Toyota Corolla (1966–1970): První generace světového bestselleru

14/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dvoudveřová Corolla měla vyklápěcí boční okna za dveřmi a větrací okénka v oknech dveří.
    Dvoudveřová Corolla měla vyklápěcí boční okna za dveřmi a větrací okénka v oknech dveří.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Corolla nahrazovala první generaci malého vozu Toyota Publica (P10), vyráběného v letech 1961 až 1966 a poháněného vzduchem chlazeným dvouválcem.
    Corolla nahrazovala první generaci malého vozu Toyota Publica (P10), vyráběného v letech 1961 až 1966 a poháněného vzduchem chlazeným dvouválcem.| Zdroj: Wikipedia
  • Jako první se v listopadu 1966 začal vyrábět dvoudveřový sedan Toyota Corolla se stupňovitou zádí, jehož karoserii navrhl Tatsuo Hasegawa.
    Jako první se v listopadu 1966 začal vyrábět dvoudveřový sedan Toyota Corolla se stupňovitou zádí, jehož karoserii navrhl Tatsuo Hasegawa.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Corolla měla vpředu velké kruhové světlomety s rámečky zvláštního tvaru a mezi nimi širokou masku chladiče se svislým mřížováním.
    Corolla měla vpředu velké kruhové světlomety s rámečky zvláštního tvaru a mezi nimi širokou masku chladiče se svislým mřížováním.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Typickým stylistickým prvkem Corolly 1. generace byl negativní sklon masky chladiče.
    Typickým stylistickým prvkem Corolly 1. generace byl negativní sklon masky chladiče.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Toyota Corolla měla velké zadní okno a víko zavazadlového prostoru sahající až k nárazníku.
    Toyota Corolla měla velké zadní okno a víko zavazadlového prostoru sahající až k nárazníku.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Jednoduchý interiér s dělenými předními sedadly a zadní lavicí. Před dvouramenným volantem byly umístěny dva kruhové ručkové přístroje.
    Jednoduchý interiér s dělenými předními sedadly a zadní lavicí. Před dvouramenným volantem byly umístěny dva kruhové ručkové přístroje.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Corollu první generace poháněl benzinový řadový čtyřválec s objemem 1077 cm3, rozvodem OHV a nejvyšším výkonem 52 koní.
    Corollu první generace poháněl benzinový řadový čtyřválec s objemem 1077 cm3, rozvodem OHV a nejvyšším výkonem 52 koní.| Zdroj: WheelsAge.org
  • První Corolla měla vpředu vzpěry MacPherson a vzadu tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými péry.
    První Corolla měla vpředu vzpěry MacPherson a vzadu tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými péry.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Dvoudveřová Corolla Coupe byla k nerozeznání od Sprinteru, jen na prazích pod dveřmi neměla ozdobnou chromovanou lištu.
    Dvoudveřová Corolla Coupe byla k nerozeznání od Sprinteru, jen na prazích pod dveřmi neměla ozdobnou chromovanou lištu.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Čtyřdveřová verze měla skoro identické tvary karoserie s dvoudveřovou verzí, jen okna v zadních dveřích měla trochu jiný tvar než boční okna tudoru.
    Čtyřdveřová verze měla skoro identické tvary karoserie s dvoudveřovou verzí, jen okna v zadních dveřích měla trochu jiný tvar než boční okna tudoru.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Zadní dveře sedanu usnadňovaly přístup k zadním sedadlům.
    Zadní dveře sedanu usnadňovaly přístup k zadním sedadlům.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Třídveřové kombi mělo na obou bocích tři okna, mělo tedy čtyři střešní sloupky, z nichž sloupky D byly nejširší.
    Třídveřové kombi mělo na obou bocích tři okna, mělo tedy čtyři střešní sloupky, z nichž sloupky D byly nejširší.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Zadní dveře sahající až k nárazníku se otevíraly směrem nahoru. Proti tudoru mělo kombi odlišná zadní světla.
    Zadní dveře sahající až k nárazníku se otevíraly směrem nahoru. Proti tudoru mělo kombi odlišná zadní světla.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Sdružené zadní svítilny zahrnovaly brzdová a poziční světla a také couvací reflektory.
