Jaguar XJ40 (1986–1994): Další pokračování řady XJ. Zdrželo se, ale stálo za to!

1/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Verzí Sport bylo v letech 1993 a 1994 vyrobeno 3617 kusů lišících se od XJ6 jen sedadly a vnitřními obklady dýhou z palisandru. Z motorů byly na výběr šestiválce 3,2 S a 4,0 S.
    Verzí Sport bylo v letech 1993 a 1994 vyrobeno 3617 kusů lišících se od XJ6 jen sedadly a vnitřními obklady dýhou z palisandru. Z motorů byly na výběr šestiválce 3,2 S a 4,0 S.| Zdroj: Jaguar
  • Jaguar XJ třetí série se vyráběl od roku 1979 a v roce 1984 jej nahradila řada XJ40.
    Jaguar XJ třetí série se vyráběl od roku 1979 a v roce 1984 jej nahradila řada XJ40.| Zdroj: Jaguar
  • Model Jaguar Sovereign měl standardně mnohem bohatší výbavu než XJ6. Vzhledově se lišil dvěma velkými obdélníkovými světlomety s chromovaným orámováním.
    Model Jaguar Sovereign měl standardně mnohem bohatší výbavu než XJ6. Vzhledově se lišil dvěma velkými obdélníkovými světlomety s chromovaným orámováním.| Zdroj: Jaguar
  • Sovereign měl rámy všech oken z nerezové oceli, tenké ozdobné lišty na bocích a orámovaná zadní světla.
    Sovereign měl rámy všech oken z nerezové oceli, tenké ozdobné lišty na bocích a orámovaná zadní světla.| Zdroj: Jaguar
  • Na první pohled se Jaguar XJ6 dost podobal svému předchůdci XJ6 série III, včetně dvojitých kruhových světlometů s chromovanými rámečky a masky chladiče.
    Na první pohled se Jaguar XJ6 dost podobal svému předchůdci XJ6 série III, včetně dvojitých kruhových světlometů s chromovanými rámečky a masky chladiče.| Zdroj: Jaguar
  • Jaguar XJ6 měl rozvor náprav 2870 mm, byl dlouhý 4989 mm, široký 2007 mm a vysoký 1378 mm.
    Jaguar XJ6 měl rozvor náprav 2870 mm, byl dlouhý 4989 mm, široký 2007 mm a vysoký 1378 mm.| Zdroj: Jaguar
  • Hlavní rozdíly proti XJ6 série III byly vidět v oblasti C sloupků, které byly užší a malá trojúhelníková boční okénka byla nyní umístěna až za zadními dveřmi.
    Hlavní rozdíly proti XJ6 série III byly vidět v oblasti C sloupků, které byly užší a malá trojúhelníková boční okénka byla nyní umístěna až za zadními dveřmi.| Zdroj: Jaguar
  • Chromované nárazníky Jaguaru XJ6 byly v dolní části potaženy černou gumou. V náraznících byla umístěna boční světla a v předním i směrové blikače.
    Chromované nárazníky Jaguaru XJ6 byly v dolní části potaženy černou gumou. V náraznících byla umístěna boční světla a v předním i směrové blikače.| Zdroj: Jaguar
  • Do roku 1990 měly vozy řady XJ40 přístrojový panel před řidičem s digitálními ukazateli pomocných měřidel a fluorescenční displej schopný zobrazit až 34 různých hlášení.
    Do roku 1990 měly vozy řady XJ40 přístrojový panel před řidičem s digitálními ukazateli pomocných měřidel a fluorescenční displej schopný zobrazit až 34 různých hlášení.| Zdroj: Jaguar
  • Značka Daimler patřila Jaguaru a ten ji využíval pro nejvyšší úroveň výbavy u svých modelů XJ40. Odlišoval se vroubkovaným horním rámem přední masky.
    Značka Daimler patřila Jaguaru a ten ji využíval pro nejvyšší úroveň výbavy u svých modelů XJ40. Odlišoval se vroubkovaným horním rámem přední masky.| Zdroj: swvh.co.uk
  • Luxusní Daimler 3.6 z roku 1988 stál 28 500 liber a bylo jich vyrobeno přes 10 000.
    Luxusní Daimler 3.6 z roku 1988 stál 28 500 liber a bylo jich vyrobeno přes 10 000.| Zdroj: swvh.co.uk
  • Vroubkování, typické pro vozy Daimler, se objevilo i na liště s osvětlením zadní poznávací značky.
    Vroubkování, typické pro vozy Daimler, se objevilo i na liště s osvětlením zadní poznávací značky.| Zdroj: Classic cars from UK
  • Jaguar XJR se vyráběl v letech 1989–94 s výkonnými motory laděnými ve firmě JaguarSport z Oxfordshire.
    Jaguar XJR se vyráběl v letech 1989–94 s výkonnými motory laděnými ve firmě JaguarSport z Oxfordshire.| Zdroj: Jaguar
  • Jaguarů XJ12 bylo v letech 1993 a 1994 vyrobeno přes 1 500 a cena překračovala 46 000 liber.
    Jaguarů XJ12 bylo v letech 1993 a 1994 vyrobeno přes 1 500 a cena překračovala 46 000 liber.| Zdroj: Jaguar
  • Nástupcem řady XJ40 se stal model XJ (X300), vyráběný v letech 1994 až 1997.
    Nástupcem řady XJ40 se stal model XJ (X300), vyráběný v letech 1994 až 1997.| Zdroj: Jaguar
Verzí Sport bylo v letech 1993 a 1994 vyrobeno 3617 kusů lišících se od XJ6 jen sedadly a vnitřními obklady dýhou z palisandru. Z motorů byly na výběr šestiválce 3,2 S a 4,0 S.
Jaguar XJ třetí série se vyráběl od roku 1979 a v roce 1984 jej nahradila řada XJ40.
Model Jaguar Sovereign měl standardně mnohem bohatší výbavu než XJ6. Vzhledově se lišil dvěma velkými obdélníkovými světlomety s chromovaným orámováním.
Sovereign měl rámy všech oken z nerezové oceli, tenké ozdobné lišty na bocích a orámovaná zadní světla.
Na první pohled se Jaguar XJ6 dost podobal svému předchůdci XJ6 série III, včetně dvojitých kruhových světlometů s chromovanými rámečky a masky chladiče.
Jaguar XJ6 měl rozvor náprav 2870 mm, byl dlouhý 4989 mm, široký 2007 mm a vysoký 1378 mm.
Hlavní rozdíly proti XJ6 série III byly vidět v oblasti C sloupků, které byly užší a malá trojúhelníková boční okénka byla nyní umístěna až za zadními dveřmi.
Chromované nárazníky Jaguaru XJ6 byly v dolní části potaženy černou gumou. V náraznících byla umístěna boční světla a v předním i směrové blikače.
Do roku 1990 měly vozy řady XJ40 přístrojový panel před řidičem s digitálními ukazateli pomocných měřidel a fluorescenční displej schopný zobrazit až 34 různých hlášení.
Značka Daimler patřila Jaguaru a ten ji využíval pro nejvyšší úroveň výbavy u svých modelů XJ40. Odlišoval se vroubkovaným horním rámem přední masky.
Luxusní Daimler 3.6 z roku 1988 stál 28 500 liber a bylo jich vyrobeno přes 10 000.
Vroubkování, typické pro vozy Daimler, se objevilo i na liště s osvětlením zadní poznávací značky.
Jaguar XJR se vyráběl v letech 1989–94 s výkonnými motory laděnými ve firmě JaguarSport z Oxfordshire.
Jaguarů XJ12 bylo v letech 1993 a 1994 vyrobeno přes 1 500 a cena překračovala 46 000 liber.
Nástupcem řady XJ40 se stal model XJ (X300), vyráběný v letech 1994 až 1997.