Závěr dlouhodobého testu: Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet – Normální auto se loučí

3/80
Přehled fotografií
Zavřít
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Na tipu jsme oceňovali jednoduché ovládání – zejména v kontrastu s nejnovějšími vozy od koncernu VW, které i ovládání topení přesunuly do dotykového displeje
    Na tipu jsme oceňovali jednoduché ovládání – zejména v kontrastu s nejnovějšími vozy od koncernu VW, které i ovládání topení přesunuly do dotykového displeje| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Velmi jsme si pochvalovali přesné řazení těsně odstupňovaného „šestikvaltu“. Koule je nejlepší tvar řadicí páky.
    Velmi jsme si pochvalovali přesné řazení těsně odstupňovaného „šestikvaltu“. Koule je nejlepší tvar řadicí páky.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Ocenili jsme ovládání tempomatu na volantu. Je mnohem praktičtější než někdejší páčka vlevo pod volantem.
    Ocenili jsme ovládání tempomatu na volantu. Je mnohem praktičtější než někdejší páčka vlevo pod volantem.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Tipo nás potěšilo prostorností. Dlouhé cesty ve čtyřech nebyly problém.
    Tipo nás potěšilo prostorností. Dlouhé cesty ve čtyřech nebyly problém.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Zavazadelník s objemem 550 l jsme často vytížili naplno. Oceňujeme naladění odpružení a tlumení – ani pak se vůz nehoupal a nešel do dorazů.
    Zavazadelník s objemem 550 l jsme často vytížili naplno. Oceňujeme naladění odpružení a tlumení – ani pak se vůz nehoupal a nešel do dorazů.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Výroba motorů staré řady FIRE skončila letos na jaře. Od té doby se jede ze skladových zásob.
    Výroba motorů staré řady FIRE skončila letos na jaře. Od té doby se jede ze skladových zásob.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Klíček je těžký, v kapse jej pořádně cítíte. Ale kvalitní – v průběhu testu se nikterak neomačkal.
    Klíček je těžký, v kapse jej pořádně cítíte. Ale kvalitní – v průběhu testu se nikterak neomačkal.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Testovaný Fiat Tipo jsme měření na válcové zkušebně podrobili poprvé po záběhu při 3458 km, podruhé chvíli před koncem testu při 28 993 km
    Testovaný Fiat Tipo jsme měření na válcové zkušebně podrobili poprvé po záběhu při 3458 km, podruhé chvíli před koncem testu při 28 993 km| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů
  • Při stavu 28 842  jsme vyrazili na druhou servisní prohlídku.
    Při stavu 28 842 jsme vyrazili na druhou servisní prohlídku.| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat Tipo je poslední auto na trhu, pro které je předepsán hustý olej SAE 5W-40
    Fiat Tipo je poslední auto na trhu, pro které je předepsán hustý olej SAE 5W-40| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat umožňuje měnit olej až po 30 000 km! V našem případě zbývalo do patnáctitisícové mety ještě 183 km, nicméně olej už byl černý jako bota
    Fiat umožňuje měnit olej až po 30 000 km! V našem případě zbývalo do patnáctitisícové mety ještě 183 km, nicméně olej už byl černý jako bota| Zdroj: Svět motorů
  • Zatímco z atmosférických čtrnáctistovek 1.4 16V/70 kW se vypouští světlý, přeplňování a rychlá jízda mu dávají zabrat – na hraniční stav s vyčerpanými aditivy ukazuje i naše oblíbená kapková zkouška
    Zatímco z atmosférických čtrnáctistovek 1.4 16V/70 kW se vypouští světlý, přeplňování a rychlá jízda mu dávají zabrat – na hraniční stav s vyčerpanými aditivy ukazuje i naše oblíbená kapková zkouška| Zdroj: Svět motorů
  • Olej jsme nikdy nemuseli dolít, těsně před výměnou jej chybělo zhruba 0,4 l z celkových 3,1 l
    Olej jsme nikdy nemuseli dolít, těsně před výměnou jej chybělo zhruba 0,4 l z celkových 3,1 l| Zdroj: Svět motorů
  • Výrazný pokles na měrce byl dán malým celkovým množstvím olejové náplně. O tom, že motor sám olej bere fakt zcela minimálně, svědčila i zevnitř neskutečně suchá hadice odvětrání klikové skříně
    Výrazný pokles na měrce byl dán malým celkovým množstvím olejové náplně. O tom, že motor sám olej bere fakt zcela minimálně, svědčila i zevnitř neskutečně suchá hadice odvětrání klikové skříně| Zdroj: Svět motorů
  • Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.
    Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.| Zdroj: Svět motorů
  • Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.
    Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.| Zdroj: Svět motorů
  • Olej přitom nateče na výměník, z nějž musel nejprve sundat nesmyslnou izolační deku, o níž nikdo neví, proč tam je.
    Olej přitom nateče na výměník, z nějž musel nejprve sundat nesmyslnou izolační deku, o níž nikdo neví, proč tam je.| Zdroj: Svět motorů
  • Originální zapalovací svíčky jsou velmi kvalitní iridiové NGK, Fiat si v ČR za kus účtuje 615 Kč. A velí je měnit právě po 30 000 km při druhé prohlídce. Demontovaným nic nebylo, dle našeho názoru by v motoru klidně přežily dvojnásobek.
    Originální zapalovací svíčky jsou velmi kvalitní iridiové NGK, Fiat si v ČR za kus účtuje 615 Kč. A velí je měnit právě po 30 000 km při druhé prohlídce. Demontovaným nic nebylo, dle našeho názoru by v motoru klidně přežily dvojnásobek.| Zdroj: Svět motorů
  • Kdo si auto udržuje sám a nechá tam svíčky déle, ať určitě namaže těsnění zapalovacích modulů
    Kdo si auto udržuje sám a nechá tam svíčky déle, ať určitě namaže těsnění zapalovacích modulů| Zdroj: Svět motorů
  • Po 30 000 km se mění i oba vzduchové filtry: kabinový a sací. Ten kabinový vyměnit už fakt chtěl, je na něm vidět, jak moc se v naší republice práší.
    Po 30 000 km se mění i oba vzduchové filtry: kabinový a sací. Ten kabinový vyměnit už fakt chtěl, je na něm vidět, jak moc se v naší republice práší.| Zdroj: Svět motorů
  • Naopak sací byl znečištěný jen běžně a dvojnásobek by bez ohrožení motoru také dal.
    Naopak sací byl znečištěný jen běžně a dvojnásobek by bez ohrožení motoru také dal.| Zdroj: Svět motorů
  • Brzdové destičky hodně špinily disky a měli jsme strach, kolik z nich zbylo. Naštěstí víc než dvě třetiny
    Brzdové destičky hodně špinily disky a měli jsme strach, kolik z nich zbylo. Naštěstí víc než dvě třetiny| Zdroj: Svět motorů
  • Namažte si šroub držící rezervní kolo. Jeho závit vede skrz plech podlahy a snadno zarezne tak, že pak v případě nouze rezervu nevyndáte.
    Namažte si šroub držící rezervní kolo. Jeho závit vede skrz plech podlahy a snadno zarezne tak, že pak v případě nouze rezervu nevyndáte.| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů
  • Nelíbilo se nám, jak brzy se přední kola v zatáčkách pouštěla vozovky. Nechávali jsme kvůli tomu dokonce seřídit geometrii, ale bez velkého výsledku. Zřejmě to byla vlastnost pneumatik Nexen Nblue, které se snížením valivého odporu přišly i o přilnavost.
    Nelíbilo se nám, jak brzy se přední kola v zatáčkách pouštěla vozovky. Nechávali jsme kvůli tomu dokonce seřídit geometrii, ale bez velkého výsledku. Zřejmě to byla vlastnost pneumatik Nexen Nblue, které se snížením valivého odporu přišly i o přilnavost.| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
    Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet| Zdroj: Svět motorů
  • V průběhu testu se nevyskytly žádné závady ani nadměrné opotřebení. Silentbloky ramen byly stále úplně pevné.
    V průběhu testu se nevyskytly žádné závady ani nadměrné opotřebení. Silentbloky ramen byly stále úplně pevné.| Zdroj: Svět motorů
  • Vozidlo jsme převzali už zajeté s 2261 km na tachometru. Za rok na jeho počítadle přibylo dalších 28 729 km.
