BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103: Báječný život za dvojitými skly

1/95
Zavřít
  • Čtveřice kulatých svítilen, blikače v rozích nárazníku, dynamicky střižená čtyřdveřová karoserie, chromované prvky rozeseté po veškerých zákoutích. O charakterových rysech prestižního rodinného auta měli motoristé před čtyřmi desetiletími zcela jasné představy. Každá automobilka však měla na zhmotnění svých představ daného tématu nejen zcela odlišný projekt, ale i fi nanční rozpočet.
    Čtveřice kulatých svítilen, blikače v rozích nárazníku, dynamicky střižená čtyřdveřová karoserie, chromované prvky rozeseté po veškerých zákoutích. O charakterových rysech prestižního rodinného auta měli motoristé před čtyřmi desetiletími zcela jasné představy. Každá automobilka však měla na zhmotnění svých představ daného tématu nejen zcela odlišný projekt, ale i fi nanční rozpočet.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Sedany byly vděčným tématem titulních stran Světa motorů
    Sedany byly vděčným tématem titulních stran Světa motorů| Zdroj: Svět motorů
  • VAZ 2103 MTX Rallye (Svět motorů 10/1975)
    VAZ 2103 MTX Rallye (Svět motorů 10/1975)| Zdroj: Svět motorů
  • BMW 316i (Svět motorů 29/1989)
    BMW 316i (Svět motorů 29/1989)| Zdroj: Svět motorů
  • Soutěžní škodovky z Metalexu (Svět motorů 49/1982)
    Soutěžní škodovky z Metalexu (Svět motorů 49/1982)| Zdroj: Svět motorů
  • Při jízdách v novém BMW 316i se nadšení čeští novináři věnovali dynamice a jízdním vlastnostem, spotřeba je nezajímala. Plně chápeme.
    Při jízdách v novém BMW 316i se nadšení čeští novináři věnovali dynamice a jízdním vlastnostem, spotřeba je nezajímala. Plně chápeme.| Zdroj: Svět motorů
  • Na rozdíl od základního modelu VAZ 2101 se špičkový VAZ 2103 v roce 1973 pochlubil mnohem honosnější výbavou a silnějším motorem
    Na rozdíl od základního modelu VAZ 2101 se špičkový VAZ 2103 v roce 1973 pochlubil mnohem honosnější výbavou a silnějším motorem| Zdroj: Svět motorů
  • V samém závěru léta 1977 se Škoda 120 L podrobila náročnému testu Světa motorů. Těsně po jeho ukončení se představila nejluxusnější verze nové řady.
    V samém závěru léta 1977 se Škoda 120 L podrobila náročnému testu Světa motorů. Těsně po jeho ukončení se představila nejluxusnější verze nové řady.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky filmům, časopisům, závodním okruhům a videoklipům u nás znali BMW 3 za socialismu všichni. Jenže proti škodovce i žigulíku bylo k mání za mnohonásobnou cenu. Takže vlastně k mání ani nebylo…
    Díky filmům, časopisům, závodním okruhům a videoklipům u nás znali BMW 3 za socialismu všichni. Jenže proti škodovce i žigulíku bylo k mání za mnohonásobnou cenu. Takže vlastně k mání ani nebylo…| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103
    BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103
    BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Mezi sedany se zadním pohonem byl u nás slušný výběr, většinou však lidé zvolili Škodu 120 GLS – byla totiž nejdostupnější
    Mezi sedany se zadním pohonem byl u nás slušný výběr, většinou však lidé zvolili Škodu 120 GLS – byla totiž nejdostupnější| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103
    BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Mezi BMW a GLS vypadá VAZ nejluxusněji, chromem a nerezovými prvky se jeho karoserie jen třpytí. Gumové dorazy nárazníků platily za standard, mlhovky byly k dodání za příplatek.
    Mezi BMW a GLS vypadá VAZ nejluxusněji, chromem a nerezovými prvky se jeho karoserie jen třpytí. Gumové dorazy nárazníků platily za standard, mlhovky byly k dodání za příplatek.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Pohon zadních kol, délka lehce přes čtyři metry, striktně oddělený zavazadlový prostor, velkoplošné zadní svítilny obdélníkovitého tvaru, obrovská prosklená plocha... Tím ale veškerá podobnost končí!
    Pohon zadních kol, délka lehce přes čtyři metry, striktně oddělený zavazadlový prostor, velkoplošné zadní svítilny obdélníkovitého tvaru, obrovská prosklená plocha... Tím ale veškerá podobnost končí!| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Při focení testu jsme si dokonce pohráli se soudobou audiotechnikou a podle země původu vozy zkrášlili přenosnými přístroji jejich domácích značek Elektronika, Universum a Tesla. Také jejich sound se výrazně lišil.
    Při focení testu jsme si dokonce pohráli se soudobou audiotechnikou a podle země původu vozy zkrášlili přenosnými přístroji jejich domácích značek Elektronika, Universum a Tesla. Také jejich sound se výrazně lišil.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Uspořádání palubní desky působí velmi sportovně, totéž se týká veškerých doplňků. Elektricky ovládaná boční okna žádné běžné socialistické auto nabídnout nedokázalo.
    Uspořádání palubní desky působí velmi sportovně, totéž se týká veškerých doplňků. Elektricky ovládaná boční okna žádné běžné socialistické auto nabídnout nedokázalo.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přední sedačky mají sportovní značce odpovídající rozměry, tuhost i boční vedení, přední část sedáku lze prodlužovat.
    Přední sedačky mají sportovní značce odpovídající rozměry, tuhost i boční vedení, přední část sedáku lze prodlužovat.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Zadní lavice tehdy ještě nemusela mít opěrky.
    Zadní lavice tehdy ještě nemusela mít opěrky.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Celočalouněné dveřní výplně využívají koženkový potah. Propletenec madla s loketní opěrkou a spodní odkládací kapsou vypadá složitě, ale je prakticky vymyšlený.
    Celočalouněné dveřní výplně využívají koženkový potah. Propletenec madla s loketní opěrkou a spodní odkládací kapsou vypadá složitě, ale je prakticky vymyšlený.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vnitřní zpětné zrcátko nejmenšího BMW je zespodu vtipně osazené dvěma čtecími lampičkami. Praktičtější místo bychom pro ně nevymysleli.
    Vnitřní zpětné zrcátko nejmenšího BMW je zespodu vtipně osazené dvěma čtecími lampičkami. Praktičtější místo bychom pro ně nevymysleli.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Pevné čelo s velkými svítilnami, skromné víko a vzorně čalouněný prostor – to jsme obdivovali
    Pevné čelo s velkými svítilnami, skromné víko a vzorně čalouněný prostor – to jsme obdivovali| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Nová osmnáctistovka dorazila na trh v roce 1987. Ve verzi s katalyzátorem dosahovala výkonu 83 kW, bez něj měla o dva kilowatty více.
    Nová osmnáctistovka dorazila na trh v roce 1987. Ve verzi s katalyzátorem dosahovala výkonu 83 kW, bez něj měla o dva kilowatty více.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Zadní svítilny odpovídají trendu osmdesátých letech – všechny segmenty jsou ohraničené a uspořádané
    Zadní svítilny odpovídají trendu osmdesátých letech – všechny segmenty jsou ohraničené a uspořádané| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • BMW 318i
    BMW 318i| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Okruhové BMW 325i s logy Tuzexu, Čedoku, Supraphonu nebo Tosu se u nás účastnilo závodů mistrovství Evropy cestovních vozů na staré brněnské trati
    Okruhové BMW 325i s logy Tuzexu, Čedoku, Supraphonu nebo Tosu se u nás účastnilo závodů mistrovství Evropy cestovních vozů na staré brněnské trati| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Palubní deska z pěny IPUR má proti běžným stodvacítkám příjemnější povrch i líbivější architekturu. Dveřní výplně zde chvályhodně sahají až k okennímu rámu.
    Palubní deska z pěny IPUR má proti běžným stodvacítkám příjemnější povrch i líbivější architekturu. Dveřní výplně zde chvályhodně sahají až k okennímu rámu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Přední sedadla verze GLS byla opatřena pohodlnými celočalouněnými hlavovými opěrkami, jež před čtyřiceti lety představovaly luxus
    Přední sedadla verze GLS byla opatřena pohodlnými celočalouněnými hlavovými opěrkami, jež před čtyřiceti lety představovaly luxus| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Koženkové dveřní čalounění vypadá sportovně a zároveň honosně, mezi nejčastější doplňky zde patřily reproduktory autorádia a různé odkládací kapsy
    Koženkové dveřní čalounění vypadá sportovně a zároveň honosně, mezi nejčastější doplňky zde patřily reproduktory autorádia a různé odkládací kapsy| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Dnes už kuriózně působí stranové vyklápění víka zavazadlového prostoru, navíc vpředu. Do úhledné vany se vtěsnal i podtlakový posilovač brzd. Druhý zavazadelník se skrýval mezi zadními sedadly a motorem.
    Dnes už kuriózně působí stranové vyklápění víka zavazadlového prostoru, navíc vpředu. Do úhledné vany se vtěsnal i podtlakový posilovač brzd. Druhý zavazadelník se skrýval mezi zadními sedadly a motorem.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škodovka má čtyřválec uložený vzadu, vinou chladiče vpředu bývaly největší potíže s chlazením
    Škodovka má čtyřválec uložený vzadu, vinou chladiče vpředu bývaly největší potíže s chlazením| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Předzvěst velké modernizace na podzim 1983 přinášely velké svítilny, chromované orámování bylo výsadou GLS
    Předzvěst velké modernizace na podzim 1983 přinášely velké svítilny, chromované orámování bylo výsadou GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Za vybledlé kryty zadních svítilen starých škodovek řidiče rádi vyhazují ze stanic STK. Dnes už je ale díky obnovené výrobě opět seženete, a tak není nutné podporovat překupníky starých dílů s podobně nechutnými cenovými představami.
    Za vybledlé kryty zadních svítilen starých škodovek řidiče rádi vyhazují ze stanic STK. Dnes už je ale díky obnovené výrobě opět seženete, a tak není nutné podporovat překupníky starých dílů s podobně nechutnými cenovými představami.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Na rozdíl od dnešních ponurých odstínů se počátkem osmdesátek auta chlubila veselými odstíny
    Na rozdíl od dnešních ponurých odstínů se počátkem osmdesátek auta chlubila veselými odstíny| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Škoda 120 GLS
    Škoda 120 GLS| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Krátce po kupé Garde získaly lepší typy škodovek velkoplošné zadní svítilny už pro modelový ročník 1982
    Krátce po kupé Garde získaly lepší typy škodovek velkoplošné zadní svítilny už pro modelový ročník 1982| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Oblíbeným doplňkem palubní desky býval v osmdesátých letech ekonoměr – podle intenzity sešlápnutí plynového pedálu se ručička posouvala do červeného pole, podobně jako u otáčkoměru
    Oblíbeným doplňkem palubní desky býval v osmdesátých letech ekonoměr – podle intenzity sešlápnutí plynového pedálu se ručička posouvala do červeného pole, podobně jako u otáčkoměru| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Palubní deska žigulíku vypadá dodnes přepychově, nadto je příkladně přehledná. Prostoru je zejména vpředu nadbytek.
    Palubní deska žigulíku vypadá dodnes přepychově, nadto je příkladně přehledná. Prostoru je zejména vpředu nadbytek.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Před čtyřmi desetiletími frčely v kabinách automobilů doplňky typu látkových potahů, kuličkových masážních dek nebo přídavných hlavových opěrek
    Před čtyřmi desetiletími frčely v kabinách automobilů doplňky typu látkových potahů, kuličkových masážních dek nebo přídavných hlavových opěrek| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Také koženkové dveřní výplně jsou vyplněny spoustou blyštivých prvků, madlo s integrovanou loketní opěrkou nemá daleko k BMW
    Také koženkové dveřní výplně jsou vyplněny spoustou blyštivých prvků, madlo s integrovanou loketní opěrkou nemá daleko k BMW| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vzorně zorganizovaný prostor demonstruje, jaké všechno nářadí musel motorista vozit s sebou
    Vzorně zorganizovaný prostor demonstruje, jaké všechno nářadí musel motorista vozit s sebou| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Patnáctistovka v modelu VAZ 2103 představovala druhý nejsilnější motor žigulíku, nejsilnější byla o deci objemnější verze VAZ 2106
    Patnáctistovka v modelu VAZ 2103 představovala druhý nejsilnější motor žigulíku, nejsilnější byla o deci objemnější verze VAZ 2106| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Označení Lada 1500 prozrazuje patnáctistovku, v nabídce byla i specifi kace 1500 S, osazená karoserií typu VAZ 2106
    Označení Lada 1500 prozrazuje patnáctistovku, v nabídce byla i specifi kace 1500 S, osazená karoserií typu VAZ 2106| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • VAZ 2103
    VAZ 2103| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Průhonický hotel s tenisovými kurty u dálnice D1 je už přes sedm let opuštěný. Vyhlášená původní stavba na stejném místě posloužila jako kulisa pro první test vozu VAZ 2103 ve Světě motorů.
