Triumph TR6 (1969–76): Pro Evropu se vstřikováním, pro Ameriku s karburátory

18/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Přední okno s rámem bylo převzato z TR5. Rám byl nejčastěji nalakován černě. Vůz měl 15palcové ráfky s pneumatikami Michelin.
    Přední okno s rámem bylo převzato z TR5. Rám byl nejčastěji nalakován černě. Vůz měl 15palcové ráfky s pneumatikami Michelin.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Předchůdcem Triumphu TR6 byl roadster TR5. Navrhl jej Giovanni Michelotti a řada dílů karoserie byla použita u TR6.
    Předchůdcem Triumphu TR6 byl roadster TR5. Navrhl jej Giovanni Michelotti a řada dílů karoserie byla použita u TR6.| Zdroj: Postwarclassic.com
  • Na obrázku jsou modely TR5 a TR6 vedle sebe. Můžete je snadno porovnat.
    Na obrázku jsou modely TR5 a TR6 vedle sebe. Můžete je snadno porovnat. | Zdroj: Drive-My.com
  • Přední a zadní část TR6 navrhla německá karosárna Karmann. Hlavní světlomety se přestěhovaly z masky chladiče do blatníků.
    Přední a zadní část TR6 navrhla německá karosárna Karmann. Hlavní světlomety se přestěhovaly z masky chladiče do blatníků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V ostře useknuté zádi s horní odtokovou hranou našly místo velké vodorovné koncové svítilny.
    V ostře useknuté zádi s horní odtokovou hranou našly místo velké vodorovné koncové svítilny.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Triumph TR6 s nasazenou plátěnou střechou je vystaven v německém dopravním muzeu v Sinsheimu.
    Triumph TR6 s nasazenou plátěnou střechou je vystaven v německém dopravním muzeu v Sinsheimu.| Zdroj: Karel Haas
  • Mezi hlavní světlomety byla vložena široká černá mřížka, rozdělená vodorovnou lištou s nápisem TR6 uprostřed.
    Mezi hlavní světlomety byla vložena široká černá mřížka, rozdělená vodorovnou lištou s nápisem TR6 uprostřed.| Zdroj: Wheelsage.org
  • TR6 určené k exportu do Severní Ameriky se odlišovaly celooranžovými pomocnými světly pod hlavními světlomety.
    TR6 určené k exportu do Severní Ameriky se odlišovaly celooranžovými pomocnými světly pod hlavními světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Častou ozdobou byly anglické vlajky na bocích před zadními svítilnami. Vůz na obrázku má navíc ochranný rám na předním nárazníku.
    Častou ozdobou byly anglické vlajky na bocích před zadními svítilnami. Vůz na obrázku má navíc ochranný rám na předním nárazníku. | Zdroj: Classichonestjohn.co.uk
  • Před nahoru zvedaným víkem zavazadelníku bylo dosti neobvykle umístěno hrdlo benzinové nádrže.
    Před nahoru zvedaným víkem zavazadelníku bylo dosti neobvykle umístěno hrdlo benzinové nádrže.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Palubní deska TR6 s přístroji a ovladači byla obložená dýhou z ořechového dřeva.
    Palubní deska TR6 s přístroji a ovladači byla obložená dýhou z ořechového dřeva.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zadní kola roadsteru Triumph TR6 poháněl vpředu podélně umístěný řadový šestiválec Triumph s rozvodem OHV a objemem 2,5 litru.
    Zadní kola roadsteru Triumph TR6 poháněl vpředu podélně umístěný řadový šestiválec Triumph s rozvodem OHV a objemem 2,5 litru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • „Americký“ Triumph TR6 s nasazenou pevnou ocelovou odnímatelnou střechou byl na prodej v autobazaru v kanadské Britské Kolumbii.
    „Americký“ Triumph TR6 s nasazenou pevnou ocelovou odnímatelnou střechou byl na prodej v autobazaru v kanadské Britské Kolumbii.| Zdroj: Karel Haas
  • V roce 1974 dostal TR6 gumové nástavce na náraznících připomínající bačkory. Ty byly nutné ke splnění přísných amerických bezpečnostních předpisů.
    V roce 1974 dostal TR6 gumové nástavce na náraznících připomínající bačkory. Ty byly nutné ke splnění přísných amerických bezpečnostních předpisů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pod nárazníkem s „bačkorami“ byl umístěn černý spoiler.
    Pod nárazníkem s „bačkorami“ byl umístěn černý spoiler.| Zdroj: Connorsmotorcar.com
  • Nevzhledné nástavce byly umístěny i na zadním nárazníku. Na víko kufru se často montoval chromovaný nosič zavazadel.
    Nevzhledné nástavce byly umístěny i na zadním nárazníku. Na víko kufru se často montoval chromovaný nosič zavazadel.| Zdroj: Wallpapersafari
  • Nástupcem TR6 se stal Triumph TR7, vyráběný v letech 1975 až 1981 v provedení kupé a roadster.
    Nástupcem TR6 se stal Triumph TR7, vyráběný v letech 1975 až 1981 v provedení kupé a roadster.| Zdroj: Cars-data.com
Přední okno s rámem bylo převzato z TR5. Rám byl nejčastěji nalakován černě. Vůz měl 15palcové ráfky s pneumatikami Michelin.
Předchůdcem Triumphu TR6 byl roadster TR5. Navrhl jej Giovanni Michelotti a řada dílů karoserie byla použita u TR6.
Na obrázku jsou modely TR5 a TR6 vedle sebe. Můžete je snadno porovnat.
Přední a zadní část TR6 navrhla německá karosárna Karmann. Hlavní světlomety se přestěhovaly z masky chladiče do blatníků.
V ostře useknuté zádi s horní odtokovou hranou našly místo velké vodorovné koncové svítilny.
Triumph TR6 s nasazenou plátěnou střechou je vystaven v německém dopravním muzeu v Sinsheimu.
Mezi hlavní světlomety byla vložena široká černá mřížka, rozdělená vodorovnou lištou s nápisem TR6 uprostřed.
TR6 určené k exportu do Severní Ameriky se odlišovaly celooranžovými pomocnými světly pod hlavními světlomety.
Častou ozdobou byly anglické vlajky na bocích před zadními svítilnami. Vůz na obrázku má navíc ochranný rám na předním nárazníku.
Před nahoru zvedaným víkem zavazadelníku bylo dosti neobvykle umístěno hrdlo benzinové nádrže.
Palubní deska TR6 s přístroji a ovladači byla obložená dýhou z ořechového dřeva.
Zadní kola roadsteru Triumph TR6 poháněl vpředu podélně umístěný řadový šestiválec Triumph s rozvodem OHV a objemem 2,5 litru.
„Americký“ Triumph TR6 s nasazenou pevnou ocelovou odnímatelnou střechou byl na prodej v autobazaru v kanadské Britské Kolumbii.
V roce 1974 dostal TR6 gumové nástavce na náraznících připomínající bačkory. Ty byly nutné ke splnění přísných amerických bezpečnostních předpisů.
Pod nárazníkem s „bačkorami“ byl umístěn černý spoiler.
Nevzhledné nástavce byly umístěny i na zadním nárazníku. Na víko kufru se často montoval chromovaný nosič zavazadel.
Nástupcem TR6 se stal Triumph TR7, vyráběný v letech 1975 až 1981 v provedení kupé a roadster.