Logo magazínu

Marcos Mantis (1970–1971): Kupé, které patřilo do první desítky nejošklivějších aut

5/15
Prohlédnout znovu

Marcos Mantis (1970–1971): Kupé, které patřilo do první desítky nejošklivějších aut

Prvním vozem Marcos s názvem Mantis byl jednosedadlový závodní vůz Mantis XP, postavený v roce 1968 v jediném exempláři. | Ultimatecarpage.com
Prosklené dveře XP se otevíraly nahoru a po zvednutí celé zádi se usnadnil přístup k motoru. | Favcars.com
Tvary Mantisu navržené Dennisem Adamsem s nízkou zašpičatělou přídí a podivně tvarovanými bočními okny byly příliš futuristické. | Flickr
Od šikmo umístěného chladiče se odváděl ohřátý vzduch štěrbinami na kapotě. | Autocar.com
Kupé Marcos Mantis bylo dlouhé přes 4,7 metru. | Auta5p.eu
Dolů prudce se svažující příď byla zakončena plastovým dílem s pomocnými světly a otvorem pro přívod vzduchu k chladiči. | Classiccarcatalogue.com
Obdélníkové světlomety byly vsazeny do nevzhledných plastových rámečků. | Wallpaperup.com
Mantis měl vpředu kotoučové brzdy a nezávislé zavěšení kol s trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu měl bubnové brzdy a tuhou nápravu Ford. | WheelsAge.org
Zvlněné boky laminátové karoserie ovlivnily tvar bočních oken. | Marcos
Kola s drátovým výpletem trochu zlepšila vzhled, ale pořád to nebylo ono. | Topworldauto.com
Marcos Mantis s pohotovostní hmotností 1040 kg dosahoval maximální rychlost 195 km/h a z klidu na stovku zrychlil za 8,4 s. | Smartage.pl
Z tohoto obrázku je patrná velká šířka vozu (1 803 mm) a malá výška (1 168 mm). | Autoholix.com
Marcos Mantis měl splývavou, ostře useknutou záď s náznakem malého spoileru a kruhové koncové svítilny. | WheelsAge.org
Prostorný interiér byl dobře vybavený. Palubní deska byla rozdělena na dvě části širokým středovým tunelem s ovladači a rádiem. | Flickr
Sportovní kupé Marcos Mantis GT z roku 1997 tvarově navazovalo na původní model GT. Poháněl jej přeplňovaný motor V8 s objemem 4,6 litru. | Drivemag.com

Hammond (zase) boural. Odnesla to historická česká formule

To nejlepší z Goodwoodu 2022: Premiéry i nový rekord!

Saab 9-5 II: Proč chtít auto, které skončilo po dvou letech?

Produkční Hyundai Ioniq 6 ukazuje první detaily