    Průhonický hotel s tenisovými kurty u dálnice D1 je už přes sedm let opuštěný. Vyhlášená původní stavba na stejném místě posloužila jako kulisa pro první test vozu VAZ 2103 ve Světě motorů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Čtveřice kulatých svítilen, blikače v rozích nárazníku, dynamicky střižená čtyřdveřová karoserie, chromované prvky rozeseté po veškerých zákoutích. O charakterových rysech prestižního rodinného auta měli motoristé před čtyřmi desetiletími zcela jasné představy. Každá automobilka však měla na zhmotnění svých představ daného tématu nejen zcela odlišný projekt, ale i fi nanční rozpočet.
Sedany byly vděčným tématem titulních stran Světa motorů
VAZ 2103 MTX Rallye (Svět motorů 10/1975)
BMW 316i (Svět motorů 29/1989)
Soutěžní škodovky z Metalexu (Svět motorů 49/1982)
Při jízdách v novém BMW 316i se nadšení čeští novináři věnovali dynamice a jízdním vlastnostem, spotřeba je nezajímala. Plně chápeme.
Na rozdíl od základního modelu VAZ 2101 se špičkový VAZ 2103 v roce 1973 pochlubil mnohem honosnější výbavou a silnějším motorem
V samém závěru léta 1977 se Škoda 120 L podrobila náročnému testu Světa motorů. Těsně po jeho ukončení se představila nejluxusnější verze nové řady.
Díky filmům, časopisům, závodním okruhům a videoklipům u nás znali BMW 3 za socialismu všichni. Jenže proti škodovce i žigulíku bylo k mání za mnohonásobnou cenu. Takže vlastně k mání ani nebylo…
BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103
BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103
Mezi sedany se zadním pohonem byl u nás slušný výběr, většinou však lidé zvolili Škodu 120 GLS – byla totiž nejdostupnější
BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103
Mezi BMW a GLS vypadá VAZ nejluxusněji, chromem a nerezovými prvky se jeho karoserie jen třpytí. Gumové dorazy nárazníků platily za standard, mlhovky byly k dodání za příplatek.
Pohon zadních kol, délka lehce přes čtyři metry, striktně oddělený zavazadlový prostor, velkoplošné zadní svítilny obdélníkovitého tvaru, obrovská prosklená plocha... Tím ale veškerá podobnost končí!
Při focení testu jsme si dokonce pohráli se soudobou audiotechnikou a podle země původu vozy zkrášlili přenosnými přístroji jejich domácích značek Elektronika, Universum a Tesla. Také jejich sound se výrazně lišil.
BMW 318i
Uspořádání palubní desky působí velmi sportovně, totéž se týká veškerých doplňků. Elektricky ovládaná boční okna žádné běžné socialistické auto nabídnout nedokázalo.
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
Přední sedačky mají sportovní značce odpovídající rozměry, tuhost i boční vedení, přední část sedáku lze prodlužovat.
Zadní lavice tehdy ještě nemusela mít opěrky.
BMW 318i
Celočalouněné dveřní výplně využívají koženkový potah. Propletenec madla s loketní opěrkou a spodní odkládací kapsou vypadá složitě, ale je prakticky vymyšlený.
