Velké srovnání Škody Felicia a Volkswagenu Polo: Naposledy vlastní cestou

15/69
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
    Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Móda poloviny devadesátek prosazovala trend zaoblených karoserií a přimhouřených obdélníkovitých světlometů pod drážkovanými skly. Jejich dosvit tomu však odpovídal…
    Móda poloviny devadesátek prosazovala trend zaoblených karoserií a přimhouřených obdélníkovitých světlometů pod drážkovanými skly. Jejich dosvit tomu však odpovídal…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
    Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Slušný základ. Nejmenší a zpočátku jedinou pohonnou jednotkou felicie byla třináctistovka o výkonu minimálně 40 kW. Polo si vystačilo s maličkým litrovým čtyřválcem, který pak dostala mnohem hmotnější Fabia Junior. Proč?
    Slušný základ. Nejmenší a zpočátku jedinou pohonnou jednotkou felicie byla třináctistovka o výkonu minimálně 40 kW. Polo si vystačilo s maličkým litrovým čtyřválcem, který pak dostala mnohem hmotnější Fabia Junior. Proč?| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
    Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
    Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
    Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Při pohledu z boku vynikne kratší karoserie Volkswagenu Polo, lehce přesahující hranici 3,7 metru. Z dnešní produkce k ní má nejblíže kolínské mini Toyota Aygo X, které už na někdejší polo ztrácí pouhých 15 milimetrů.
    Při pohledu z boku vynikne kratší karoserie Volkswagenu Polo, lehce přesahující hranici 3,7 metru. Z dnešní produkce k ní má nejblíže kolínské mini Toyota Aygo X, které už na někdejší polo ztrácí pouhých 15 milimetrů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pozvolna se svažující zadní okno škodovky působí estetičtěji, navíc tímto tvarem už opticky slibuje objemnější zavazadelník pod ním
    Pozvolna se svažující zadní okno škodovky působí estetičtěji, navíc tímto tvarem už opticky slibuje objemnější zavazadelník pod ním| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
    Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Z pohledu se vztyčenou zadní stěnou vypadají zavazadelníky podobně. Jenže felicia poskytuje o desetinu větší objem prostoru.
    Z pohledu se vztyčenou zadní stěnou vypadají zavazadelníky podobně. Jenže felicia poskytuje o desetinu větší objem prostoru.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
    Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Velkou chloubou felicie se stala módní palubní deska, jejíž kouzlo nevyprchalo dodnes. Airbagy nebo čtyřramenným volantem bylo vybaveno málokteré auto, zájemci volili spíše levnější specifi kace.
    Velkou chloubou felicie se stala módní palubní deska, jejíž kouzlo nevyprchalo dodnes. Airbagy nebo čtyřramenným volantem bylo vybaveno málokteré auto, zájemci volili spíše levnější specifi kace.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia si na rozdíl od strohých motivů potahů prvních octavií dávala záležet na líbivých vzorech čalounění, což zútulnilo kabinu
    Škoda Felicia si na rozdíl od strohých motivů potahů prvních octavií dávala záležet na líbivých vzorech čalounění, což zútulnilo kabinu| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zadní cestující ve felicii naleznou vzhledem k vnějším rozměrům velmi slušný prostor, na čemž se projevuje zejména dlouhý rozvor
    Zadní cestující ve felicii naleznou vzhledem k vnějším rozměrům velmi slušný prostor, na čemž se projevuje zejména dlouhý rozvor| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V létě 1996 se třináctistovka OHV dočkala vícebodového vstřikování benzinu. Pocitově se tolik nezměnilo, ale tímto krokem postoupila do emisní třídy Euro 2, což dnes při přeregistraci oceníte.
    V létě 1996 se třináctistovka OHV dočkala vícebodového vstřikování benzinu. Pocitově se tolik nezměnilo, ale tímto krokem postoupila do emisní třídy Euro 2, což dnes při přeregistraci oceníte.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Felicia
    Škoda Felicia| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Univerzální palubní desku pola využívaly také odvozené verze Classic, Variant a Caddy. Totožné prostředí byste našli i v Seatech Ibiza, Cordoba, kupé Cordoba SX, kombi Cordoba Vario, Inca, Arosa…
    Univerzální palubní desku pola využívaly také odvozené verze Classic, Variant a Caddy. Totožné prostředí byste našli i v Seatech Ibiza, Cordoba, kupé Cordoba SX, kombi Cordoba Vario, Inca, Arosa…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Už vytvarování sedadel Volkswagenu Polo slibuje komfortnější posez. A tenhle předpoklad se nám ihned po nasednutí také naplnil.
    Už vytvarování sedadel Volkswagenu Polo slibuje komfortnější posez. A tenhle předpoklad se nám ihned po nasednutí také naplnil.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ani polo není vzadu žádný skrblík, na škodovku ztrácí hlavně v převisech. Pro čtyři cestující ale není litrový čtyřválec nic moc.
    Ani polo není vzadu žádný skrblík, na škodovku ztrácí hlavně v převisech. Pro čtyři cestující ale není litrový čtyřválec nic moc.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Litrový čtyřválec dorazil pod kapotu pola ve stejné době jako vstřikování MPI do felicie. Motor má městský charakter, pro polo bychom si vybrali některý z objemnějších agregátů. A že jich bylo!