    Vozidlo jsme převzali už zajeté s 2261 km na tachometru. Za rok na jeho počítadle přibylo dalších 28 729 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Spotřeba během testu
    Spotřeba během testu| Zdroj: Svět motorů
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Na tipu jsme oceňovali jednoduché ovládání – zejména v kontrastu s nejnovějšími vozy od koncernu VW, které i ovládání topení přesunuly do dotykového displeje
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Velmi jsme si pochvalovali přesné řazení těsně odstupňovaného „šestikvaltu“. Koule je nejlepší tvar řadicí páky.
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Ocenili jsme ovládání tempomatu na volantu. Je mnohem praktičtější než někdejší páčka vlevo pod volantem.
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Tipo nás potěšilo prostorností. Dlouhé cesty ve čtyřech nebyly problém.
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Zavazadelník s objemem 550 l jsme často vytížili naplno. Oceňujeme naladění odpružení a tlumení – ani pak se vůz nehoupal a nešel do dorazů.
Výroba motorů staré řady FIRE skončila letos na jaře. Od té doby se jede ze skladových zásob.
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Klíček je těžký, v kapse jej pořádně cítíte. Ale kvalitní – v průběhu testu se nikterak neomačkal.
Testovaný Fiat Tipo jsme měření na válcové zkušebně podrobili poprvé po záběhu při 3458 km, podruhé chvíli před koncem testu při 28 993 km
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Při stavu 28 842  jsme vyrazili na druhou servisní prohlídku.
Fiat Tipo je poslední auto na trhu, pro které je předepsán hustý olej SAE 5W-40
Fiat umožňuje měnit olej až po 30 000 km! V našem případě zbývalo do patnáctitisícové mety ještě 183 km, nicméně olej už byl černý jako bota
Zatímco z atmosférických čtrnáctistovek 1.4 16V/70 kW se vypouští světlý, přeplňování a rychlá jízda mu dávají zabrat – na hraniční stav s vyčerpanými aditivy ukazuje i naše oblíbená kapková zkouška
Olej jsme nikdy nemuseli dolít, těsně před výměnou jej chybělo zhruba 0,4 l z celkových 3,1 l
Výrazný pokles na měrce byl dán malým celkovým množstvím olejové náplně. O tom, že motor sám olej bere fakt zcela minimálně, svědčila i zevnitř neskutečně suchá hadice odvětrání klikové skříně
Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.
Výměna oleje má být nejjednodušší rutinní práce na autě. Bohužel Italové dělají vše pro to, aby si jejich auta mechanici náhodou nezamilovali. I Pavel Říha ze Srba Servisu coby zkušený mechanik si občas zanadává. Filtr musí povolit přípravkem seshora, poté zespoda vyndat.
Olej přitom nateče na výměník, z nějž musel nejprve sundat nesmyslnou izolační deku, o níž nikdo neví, proč tam je.
Originální zapalovací svíčky jsou velmi kvalitní iridiové NGK, Fiat si v ČR za kus účtuje 615 Kč. A velí je měnit právě po 30 000 km při druhé prohlídce. Demontovaným nic nebylo, dle našeho názoru by v motoru klidně přežily dvojnásobek.
Kdo si auto udržuje sám a nechá tam svíčky déle, ať určitě namaže těsnění zapalovacích modulů
Po 30 000 km se mění i oba vzduchové filtry: kabinový a sací. Ten kabinový vyměnit už fakt chtěl, je na něm vidět, jak moc se v naší republice práší.
Naopak sací byl znečištěný jen běžně a dvojnásobek by bez ohrožení motoru také dal.
Brzdové destičky hodně špinily disky a měli jsme strach, kolik z nich zbylo. Naštěstí víc než dvě třetiny
Namažte si šroub držící rezervní kolo. Jeho závit vede skrz plech podlahy a snadno zarezne tak, že pak v případě nouze rezervu nevyndáte.
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
Nelíbilo se nám, jak brzy se přední kola v zatáčkách pouštěla vozovky. Nechávali jsme kvůli tomu dokonce seřídit geometrii, ale bez velkého výsledku. Zřejmě to byla vlastnost pneumatik Nexen Nblue, které se snížením valivého odporu přišly i o přilnavost.
Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet
V průběhu testu se nevyskytly žádné závady ani nadměrné opotřebení. Silentbloky ramen byly stále úplně pevné.
Vozidlo jsme převzali už zajeté s 2261 km na tachometru. Za rok na jeho počítadle přibylo dalších 28 729 km.
Spotřeba během testu