Stavba repliky trvala Lubomíru Pešákovi pět let (2009 až 2014) a vyžádala si nemalé náklady.|
Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
V roce 1921 předvedl Dr. Ing. Edmund Rumpler v Berlíně svůj „kapkovitý“ Tropfenwagen se sedadlem řidiče uprostřed.|
Zdroj: simanaitissays.com
Wikov 35 Kapka používal rámový podvozek čtyřdveřového sedanu Wikov 35 s tuhými nápravami a s pérováním podélnými poloeliptickými listovými pery.|
Zdroj: Wikov
Kapota motoru byla dvoudílná, otevíraná do stran. Středem kapoty procházel výstupek pokračující mezi dvěma předními okny až k zádi.|
Zdroj: automobilrevue.cz
Pod dveřmi se nacházelo trubkové stupátko s prohlubní k zasunutí boty.|
Zdroj: denik.cz
Díly karoserie, ručně zhotovené z ocelového plechu, byly upevněny na dřevěné kostře.|
Zdroj: automobilrevue.cz
Wikov 35 Kapka vyfotografovaný před Národním domem v Prostějově, který navrhl Jan Kotěra.|
Zdroj: automobilrevue.cz
Zadní kola byla částečně schovaná pod kryty v zadních blatnících, které plynule přecházely do zádi.|
Zdroj: Wikov
Čtvrtý vyrobený exemplář Wikovu 35 Kapka, který jako jediný měl tmavou barvu karoserie a neměl zakrytá zadní kola.|
Zdroj: automobilrevue.cz
Žlutě nalakovaná karoserie s poznávací značkou prvního vyrobeného kusu je věrnou kopií původní Kapky.|
Zdroj: Wikipedia
Dveře kabiny měly vzadu trojité závěsy a otevíraly se proti směru jízdy.|
Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
Kvalitního zpracování se dočkal i látkou potažený interiér s koženými sedadly, vpředu dělenými a vzadu lavicovém.|
Zdroj: veteranarena.cz
Příď připomínala dělostřelecký náboj. Do kruhů uspořádané štěrbiny ve špici přídě přiváděly vzduch k chladiči.|
Zdroj: denik.cz
Omezený výhled dozadu poskytovala malá kruhová okénka.|
Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
Zadní kola poháněl přes třístupňovou převodovku řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objemem 1 742cm3 a nejvyšším výkonem 35 k (26 kW).|
Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
Repliku Kapky můžete vidět v olomouckém muzeu Veteran Arena, které najdete v areálu firmy TS Bohemia ve Sladovní ulici 103.|
Zdroj: veteranarena.cz
Řízení nemělo posilovač, proto měl věnec volantu velký průměr. Stěrače předních oken s motorky byly umístěny shora.|
Zdroj: veteranarena.cz