    Sdružené zadní svítilny zahrnovaly brzdová a poziční světla a také couvací reflektory.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Čtyřdveřová Toyota Corolla 1100 Deluxe z roku 1968.
    Čtyřdveřová Toyota Corolla 1100 Deluxe z roku 1968.| Zdroj: Freeman-toyota.com
  • V roce 1968 mělo premiéru dvoudveřové kupé Toyota Corolla Sprinter se střechou plynule se svažující směrem k zádi.
    V roce 1968 mělo premiéru dvoudveřové kupé Toyota Corolla Sprinter se střechou plynule se svažující směrem k zádi.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Sprinter měl vodorovné uspořádání zadních světel a mřížku za bočními okny k větrání interiéru.
    Sprinter měl vodorovné uspořádání zadních světel a mřížku za bočními okny k větrání interiéru.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Faceliftovaná Toyota Corolla Sprinter z roku 1969. Přední nárazníky dostaly svislé dorazy.
    Faceliftovaná Toyota Corolla Sprinter z roku 1969. Přední nárazníky dostaly svislé dorazy.| Zdroj: WheelsAge.org
  • První generaci modelu Toyota Corolla vystřídala v květnu 1970 druhá generace (E20), která měla podobnou, ale větší karoserii.
    První generaci modelu Toyota Corolla vystřídala v květnu 1970 druhá generace (E20), která měla podobnou, ale větší karoserii.| Zdroj: WheelsAge.org
Dvoudveřová Corolla měla vyklápěcí boční okna za dveřmi a větrací okénka v oknech dveří.
Corolla nahrazovala první generaci malého vozu Toyota Publica (P10), vyráběného v letech 1961 až 1966 a poháněného vzduchem chlazeným dvouválcem.
Jako první se v listopadu 1966 začal vyrábět dvoudveřový sedan Toyota Corolla se stupňovitou zádí, jehož karoserii navrhl Tatsuo Hasegawa.
Corolla měla vpředu velké kruhové světlomety s rámečky zvláštního tvaru a mezi nimi širokou masku chladiče se svislým mřížováním.
Typickým stylistickým prvkem Corolly 1. generace byl negativní sklon masky chladiče.
Toyota Corolla měla velké zadní okno a víko zavazadlového prostoru sahající až k nárazníku.
Jednoduchý interiér s dělenými předními sedadly a zadní lavicí. Před dvouramenným volantem byly umístěny dva kruhové ručkové přístroje.
Corollu první generace poháněl benzinový řadový čtyřválec s objemem 1077 cm3, rozvodem OHV a nejvyšším výkonem 52 koní.
První Corolla měla vpředu vzpěry MacPherson a vzadu tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými péry.
Dvoudveřová Corolla Coupe byla k nerozeznání od Sprinteru, jen na prazích pod dveřmi neměla ozdobnou chromovanou lištu.
Čtyřdveřová verze měla skoro identické tvary karoserie s dvoudveřovou verzí, jen okna v zadních dveřích měla trochu jiný tvar než boční okna tudoru.
Zadní dveře sedanu usnadňovaly přístup k zadním sedadlům.
Třídveřové kombi mělo na obou bocích tři okna, mělo tedy čtyři střešní sloupky, z nichž sloupky D byly nejširší.
Zadní dveře sahající až k nárazníku se otevíraly směrem nahoru. Proti tudoru mělo kombi odlišná zadní světla.
Sdružené zadní svítilny zahrnovaly brzdová a poziční světla a také couvací reflektory.
Čtyřdveřová Toyota Corolla 1100 Deluxe z roku 1968.
V roce 1968 mělo premiéru dvoudveřové kupé Toyota Corolla Sprinter se střechou plynule se svažující směrem k zádi.
Sprinter měl vodorovné uspořádání zadních světel a mřížku za bočními okny k větrání interiéru.
Faceliftovaná Toyota Corolla Sprinter z roku 1969. Přední nárazníky dostaly svislé dorazy.
První generaci modelu Toyota Corolla vystřídala v květnu 1970 druhá generace (E20), která měla podobnou, ale větší karoserii.