Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Móda poloviny devadesátek prosazovala trend zaoblených karoserií a přimhouřených obdélníkovitých světlometů pod drážkovanými skly. Jejich dosvit tomu však odpovídal…|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Slušný základ. Nejmenší a zpočátku jedinou pohonnou jednotkou felicie byla třináctistovka o výkonu minimálně 40 kW. Polo si vystačilo s maličkým litrovým čtyřválcem, který pak dostala mnohem hmotnější Fabia Junior. Proč?|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Při pohledu z boku vynikne kratší karoserie Volkswagenu Polo, lehce přesahující hranici 3,7 metru. Z dnešní produkce k ní má nejblíže kolínské mini Toyota Aygo X, které už na někdejší polo ztrácí pouhých 15 milimetrů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pozvolna se svažující zadní okno škodovky působí estetičtěji, navíc tímto tvarem už opticky slibuje objemnější zavazadelník pod ním|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Z pohledu se vztyčenou zadní stěnou vypadají zavazadelníky podobně. Jenže felicia poskytuje o desetinu větší objem prostoru.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia vs. Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Velkou chloubou felicie se stala módní palubní deska, jejíž kouzlo nevyprchalo dodnes. Airbagy nebo čtyřramenným volantem bylo vybaveno málokteré auto, zájemci volili spíše levnější specifi kace.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia si na rozdíl od strohých motivů potahů prvních octavií dávala záležet na líbivých vzorech čalounění, což zútulnilo kabinu|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zadní cestující ve felicii naleznou vzhledem k vnějším rozměrům velmi slušný prostor, na čemž se projevuje zejména dlouhý rozvor|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V létě 1996 se třináctistovka OHV dočkala vícebodového vstřikování benzinu. Pocitově se tolik nezměnilo, ale tímto krokem postoupila do emisní třídy Euro 2, což dnes při přeregistraci oceníte.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Univerzální palubní desku pola využívaly také odvozené verze Classic, Variant a Caddy. Totožné prostředí byste našli i v Seatech Ibiza, Cordoba, kupé Cordoba SX, kombi Cordoba Vario, Inca, Arosa…|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Už vytvarování sedadel Volkswagenu Polo slibuje komfortnější posez. A tenhle předpoklad se nám ihned po nasednutí také naplnil.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ani polo není vzadu žádný skrblík, na škodovku ztrácí hlavně v převisech. Pro čtyři cestující ale není litrový čtyřválec nic moc.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Litrový čtyřválec dorazil pod kapotu pola ve stejné době jako vstřikování MPI do felicie. Motor má městský charakter, pro polo bychom si vybrali některý z objemnějších agregátů. A že jich bylo!|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Rozdíl mezi základní felicií a nejlevnějším západním konkurentem se smrskl na podzim 1995 díky corse na pouhých 15 000 Kč|
Zdroj: Svět motorů
Opel Corsa|
Zdroj: Svět motorů
Třetím malým vozem koncernu VW byl v říjnu 1994 Seat Ibiza. Hatchback délky 3815 mm velikostně odpovídal spíš felicii než polu. Na trh dorazil o rok dřív a s oběma sdílel šestnáctistovku. K mání byl i s osmnáctistovkami a se známým dvoulitrem o výkonu 85 kW.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia vs Volkswagen Polo|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia i Volkswagen Polo zůstávají základními kameny výrobního programu obou automobilek dodnes. Už ale výhradně jako pětidveřové hatchbacky a s převahou tříválců.|
Zdroj: Svět motorů
Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Felicia Combi|
Zdroj: Svět motorů
Felicia Combi a Polo Variant patřily v devadesátých letech mezi nejmenší kombíky na trhu. Na vnější délce lehce přes čtyři metry dokázaly nabídnout dostatečně prostornou kabinu a kufr rodinného objemu.|
Zdroj: Svět motorů