    Litrový čtyřválec dorazil pod kapotu pola ve stejné době jako vstřikování MPI do felicie. Motor má městský charakter, pro polo bychom si vybrali některý z objemnějších agregátů. A že jich bylo!| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Rozdíl mezi základní felicií a nejlevnějším západním konkurentem se smrskl na podzim 1995 díky corse na pouhých 15 000 Kč
    Rozdíl mezi základní felicií a nejlevnějším západním konkurentem se smrskl na podzim 1995 díky corse na pouhých 15 000 Kč| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů
  • Třetím malým vozem koncernu VW byl v říjnu 1994 Seat Ibiza. Hatchback délky 3815 mm velikostně odpovídal spíš felicii než polu. Na trh dorazil o rok dřív a s oběma sdílel šestnáctistovku. K mání byl i s osmnáctistovkami a se známým dvoulitrem o výkonu 85 kW.
    Třetím malým vozem koncernu VW byl v říjnu 1994 Seat Ibiza. Hatchback délky 3815 mm velikostně odpovídal spíš felicii než polu. Na trh dorazil o rok dřív a s oběma sdílel šestnáctistovku. K mání byl i s osmnáctistovkami a se známým dvoulitrem o výkonu 85 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia vs Volkswagen Polo
    Škoda Fabia vs Volkswagen Polo| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia i Volkswagen Polo zůstávají základními kameny výrobního programu obou automobilek dodnes. Už ale výhradně jako pětidveřové hatchbacky a s převahou tříválců.
    Škoda Fabia i Volkswagen Polo zůstávají základními kameny výrobního programu obou automobilek dodnes. Už ale výhradně jako pětidveřové hatchbacky a s převahou tříválců.| Zdroj: Svět motorů
  • Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.
    Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Felicia Combi
    Škoda Felicia Combi| Zdroj: Svět motorů
  • Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.
    Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo Kombi
    Volkswagen Polo Kombi| Zdroj: Svět motorů
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
Móda poloviny devadesátek prosazovala trend zaoblených karoserií a přimhouřených obdélníkovitých světlometů pod drážkovanými skly. Jejich dosvit tomu však odpovídal…
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
Slušný základ. Nejmenší a zpočátku jedinou pohonnou jednotkou felicie byla třináctistovka o výkonu minimálně 40 kW. Polo si vystačilo s maličkým litrovým čtyřválcem, který pak dostala mnohem hmotnější Fabia Junior. Proč?
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
Při pohledu z boku vynikne kratší karoserie Volkswagenu Polo, lehce přesahující hranici 3,7 metru. Z dnešní produkce k ní má nejblíže kolínské mini Toyota Aygo X, které už na někdejší polo ztrácí pouhých 15 milimetrů.
Pozvolna se svažující zadní okno škodovky působí estetičtěji, navíc tímto tvarem už opticky slibuje objemnější zavazadelník pod ním
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
Z pohledu se vztyčenou zadní stěnou vypadají zavazadelníky podobně. Jenže felicia poskytuje o desetinu větší objem prostoru.
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Velkou chloubou felicie se stala módní palubní deska, jejíž kouzlo nevyprchalo dodnes. Airbagy nebo čtyřramenným volantem bylo vybaveno málokteré auto, zájemci volili spíše levnější specifi kace.
Škoda Felicia
Škoda Felicia si na rozdíl od strohých motivů potahů prvních octavií dávala záležet na líbivých vzorech čalounění, což zútulnilo kabinu
Zadní cestující ve felicii naleznou vzhledem k vnějším rozměrům velmi slušný prostor, na čemž se projevuje zejména dlouhý rozvor
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
V létě 1996 se třináctistovka OHV dočkala vícebodového vstřikování benzinu. Pocitově se tolik nezměnilo, ale tímto krokem postoupila do emisní třídy Euro 2, což dnes při přeregistraci oceníte.
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Volkswagen Polo
Univerzální palubní desku pola využívaly také odvozené verze Classic, Variant a Caddy. Totožné prostředí byste našli i v Seatech Ibiza, Cordoba, kupé Cordoba SX, kombi Cordoba Vario, Inca, Arosa…
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Už vytvarování sedadel Volkswagenu Polo slibuje komfortnější posez. A tenhle předpoklad se nám ihned po nasednutí také naplnil.
Ani polo není vzadu žádný skrblík, na škodovku ztrácí hlavně v převisech. Pro čtyři cestující ale není litrový čtyřválec nic moc.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Litrový čtyřválec dorazil pod kapotu pola ve stejné době jako vstřikování MPI do felicie. Motor má městský charakter, pro polo bychom si vybrali některý z objemnějších agregátů. A že jich bylo!
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Rozdíl mezi základní felicií a nejlevnějším západním konkurentem se smrskl na podzim 1995 díky corse na pouhých 15 000 Kč
Opel Corsa
Třetím malým vozem koncernu VW byl v říjnu 1994 Seat Ibiza. Hatchback délky 3815 mm velikostně odpovídal spíš felicii než polu. Na trh dorazil o rok dřív a s oběma sdílel šestnáctistovku. K mání byl i s osmnáctistovkami a se známým dvoulitrem o výkonu 85 kW.
Škoda Fabia vs Volkswagen Polo
Škoda Fabia i Volkswagen Polo zůstávají základními kameny výrobního programu obou automobilek dodnes. Už ale výhradně jako pětidveřové hatchbacky a s převahou tříválců.
Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.
Škoda Felicia Combi
Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.
Volkswagen Polo Kombi