Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?
2
/
19
Prohlédnout znovu
Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?
Vše o katalyzátorech: Víte, jaké „bandasky“ máte ve svém autě a proč?
|
acz
Neřízený katalyzátor
|
acz
Volkswagen Golf
|
acz
Třícestný katalyzátor
|
acz
Volvo 240
|
acz
Sonda lambda, nezbytný doplněk třícestného katalyzátoru
|
acz
Dnes bývá nejčastější příčinou poškození katalyzátoru nevhodný poměr benzinu a vzduchu způsobený odchylkou sondy lambda.
|
acz
Životnosti katalyzátoru rozhodně neprospívá zvýšená spotřeba oleje, jehož nespalitelné zbytky zanášejí aktivní povrch.
|
acz
Filtr pevných částic (GPF, OPF)
|
acz
Oxidační katalyzátor
|
acz
Motor s filtrem pevných částic
|
acz
Dnes některé staré diesely kouří jako parní válec a sonda nic nepozná, protože kolem sazí ze špatně rozprášeného paliva stále zbývá dost kyslíku.
|
acz
Filtr pevných částic (DPF)
|
acz
V jednom celku s filtrem pevných částic najdeme i předřazený oxidační katalyzátor (vlevo). Právě v něm se přivstříknuté palivo během chemické reakce rozžhaví na teplotu nad 650 °C, která je potřebná k následnému spálení sazí nashromážděných ve fi ltru čás
|
acz
Vzdálenosti mezi posledními regeneracemi vám ukáže servisní diagnostika, měly by se pohybovat kolem 600 až 700 km. Pokud se interval při stejném provozním režimu výrazně zkrátí, je něco špatně.
|
acz
Záchytný katalyzátor LNT
|
acz
Katalyzátor SCR (AdBlue)
|
acz
Pozor také na to, že do některých dieselů se nedolévá močovina, ale aditiva na usnadnění vypalování sazí – u modelů Peugeotu a Citroënu přípravek Eolys,
|
acz
Odlévání Adblue
|
acz
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?
Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá
Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě
Makáte v práci na 200 %? Správně by měl váš zaměstnavatel udělat tohle
Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku
Zachovalé ojetiny na LPG na UlovAuto.cz