BMW 318i
Vnitřní zpětné zrcátko nejmenšího BMW je zespodu vtipně osazené dvěma čtecími lampičkami. Praktičtější místo bychom pro ně nevymysleli.
BMW 318i
Pevné čelo s velkými svítilnami, skromné víko a vzorně čalouněný prostor – to jsme obdivovali
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
Nová osmnáctistovka dorazila na trh v roce 1987. Ve verzi s katalyzátorem dosahovala výkonu 83 kW, bez něj měla o dva kilowatty více.
BMW 318i
Zadní svítilny odpovídají trendu osmdesátých letech – všechny segmenty jsou ohraničené a uspořádané
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
BMW 318i
Okruhové BMW 325i s logy Tuzexu, Čedoku, Supraphonu nebo Tosu se u nás účastnilo závodů mistrovství Evropy cestovních vozů na staré brněnské trati
Škoda 120 GLS
Palubní deska z pěny IPUR má proti běžným stodvacítkám příjemnější povrch i líbivější architekturu. Dveřní výplně zde chvályhodně sahají až k okennímu rámu.
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Přední sedadla verze GLS byla opatřena pohodlnými celočalouněnými hlavovými opěrkami, jež před čtyřiceti lety představovaly luxus
Škoda 120 GLS
Koženkové dveřní čalounění vypadá sportovně a zároveň honosně, mezi nejčastější doplňky zde patřily reproduktory autorádia a různé odkládací kapsy
Škoda 120 GLS
Dnes už kuriózně působí stranové vyklápění víka zavazadlového prostoru, navíc vpředu. Do úhledné vany se vtěsnal i podtlakový posilovač brzd. Druhý zavazadelník se skrýval mezi zadními sedadly a motorem.
Škodovka má čtyřválec uložený vzadu, vinou chladiče vpředu bývaly největší potíže s chlazením
Škoda 120 GLS
Předzvěst velké modernizace na podzim 1983 přinášely velké svítilny, chromované orámování bylo výsadou GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Škoda 120 GLS
Za vybledlé kryty zadních svítilen starých škodovek řidiče rádi vyhazují ze stanic STK. Dnes už je ale díky obnovené výrobě opět seženete, a tak není nutné podporovat překupníky starých dílů s podobně nechutnými cenovými představami.
Na rozdíl od dnešních ponurých odstínů se počátkem osmdesátek auta chlubila veselými odstíny
Škoda 120 GLS
Krátce po kupé Garde získaly lepší typy škodovek velkoplošné zadní svítilny už pro modelový ročník 1982
Oblíbeným doplňkem palubní desky býval v osmdesátých letech ekonoměr – podle intenzity sešlápnutí plynového pedálu se ručička posouvala do červeného pole, podobně jako u otáčkoměru
VAZ 2103
Palubní deska žigulíku vypadá dodnes přepychově, nadto je příkladně přehledná. Prostoru je zejména vpředu nadbytek.
VAZ 2103
VAZ 2103
VAZ 2103
VAZ 2103
VAZ 2103
VAZ 2103
Před čtyřmi desetiletími frčely v kabinách automobilů doplňky typu látkových potahů, kuličkových masážních dek nebo přídavných hlavových opěrek
VAZ 2103
VAZ 2103
Také koženkové dveřní výplně jsou vyplněny spoustou blyštivých prvků, madlo s integrovanou loketní opěrkou nemá daleko k BMW
VAZ 2103
Vzorně zorganizovaný prostor demonstruje, jaké všechno nářadí musel motorista vozit s sebou
VAZ 2103
VAZ 2103
VAZ 2103
Patnáctistovka v modelu VAZ 2103 představovala druhý nejsilnější motor žigulíku, nejsilnější byla o deci objemnější verze VAZ 2106
VAZ 2103
Označení Lada 1500 prozrazuje patnáctistovku, v nabídce byla i specifi kace 1500 S, osazená karoserií typu VAZ 2106
VAZ 2103
VAZ 2103
VAZ 2103
Průhonický hotel s tenisovými kurty u dálnice D1 je už přes sedm let opuštěný. Vyhlášená původní stavba na stejném místě posloužila jako kulisa pro první test vozu VAZ 2103 ve Světě motorů.