfku, zvládl twizy ostřejší manévry se ctí. Rejd je mimořádný, stopový průměr otáčení má hodn|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Při vylézání dlouhán svým vystoupením „motýl se klube z kukly“ pobavil půlku Holešovic|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Z přídě vytáhnete třímetrový kabel pro dobíjení z běžné domácí zásuvky 230 V. Vysátý akumulátor o kapacitě 6,1 kWh doplníte za 3,5 hodiny. Standardně jsme pak po Praze ujeli 65-75 km. Může to být ale i 50 nebo 90 km, velmi záleží na stylu jízdy, počasí a|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Renault Twizy Urban|
Zdroj: acz
Členitý obrys vozítka se podle zrcátek hůř odhaduje. I když máte pocit, že můžete couvat, zarazíte se vystupujícím kolem třeba o obrubník. Nejlepší je se vyklonit.|
Zdroj: acz