Volkswagen vyrobil poslední motor VR6. Do důchodu odešel téměř po 34 letech

102/133
Zavřít
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991)
    Volkswagen Corrado VR6 (1991)| Zdroj: acz
  • Volkswagen VR6
    Volkswagen VR6| Zdroj: Volkswagen
  • Volkswagen VR6
    Volkswagen VR6| Zdroj: Volkswagen
  • Volkswagen VR6
    Volkswagen VR6| Zdroj: Volkswagen
  • Volkswagen VR6
    Volkswagen VR6| Zdroj: Volkswagen
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Škoda
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Škoda
  • Takto vypadal motor 2.8 VR6, když se poprvé objevil pod kapotou Volkswagenu Golf III v roce 1991.
    Takto vypadal motor 2.8 VR6, když se poprvé objevil pod kapotou Volkswagenu Golf III v roce 1991.| Zdroj: Volkswagen
  • Na průřezové kresbě je dobře vidět, že extrémně špatně přístupný pohon rozvodů na zadní straně u setrvačníku měl vždy.
    Na průřezové kresbě je dobře vidět, že extrémně špatně přístupný pohon rozvodů na zadní straně u setrvačníku měl vždy.| Zdroj: Volkswagen
  • Superbů se čtyřmi výfuky a označeními V6 i 4x4 na zádi vzniklo jen 7400 kusů. Na snímku velmi vzácná vrcholná výbava Laurin & Klement, která se v letech 2011 až 2013 od běžných verzí lišila zadními světly LED.
    Superbů se čtyřmi výfuky a označeními V6 i 4x4 na zádi vzniklo jen 7400 kusů. Na snímku velmi vzácná vrcholná výbava Laurin & Klement, která se v letech 2011 až 2013 od běžných verzí lišila zadními světly LED.| Zdroj: Škoda
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V posledním desetiletí své výroby byl motor VR6 spojován výhradně s dvouspojkovými převodovkami DSG.
    V posledním desetiletí své výroby byl motor VR6 spojován výhradně s dvouspojkovými převodovkami DSG.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Na interiéru auta bylo 300 000 najetých kilometrů znát jen minimálně. Potah sedačky řidiče se však v minulosti měnil kvůli vysypanému sklu po odcizení navigace.
    Na interiéru auta bylo 300 000 najetých kilometrů znát jen minimálně. Potah sedačky řidiče se však v minulosti měnil kvůli vysypanému sklu po odcizení navigace.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.
    Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Limuzína neuměla nabídnout panoramatické střešní okno, ale jen klasický „šíbr“. Jeho zásadní výhodou však byl integrovaný solární panel, který za slunečných dnů poháněl vnitřní ventilátor. Uvnitř tak nevznikalo charakteristické dusno.
    Limuzína neuměla nabídnout panoramatické střešní okno, ale jen klasický „šíbr“. Jeho zásadní výhodou však byl integrovaný solární panel, který za slunečných dnů poháněl vnitřní ventilátor. Uvnitř tak nevznikalo charakteristické dusno.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Každý superb s motorem 3.6 FSI má bixenonové světlomety, a to rovnou jedny z nejkvalitnějších, jaké byly kdy vyrobeny. Prakticky vůbec se nevypalují a i po deseti letech dobře svítí.
    Každý superb s motorem 3.6 FSI má bixenonové světlomety, a to rovnou jedny z nejkvalitnějších, jaké byly kdy vyrobeny. Prakticky vůbec se nevypalují a i po deseti letech dobře svítí.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Na odstrojeném bloku je nejlépe vidět, jakým způsobem se uvnitř něj překrývají válce. Motory jsou to nadčtvercové – u 3.6 FSI je vrtání 89 a zdvih 96,4 mm.
    Na odstrojeném bloku je nejlépe vidět, jakým způsobem se uvnitř něj překrývají válce. Motory jsou to nadčtvercové – u 3.6 FSI je vrtání 89 a zdvih 96,4 mm.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Typickou závadou starších škodovek je zadní pero prasklé v posledním závitu, protože v příčných ramenech se drží voda a nečistoty. I zde bylo jedno nutné vyměnit, což při 305 000 km byla také první investice do podvozku auta.
    Typickou závadou starších škodovek je zadní pero prasklé v posledním závitu, protože v příčných ramenech se drží voda a nečistoty. I zde bylo jedno nutné vyměnit, což při 305 000 km byla také první investice do podvozku auta.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.
    Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Superb II 3.6 FSI
    Škoda Superb II 3.6 FSI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Passat
    Volkswagen Passat| Zdroj: acz
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32| Zdroj: Bring a Trailer
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
  • Audi TT
    Audi TT| Zdroj: acz
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen Corrado VR6 (1991)
Volkswagen VR6
Volkswagen VR6
Volkswagen VR6
Volkswagen VR6
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Takto vypadal motor 2.8 VR6, když se poprvé objevil pod kapotou Volkswagenu Golf III v roce 1991.
Na průřezové kresbě je dobře vidět, že extrémně špatně přístupný pohon rozvodů na zadní straně u setrvačníku měl vždy.
Superbů se čtyřmi výfuky a označeními V6 i 4x4 na zádi vzniklo jen 7400 kusů. Na snímku velmi vzácná vrcholná výbava Laurin & Klement, která se v letech 2011 až 2013 od běžných verzí lišila zadními světly LED.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
V posledním desetiletí své výroby byl motor VR6 spojován výhradně s dvouspojkovými převodovkami DSG.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Na interiéru auta bylo 300 000 najetých kilometrů znát jen minimálně. Potah sedačky řidiče se však v minulosti měnil kvůli vysypanému sklu po odcizení navigace.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Limuzína neuměla nabídnout panoramatické střešní okno, ale jen klasický „šíbr“. Jeho zásadní výhodou však byl integrovaný solární panel, který za slunečných dnů poháněl vnitřní ventilátor. Uvnitř tak nevznikalo charakteristické dusno.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Každý superb s motorem 3.6 FSI má bixenonové světlomety, a to rovnou jedny z nejkvalitnějších, jaké byly kdy vyrobeny. Prakticky vůbec se nevypalují a i po deseti letech dobře svítí.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Na odstrojeném bloku je nejlépe vidět, jakým způsobem se uvnitř něj překrývají válce. Motory jsou to nadčtvercové – u 3.6 FSI je vrtání 89 a zdvih 96,4 mm.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Typickou závadou starších škodovek je zadní pero prasklé v posledním závitu, protože v příčných ramenech se drží voda a nečistoty. I zde bylo jedno nutné vyměnit, což při 305 000 km byla také první investice do podvozku auta.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Škoda Superb II 3.6 FSI
Motor se ukrývá pod spletitým sacím potrubím. Po jeho demontáži vypadá jak čtyřválec z ruského auta. Menší sací kanály jsou k zadním, větší k předním válcům.
Škoda Superb II 3.6 FSI
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT