Lagonda 3 Litre (1953–1958): Šestiválcová kupé, sedany a kabriolety s karoserií Tickford
1
/
16
Prohlédnout znovu
Lagonda 3 Litre (1953–1958): Šestiválcová kupé, sedany a kabriolety s karoserií Tickford
Čtyřdveřová Lagonda 3 Litre Sports Saloon se vyráběla v letech 1954 až 1958.
|
Karel Haas
Předchůdcem Lagondy 3 Litre byl sedan Lagonda 2.6 Litre Saloon, vyráběný v letech 1948 až 1953.
|
Wheelsage.org
Dvoudveřové čtyřmístné kupé Lagonda 3 Litre s karoserií Tickford. Vyrábělo se v letech 1953 až 1956.
|
Wheelsage.org
Přední blatníky již byly plynule zapuštěny do boků a navazovaly na ně kapkovité zadní blatníky.
|
Wheelsage.org
Kruhové přední světlomety našly místo v rozích karoserie a pod nimi se nacházely malé směrové blikače.
|
Wheelsage.org
V luxusním interiéru měly Lagondy 3 Litre palubní desku potaženou leštěnou ořechovou dýhou. Dýhované byly také pásy na dveřích pod okny.
|
Wheelsage.org
Současně s kupé se v roce 1953 začal vyrábět dvoudveřový čtyřmístný kabriolet s karoserií Tickford.
|
Wheelsage.org
Kabriolet měl plátěnou stahovací střechu s malým zadním oknem, uloženou pod krytem za zadními sedadly.
|
Wheelsage.org
Od horní hrany blatníků směrem dolů byl kabriolet totožný s kupé, včetně rozměrů.
|
Wheelsage.org
Kožená sedadla byla vpředu dělená a vzadu lavicová se sklopnou opěrkou loktů uprostřed. Nastavitelné loketní opěrky byly také na předních dveřích.
|
Wheelsage.org
Lagondu 3 Litre poháněl řadový šestiválec s objemem 2 922 cm3 a rozvodem DOHC.
|
Wheelsage.org
Sedan měl větrací okénka v oknech dveří a boční lišty byly prodlouženy směrem dopředu.
|
Wheelsage.org
Od kupé se sedan lišil jinak tvarovanými a výše umístěnými koncovými svítilnami.
|
Wheelsage.org
Kožená sedadla byla vpředu dělená a vzadu lavicová se sklopnou opěrkou loktů uprostřed.
|
Wheelsage.org
Častým doplňkem Lagondy 3 Litre byly pomocné světlomety umístěné na předním nárazníku.
|
Wheelsage.org
Nástupcem Lagondy 3 Litre byl luxusní sedan Rapide s karoserií Touring a pohonem zadních kol čtyřlitrovým řadovým šestiválcem.
|
Wheelsage.org
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Pohrobek Saabu má šanci. NEVS Emily GT se může vyrábět v Itálii
Nejlepší auta v historii WRC: Může je vůbec něco překonat?
Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PS5 přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku